19
máj
12

Gamer kérdőív

null
Az alábbi kérdőívet egyre több bloggertársnál láttam felbukkanni, ezért egy elegáns mozdulattal idekopztam valamelyiküktől, hogy én is kitölthessem, mert miért ne. Előre is bocs, amiért némelyik kérdésre olyan hosszú választ adtam, de inkább nem is kertelek tovább, csapjunk a lecsóba.

01. Mikor játszottál először?
Nem is tudom, 5-6 éves korom körül? Az első gépünk egy 386-os volt, azon valami DOS-os csodával.

02. Mi volt az első játék, amivel játszottál?
Nem emlékszem, arra viszont igen, mik voltak a legkedvesebb DOS-os játékaim: Pre2 (toronymagasan), Dina, Sokoban (a kukatologatós :D), Wolf 3D, és a Battle Chess.

03. Mikor kaptad meg az első saját platformot, és mi volt az?
Az első PC, amit kimondottan az én kedvemért vettünk és én sírtam ki játékcélokra, egy PII-es volt és 12-13 éves korom körül kaptam. Nagyon jól szolgált, 2003-ig játszottam rajta.

04. Mi volt az első játék, amit kipróbáltál rajta?
A Tomb Raider 3.

05. Melyik a kedvenc műfajod?
A mai napig a “mászkálósok”, tehát a TPS-ek, ezen belül jöhet akció, kaland, túlélő horror, de nagyon szeretem a szerepjátékokat is.

06. Melyik a kedvenc játékod?
A Thief 1-2 és a Witcher 1-2. Ha mindenképp muszáj egyet kiválasztani, akkor a Thief 2.

07. Melyik műfaj áll tőled a legtávolabb?
Talán az RTS, bár néhányat szerettem… A JRPG-k mindig is vonzottak, de képtelen vagyok játszani velük, egyszerűen nincs hozzájuk türelmem.

08. Mi volt a legnagyobb csalódás?
Hmmm… A Fahrenheit és a Mass Effect 3 vége? Egyébként túl nagy csalódások ritkán érnek, mert ha valami nem tetszik, általában elég gyorsan otthagyom. A Dragon Age 2 egy katasztrófa volt, a Tomb Raider: Angel of Darkness pedig szintén elég nagy csalódás volt, de végigvittem és jókat vihogtam a durvánál durvább bugokon.

09. Melyik volt a legkellemesebb csalódás?
A Resident Evil 4, de sok kellemes csalódás ért már, mostanában pl. a Cryostasis és az Alpha Protocol.

10. Melyik volt a leghosszabb játék, amivel eddig játszottál?
Ha csak a játék hosszát nézzük, akkor talán a Morrowind, amit a mai napig nem fejeztem be, a Legend of Zelda: Twilight Princess, és a Dragon Age: Origins. Amibe egyértelműen a legtöbb időt öltem, az a Thief 1-2 (fan missions!).

11. Mit vittél végig a leggyorsabban?
Talán a Silent Hill 3-at, elsőre kb. 6 óra volt. A Resident Evil 1-2-t szoktam még néha átvinni olyan másfél óra alatt, de alapvetően utálok gyorsan, kapkodva játszani.

12. Melyik volt az eddigi legnehezebb játék, amivel játszottál?
Jó kérdés, mostanában a The Witcher 2 közvetlenül a megjelenése után, amikor még nem volt szétpeccselve és akár egy hátbaszúrástól is meghaltam normalon. 😀 Gyerekként a Rayman 2-től téptem a hajam, de a Severance: Blade of Darkness is mocsoknehéz volt, tavaly nyáron a God Hand maradt félbe, a Devil amy Cry sorozatot pedig azt hiszem örökre feladtam. A Drakan is baromi nehéz volt, ha jól emlékszem, csak csalással tudtam befejezni, de annyira megérte.

13. Melyik volt a legkönnyebb?
A harcokat tekintve a Soul Reaver 1-2, mert azokban tényleg iszonyat bénának kell lenni ahhoz, hogy meghalj. A legtöbb túlélőhorrort elég könnyűnek szoktam érezni, de csak mert szinte sosem játszom normal fokozat fölött.

14. Melyik játékot adtad fel a leghamarabb, pedig tetszett?
Sok ilyen van, pl. a két spin-off Silent Hill (Origins és Shattered Memories), a közelmúltban a Bioshock volt egy ilyen, de a Risen 2-t sem biztos, hogy folytatni fogom. A Splinter Cell: Chaos Theoryt évek óta rendszeresen feladom, egyszerűen képtelen vagyok megbarátkozni a késelősdivel.

15. Régi vagy új?
Mindkettő, de inkább régi.

16. Európa, USA, vagy Ázsia?
Mostanában Európa, aztán Amerika, legvégül pedig Ázsia.

17. Single vagy multiplayer inkább?
Egyértelműen single, nem szeretek multizni és szinte soha nem is szoktam. A kedvenc játékaim egyjátékosak és úgy kezelem őket, mint egy jó könyvet: a történetért és az élményért játszom őket és amíg lekötnek, addig a külvilág, meg a sok hülye ember hagyjon békén. 😀

18. LAN vagy online?
Egyik se, de ha muszáj, akkor LAN.

19. Szoktál-e online játszani, ha igen akkor miért, ha nem akkor miért?
Nem igazán, esetleg Steamen, ha valami olyannal játszom, amit érdemes co-opban tolni (pl. Portal 2). Nem nagyon vannak multira kihegyezett játékaim.

20. Mi a véleményed az MMO-król?
Teljesen hidegen hagynak, mint minden, aminek látszólag sosincs vége és ezért céltalanul rabolja az időt.

21. Eredeti vagy másolt?
Gyerek- és kamaszkoromban jóformán csak másolt játékkal játszottam, az eredeti játékokra pedig azóta álltam át, mióta van némi bevételem, amiből meg tudom őket venni. Azért néha most is befigyel a másolt téma, ha csak ki akarok próbálni valamit, illetve sose veszek játékot megjelenéskor, mert kidobott pénznek érzem (pár hónappal később úgyis lemegy az ára).

22. Hány darab eredeti játékod van?
A jatekaim.hu szerint 148, de ebben benne vannak az olyan szutyik is, amik újságok mellé jártak mellékletként és soha hozzájuk se nyúltam.

23. Szerinted káros a warez?
Nem, sőt!

24. Szoktál venni magazinokat?
Most már nem, de tizenévesen egy pár évig vettem szinte mindent, pl. PC Guru, Gamer, PC X és később Gamestar stb. Kicsit mindent kipróbáltam, de a legtovább, legrendszeresebben a Gamestart és az 576 Kbyteot vettem (ez utóbbit a megszűnéséig). Mostanában néha-néha megveszek egy Konzol Magazint kiváncsiságból, illetve utólag megvettem két évadnyi 576 Konzolt, amikor beruháztam a PS2-re.

25. Szoktál használni kézikönyveket, végigjátszásokat?
Attól függ, mivel játszom. Amikor valami nyünyüt kell gyűjtögetni és párat nem találok meg magamtól, simán felmegyek a netre. Black Isle RPG-nél szintén szoktam néha puskázni, ha nem akarom totál elrontani a karakterfejlesztést, vagy ha nagyon elakadok, akkor is gyorsan elvesztem a türelmemet és irány a youtube. Hol vannak már azok az idők, amikor nem volt itthon net és néha napokra, vagy hetekre elakadtam…

26. Szoktál cheateket, trainereket használni?
Nem, legfeljebb viccből. Agyoncsapják a játékélményt, ha valami magamtól nem megy, általában félbehagyom és kész.

27. Szoktál használni patcheket?
Naná, bár mostanában nem ritka, hogy csak rontanak a játékon, aztán jön a patchet patchelő patch…

28. Szoktál modokat, skineket, vagy egyéb addonokat használni?
Ha van rá lehetőség, igen, de nem szeretek a felismerhetetlenségig szétmoddolni játékokat. A Bethesda RPG-ket rendszeresen a modok ölik meg nekem.

29. Mi a véleményed a Steam és a hasonló rendszerekről?
Régimódi gyűjtő vagyok, ezért idegenkedem tőlük és nem szeretném, ha kiszorítanák a dobozos játékokat. Kifejezetten utálom, amikor megveszek valamit DVD-n, és telepítéskor mégis Steamről kell letölteni… A Games for Windows egy emberiség ellen elkövetett bűn és agyon kéne lőni azt, aki kitalálta, az a szutyok néha nem csak mentéseket, de játékokat is örökre elnyel és nem értem, miért kell erőltetni, ha a Microsoft úgyis sz@rik a supportra. A GOG egy klassz dolog, de igazából azzal sem élek. : )

30. Mi a véleményed az újfajta mozgásérzékelős eszközökről (Kinect, Move, Wii)?
Drága kazuár vackok… Hadd üljek nyugiban a fenekemen játék közben, ha mozogni akarok, majd lemegyek a Dunapartra futni.

31. Mi a véleményed a DLC-kről?
“The cancer of gaming”, ahogy egy bölcs anon írta egyszer, de ha ingyen van, jöhet! 😀 (Köszönöm, CDPR!)

32. Szereted a HD feldolgozásokat?
Elég felemás módon viszonyulok hozzájuk. Igazából nem érdekelnek, mert PC-n játszom és arra nem nagyon kellenek (pl. a Silent Hill 2 nekünk már 2001-ben is HD volt bibibííí :D). Ha valamelyik régi konzolos kedvencemmel mindenképp HD-ben akarok játszani, beizzitok egy emulátort…

33. Szereted a remakeket?
Remake, reboot… ezek a szavak bizalmatlansággal töltenek el. Épp készül a Tomb Raider reboot, meg a Thief reboot… DO NOT WANT. Szerintem ami egyszer jó volt, azt kár bolygatni, a legtöbbet rókabőrnek tartom. Ha egy remake csak nevében remake és egyébként valami egészen új élményt ad a régihez képest, miközben annak lényegét is meg tudja őrizni, az teljesen rendben van, de igazából egy ilyen (vagy bármilyen) remake se jut eszembe, amit szerettem volna.

34. Mi a véleményed a feldolgozásokról?
Not sure if want…

35. Mi a véleményed a hazai és a külföldi videó teszterekről?
Régebben többé-kevésbé rendszeresen követtem az AVGN videóit, meg a rossz PC játékokat is nagyon szerettem, amíg volt, de mostanában ritkán nézek ilyesmit, inkább az jellemző, hogy egy-egy játékra keresek rá youtubeon, nem teszterekre. Az Escapistes Zero Punctuationra néha ránézek, de nem mindig értek vele egyet, a Two Best Friends Play meg amolyan guilty pleasure, ami mindig elsorvasztja az agyam. 😀

36. Szoktál használni gamer szlenget?
Néha viccből, ha olyan társaságban vagyok, ahol értékelik, de egyébként nem igazán.

37. Látogatsz-e fórumokat, és ha igen, miket?
Régebben aktívabban fórumoztam, de manapság csak a Gamestar fórumra irogatok attól függetlenül, hogy a magazint már nagyon régóta nem veszem. A gamer365-ön vagyok még aktív, de a fórumot ott hanyagolom, inkább csak híreket olvasok, meg néha blogolok.

38. Szoktál-e gamer rendezvényekre járni?
A “szoktam” túlzás, de a Budapest Game Showra kimentem két éve kiváncsiságból, és tavaly elmentem a Witcher 2 launch partijára, mert WITCHER KETTŐ!!!4

39. Beöltöztél-e már, vagy beöltöznél-e valamelyik kedvenc karakterednek?
Kizárt, egyébként sem hasonlítok egyre sem.

40. Szeretnél egyszer videojáték fejlesztőként dolgozni?
Nem hiszem, hogy bölcsészként alkalmas lennék rá, max történetírónak lehetne elsütni. Az egyébként szívesen lennék, szerintem jobban is csinálnám, mint egyesek a Biowarenél.

41. Mi a véleményed az archivementekről, trófeákról?
Nem érdekelnek és igazság szerint alig van játékom, amiben vannak.

42. Általában milyen nehézségi fokot szoktál választani?
Mindig normalon kezdek, aztán ha túl könnyű, váltok nehézre, de könnyűre akkor sem rakom á, ha vért pisilek, mert az sérti a büszkeségem. 😀

43. Ha választhatnál egy játék normál és különleges kiadása között, melyiket vennéd le a polcról?
Mindig a sima kiadást választom, mert sajnálom a pénzt a gyűjtői extrákra; egyedül a Witcher 2 esetében bántam meg, hogy nem vettem meg a gyűjtői kiadást, amíg kapni lehetett, de most már mindegy…

44. Általában hányszor szoktál végigvinni egy játékot?
A legtöbbet csak egyszer, a kedvenceimet viszont többször is, annak pl. már hagyománya van, hogy a Thief 1-2-t vagy a Resident Evil 1-2-t minden nyáron újra végigjátszom. A nem túl hosszú és többféle végigjátszást kínáló játékokat is újra szoktam játszani, ld. Witcher 2 és Alpha Protocol.

45. Mekkora fontossággal bír számodra egy játék grafikája?
Ha baromi ronda, az nyilván zavar, de ha azt nézzük, mennyire lekötnek a mai napig a régebbi játékok, akkor annyira talán nem fontos (persze minden játékot a maga idejéhez kell mérni).

46. Ha tehetnéd, melyik játéknak készítenél egy remaket?
Általában nem szeretem a remakeket, aminek viszont mégis szeretnék remaket, azt már remakelték. 😀 (Tomb Raider 1, Silent Hill 1, Resident Evil 1, Myst stb.)

47. Van-e olyan stílus amelyet annak idején kedveltél, de ma már nem?
Az FPS. Régebben nagyon sokat játszottam FPS játékokkal, a Duke Nukem 3D vagy az Unreal Tournament pl. meghatározó volt, mára viszont ha valamiről megtudom, hogy FPS, szinte automatikusan figyelmen kívül hagyom. Egyetlen kivétel a kedvenc játékom, hiszen a Thief is FPS (first person sneaker, hehe).

48. Melyik a kedvenc platformod?
A PC, konzolok közül pedig a Gamecube, az a vaskos-nehéz kocka elpusztíthatatlan. : )

49. Melyik játék OST-je volt számodra a leginkább maradandó?
Ritkán van olyan, hogy egy teljes OST-ot szeretek, de a Shadow of the Colossus vagy a Heroes 3 szinte összes zenéje megunhatatlan és (nem röhögni!) az UT tüctüc zenéit is előveszem néha. A Silent Hill betétdalait, a Tomb Raiderek és Soul Reaverek főcímdalait is nagyon szeretem, az általam játszott valamennyi RPG-ben van jópár dallam, ami nagyon a szívemhez nőtt, az utóbbi időben pedig a Deus Ex 3 OST-ja fogott meg leginkább. Régebbi játékok közül az Outcastnak van egészen döbbenetesen jó soundtrackja, amit a játék ismerete nélkül is csak ajánlani tudok mindenkinek.

50. Volt már olyan játék, amelyik az elején kellemes csalódásnak tűnt, de a végén rájöttél hogy mégsem olyan jó?
De még mennyire, a Dragon Age 2-t nagyon benéztem. 😀 Már az elején húztam a szám, de sokáig győzködtem magam, hogy később majd beindul és biztos nagyon jó lesz. Igazából nem tudtam mentálisan feldolgozni, hogy a DA:O-t hogyan követhette egy ennyire igénytelen, összecsapott izé.

51. Ki a kedvenc főszereplőd?
Ajh, ez hosszú lesz, másrészt azért problémás a kérdés, mert a legtöbb játékban valamelyik mellékszereplőt jobban szeretem a főhősnél és gyakran jobban is kötődök hozzájuk. Persze az nem kérdéses, hogy minden idők kedvenc főhőse számomra Garrett, a mestertolvaj, aki fél szemmel is legjobb a szakmában. További szívemnek nagyon kedves főszereplők összevissza sorrendben: Lara Croft (Tomb Raider sorozat), April Ryan (The Longest Journey), Leon Kennedy (Resident Evil sorozat), Geralt (The Witcher 1-2), Cutter Slade/Ulukai (Outcast), Link (LoZ játékok), Raziel és Kain (LoK: Soul Reaver sorozat), Max Payne (vajon melyik játékból? :D), Nate Bonnet (The Book of Unwritten Tales, The Critter Chronicles), Guybrush Treepwood (Monkey Island sorozat), George Stobbart (Broken Sword sorozat), Phoenix Wright és Miles Edgeworth (Ace Attorney sorozat), Shepard parancsnok (a ME3 végét nem számítva) stb-stb.
Mellészereplők: BARRY és a MERCHANT GUY (Resident Evil), Vincent (Silent Hill 3), Crow (The Longest Journey), Victoria (Thief 1-2), Carth Onasi, HK-47 (Kotor 1-2), Garrus, Mordin és Legion (Mass Effect sorozat), Alistair, Wynne és Oghren (Dragon Age), Fenris és Varric (Dragon Age 2), Elder God (LoK), Lambert, Zoltan, Dandelion, Yaevinn (The Witcher 1 – Yaevinnben azt szeretem, hogy annyira utálom), Iorveth (!!), Cedric, Dethmold, Saskia és Philippa (The Witcher 2 – ebből a játékból ha tehetném, szinte mindenkit felsorolnék), Whitley (Portal 2), Dick Gumshoe (Ace Attorney sorozat), Vincent “Vinnie” Gognitti (Max Payne – az a csávó annyira gay), a kattant NPC a Wind Wakerből, aki utálja a gyerekeket, bármelyik szétdohányzott hangú dunmer a Morrowindből, a fingós komornyik a Tomb Raider 2-3-ból… na jó, azt hiszem, kezdek elkalandozni.
Ahhoz képest, hogy általában alaposan lefikázom a Bioware játékokat, elég sok karakterüket szeretem…

52. Szoktál használt játékokat venni?
Állandóan, a konzoljáték gyűjteméynem 90%-ban használt játékokból áll.

53. Ki a kedvenc negatív szereplőd?
Hú, nehéz ügy, mert a legtöbb főgonosz halál klisé. Albert Wesker (Resident Evil sorozat), GlaDOS (Portal 1-2), Irenicus (Baldur’s Gate 2), Vergil (DMC 3), Karras (Thief 2), Dagoth Ur (Morrowind), Kain (LoK), Letho (The Witcher 2). Az utóbbi kettő egyébként eléggé határeset, nem egyértelműen rosszfiúk. Miért van kevés jó női főszereplő vagy főgonosz??

54. Melyik volt e legretardáltabb/legelvetemültebb játék, amivel valaha találkoztál/játszottál?
Egyértelműen a Neverhood. 😀 (de a God Hand se gyenge)


6 Hozzászólások to “Gamer kérdőív”


  1. május 19, 2012 - 8:50 du.

    Wolf3d, Dyna, Pre 2 ezek nem is a szerves részét képezték a DOS érának. =)

    Thief 1-2 szintén win, bár Witcherből inkább csak a 2. Az 1 rám nem tett akkora hatást, pláne mivel először csak magyarul került hozzám, a szinkron pedig bűnrossz lett.

    “A Dragon Age 2 egy katasztrófa volt” -> Ez így igaz, a 3. fejezet igazán “emlékezetesre” sikeredett, mint ahogy a cigány jósnővé változott Isabella is.

    “a Morrowind, amit a mai napig nem fejeztem be” -> Ugyan így haver akinek az ötlete volt a teszt. Neki a Skyrim volt az első, ahol befejezte a main questet. =D Én ugyan végigvittem eddig mindháromnál, de az openworld játékoknál valahogy mindig a mainquest sikerül a legérdektelenebbre. Oblivionban az utolsó pár alkalommal odáig vittem a fő szálat, hogy leadtam a medált, aztán cső, Kvatchba már sose jutottam el. =D

    “A Drakan is baromi nehéz volt, ha jól emlékszem” -> Jól emlékszel, de baromi jó volt, eredeti hangulattal. =)

    “A jatekaim.hu szerint 148” -> Az igen… nekem ennyi sose fog összejönni, még 50-se. =D

    “Bethesda RPG-ket rendszeresen a modok ölik meg nekem” -> Ezért használok én csak grafikai javításokat, és unofficial fixeket. ;P Anno a Morrowindhoz leszedtem egy csomó hülyeséget, két eredménye lett. Az egyik custom kardnak olyan bugja volt, hogy minden ládában ott volt belőle egy. A másik, hogy egy idő után úgy összeakadt az egész, hogy használhatatlanok lettek a savek.

    Bölcsész vagy? Akkor már tudom honnét ismered Mufiint. =)

    A legbolondabb játék pedig a Nitro Family, ahol a kigyúrt állat főhős hátán ül a bőrszerkós neje, és egyszerre akár 40 bedrogozott cocán ülő mexikói Huan lövöldözik rád, dobtáras gépfegyverrel. XD

  2. május 20, 2012 - 8:30 de.

    “…és kirakódá a poszt!” 😀

    05 -> Rájöttem különben, hogy a túlélőhorrort – én balga – elfelejtettem megemlíteni ennél a kérdésnél, holott én is nagyon komálom a műfajt.

    11 -> Második mondattal AGREE.

    22 -> W00t, nice!

    49 -> SotC OST rulz!

    51 -> Kedvenc főszereplőd jó sok van. :3 Nekem az aktuális kedvenc most Nathan Drake az Uncharted-ből, aki mondjuk inkább ilyen lulzi!kedvenc, szal kábé non-stop adagolja a “kúlos csávó, amit USA úgy imád” stílust, full laza és olyan beszólásai vannak, hogy az egyszerre facepalm és vicces. 😀

  3. május 24, 2012 - 7:47 du.

    02: Wolf 3D és Sokoban az szerintem mindenkinél alap. 😀
    12: Drakanban nem csaltam és úgy vittem végig. Persze ha az nem számít csalásnak, ha egyszerre négyen játszottunk felváltva (mindenki másban volt jó), akiből egy mindig egy guide-t nézett és olvasta fel mikor mit kell csinálni. 😀
    27: Egyetértés!
    35: Hát, aki Yahtzee-val egyetért… 😀 A legnagyobb gamer-sznob a rohadt bolygón, olyan dolgokba tud belekötni (legtöbbször azért jogosan)… egy ideje azért is hagytam abba, egy évig (legalább) nem jött ki olyan videó tőle, amiben az lett volna a konklúzió, hogy tetszett neki (kivéve a SotC).
    40:
    Best
    Comment
    EVER!!! 😀
    50: Ezzel valahogy az összes ismerősöm így van. 😀 Amikor legjobb haverom megtudta, hogy multis lesz a DA3, hát bazz, egy hétig nem lehetett hozzászólni, annyira kiakadt, csak erről tudott emózni. Meg hogy mennyire szar a DA2. 😀
    53: Úgy lenne ötösöm a lottón, ahogy megtippeltem, hogy Weskert írod be elsőnek… xD
    54: Neverhood mekkora játék… atya ég, imádtam! 😀 God HAnd nem is annyira elmeroggyant, akkor már a killer7. 😀

  4. június 5, 2012 - 10:45 du.

    07. -> Same here. Ugyan a Commandos széria a mai napig a kivételek közé tartozik a Wormssel együtt (ha azt RTS-nek lehet nevezni), ezeket leszámítva sem akkor, se ma nem tud érdekelni a stílus. JRPG-k már jobban érdekelnek, de azokkal meg ott van a gond hogy viszonylag ritkán van kedvem hozzájuk, szóval annyival nem vagyok előrébb nálad ebben a kérdésben. 🙂

    17. -> Multi kapcsán nagyjából én is emiatt szoktam letojni ezt a módozatot a Team Fortress 2 kivételével, inkább egy tisztességes szingli, mint egy szabványból odadobott multi.

    20. -> +1.

    27. -> Patcheket az ilyesmikért imádni lehet, emlékszem annak idején a Battlefield 2-höz a megjelenés napján kiadott patchez nem sokra rá érkezett a javítás, mert anélkül gyakori kékhalál forrás lett a játékból.

    30. -> Ennyi. 😀 Valahol díjazható hogy próbálják ilyen-olyan módon újítást vinni a kontroller nélküli irányíthatóságra, de ehhez először az kéne hogy maguk a játékok jók legyenek, mert az eddig megjelent érzékelős cuccok nagy része ránézésre nem több egy pénzért árusított techdemónál.

    40. -> Amekkora botrány kialakult az ME3 endingje körül, még látatlanban is azt hiszem hogy elég hülye lépés volt egy direkt, abszolút endinget kitalálni egy alapvetően a választásokról szóló cucchoz.

    47. -> Az utolsó mondatot leszámítva mindennel agree, manapság szinte egyáltalán nem tud érdekelni a műfaj, mondjuk ebben a rakás CoD epizód és klón is közrejátszik.

    54. -> Ezt a kérdést még nem vettem át az általam kitöltött kérdőívbe, de a God Hand nekem is esélyes erre a címre a Conker mellett.


  1. dulcinea okt 10th, 2020 - 10:41 de. szerzője Visszakövetés
  2. godiva okt 25th, 2020 - 7:49 de. szerzője Visszakövetés

Hozzászólás


Oldalak