21
aug
13

E3 2013: a 10 legjobban várt játék

null
Még valamikor júniusban kikerült a Gamer365-re egy közvéleménykutatás jellegű felhívás, amelyben arra kértek minket játékosokat, hogy amíg az uborkaszezonban malmozunk és a backlogot irtjuk, gondoljuk át, melyik az a tíz játék, amit a legjobban várunk az idei E3-as kínálatból. Mivel ehhez minden létező eszközt megadtak (megjelenési listák, trailerek stb.), a teljes felhozatalt átböngészve újragondoltam én is a személyes top 10-et. Igen, tudom, hogy “kicsit” elkéstem a kipakolásával, az E3-nak rég vége és épp a Gamescom zajlik Kölnben, de a fenébe is, old content over no content.

1. The Witcher 3

A trailer borzasztóan jó, de az igazat megvallva rettenetesen félek a csalódástól és az eddigiek alapján nem tetszik annyira, mint a 2. rész. A nyílt világ veszélyes üzem, ami eléggé betehet a részletgazdag környezetnek és az alaposan kidolgozott karaktereknek, de adja az ég, hogy ne következzen be az elszkájrimesedés. A lovaglással végre a banyász hű hátasa, Keszeg is bekerül a játékba, Geralt pedig az aktuális “badass old guys kick arse in vidyagaems” trendet hűen követve alaposan megöregedett, viszont a copfját megtartotta és végre szakállat is növesztett (+1000 MANLY points).
Szándékosan nem követem a játékkal kapcsolatos híreket, de már így is a fülembe jutott a pletyó, hogy CDPR-ék megint el akarják játszani, hogy a TW3-ban alig fognak visszaköszönni a korábbi döntéseink és a szívemhez nőtt karakterek is legfeljebb egy-egy cameo erejéig tűnnek majd fel, amire csak annyit tudok mondani, hogy NA NE MÁR.

2. Dark Souls 2

Bár szerintem kicsit túl van misztifikálva a Dark Souls hardkórsága, mert közel sem annyira nehéz, mint inkább óvatosságot és türelmet igénylő játékról van szó, azért rengetegszer meghaltam én is tavaly. De Istenem, mennyire jó volt! Alig várom, hogy megint kiélhesem mazochista hajlamaimat ebben az észbontóan szép és minden eddiginél könyörtelenebb fantasy-környezetben. A karakterosztályokról készült bemutatók alapján régi álmom vált valóra és akár dual-wielder harcossal is előadhatom a szokásos sikítva kardozós, nyüszítve rohanós, majd tábortűz mellé lerogyós magánszámomat.

3. The Evil Within

Trailer még nincs belőle, de így is beszabehu.
A műfaj gyökereihez visszatérő egyjátékos horror – pipa.
Többnyire fegyvertelen harmincas pasas – pipa.
Silent Hilles szörnyek és hangulat – pipa.
Beteges csapdák és fejtörők – pipa.
Shinji “Resident Evil” Mikami – pipa.
“chainsaw guy who chases you around” – pipa.
A szokatlan 2.35:1 képarányt és az alul-felül fekete csíkot az “így nem látod a talajt menet közben és az ijesztő” indoklással együtt is hülyeségnek tartom, illetve remélhetőleg a kiadó szerepén kívül a Bethesdának nem sok köze lesz a végeredményhez, de más aggodalmam egyelőre nincs.

4. Saints Row IV

Pár hónapja még nem gondoltam volna, hogy ekkora agyatlan baromság engem ennyire le fog venni a lábamról, de a nemrég megvett és azóta szétjátszott Saint’s Row the Third teljesen idióta szereplői és küldetései után tűkön ülve várom a folytatást. Kicsit meredek, hogy a bandavezér most már az Egyesült Államok szuperképességekkel megáldott elnöke is egyben, de lássuk be, máshogy már nem igazán lehetne az eddigiekre még egy lapáttal rátenni. Remélhetőleg az egekbe tolt DURVASÁG-faktor nem fog visszaütni, egyébként meg ide a Dubstep Gunt!
Megjegyzés: ezt azóta végigjátszottam és minden képzeletet felülmúlóan durva lett.

5. Murdered: Soul Suspect

Az alapötlet hasonló a DS-re két éve megjelent Ghost Trickéhez. Egy frissen meggyilkolt detektív szellemeként, újdonsült túlvilági képességeinket bevetve kell kinyomoznunk a saját halálunk körülményeit, addig ugyanis nem térhetünk örök nyugalomra, amíg elintézetlen ügyeink vannak az élők világában, márpedig pechünkre a szabadon mászkáló gyilkos is ilyen ügy.
Bónusz bódottá’: jön PC-re is!

6. Outlast

A szabadúszó újságíró egy fülest követve elmegy nyomozni a viselkedészavaros emberszabású kísérleti alanyoktól hemzsegő őrültek házába. Tipikusan az a játék, ami borzasztóan tetszik, de anyira fogok félni tőle, hogy képtelen leszek vele játszani. Ez van, sokadjára bizonyosodok meg róla, hogy a belső nézetes horrorhoz kevés vagyok, de jelenleg az Amnesiával edzem a lelkem és még mindig várom a pillanatot, amikor végre leküzdöm ezt a korlátomat.
Bónusz bódottá’: szeptember 4-én megjelenik!

7. Watch_Dogs

The internet is dangerous – the game. Érdeklődve várom és bízom benne, hogy nem lesz agyonscriptelve. Ez a mindent meghekkelős megközelítés irtó szórakoztatóan hangzik, bár a pasas kicsit túlzásba viszi és már most látom a megjelenést követő mémtengert arról, ahogy egyetlen gombnyomással uszít vad háztartási gépeket az őt üldöző rendőrökre.

8. Beyond: Two Souls

Sokkal jobban tetszett a katonásdi erőltetése előtt, úgyhogy ez a trailer kissé letörte az eddig sem túl nagy lelkesedésemet, ugyanakkor még mindig emlékszem a laborból szökős korai előzetesekre, amik viszont nagyon megfogtak.

9. Splinter Cell Blacklist

Csak a miheztartás végett, hiszen Halász Samu régi kedves cimborám, még ha a karakteres dörmögése nélkül most már nem is lesz egészen önmaga. Egyszer majd biztos sorra kerül, egyelőre még a Double Agentet és a Convictiont sem sikerült elkezdenem.

10. Rain

Bőrig ázott láthatatlan gyerek magányosan kószál az utcán éjnek idején. Nem egy Last Guardian, de kedves-szomorkás rétegjátéknak ígérkezik.

A THIEF és az új Splinter Cell azért maradt le, mert mindkettőre haragszom a lecserélt szinkronhangok miatt. A THIEF-hez az eddigi hírek, trailerek és gameplay videók alapján túl sok reményt se fűzök, a Splinter Cell Blacklist viszont Sam Fisher újabb bizarr átalakulását leszámítva egy szokásosan minőségi lopakodós játéknak tűnik, úgyhogy előbb-utóbb biztos kipróbálom majd.

Steam Summer Sale 2013
null
A Steam Summer Sale termése is elég bőséges volt számomra, talán mert nekem ez volt az első, meg folyamatosan azzal nyugtatgattam magam, hogy belefér a büdzsébe, hiszen Legendás Nyolcadévesként végre elvégeztem mindkét szakomat az egyetemen és kell az önjutalmazás (sajnos június óta folyamatosan tart). Igyekeztem visszafogni magam:
null
Így nem szebb, mintha csak simán felsoroltam volna őket? Csitt, bűntudat!

Meggyőződésem, hogy ezek nagy részével előbb-utóbb játszani is fogok és legfeljebb az Amnesiát fogom zokogva félbehagyni, majd pár napra a ruhásszekrényembe költözni. A kártyásdi kicsit fárasztó, de végülis nem sok vizet zavar, különösebb ráfordítás nélkül sikerült vele pár szintet lépnem (csak minek) és még egy kis pénzt is keresnem, na nem mintha nem költöttem volna el így is egy kisebb vagyont. Viszlát Witcher 2 gyűjtői változat, mégsem veszlek meg idén nyáron se!

Ó Istenem, mindjárt vége a nyárnak…

6 Responses to “E3 2013: a 10 legjobban várt játék”


  1. augusztus 23, 2013 - 11:33 de.

    Elkeserito mennyire nem tudnak lazba hozni az uj cimek mostanaban. Semmi olyat nem kotyvasztanak, ami egy kicsit is erdekelne.

    A Steam sale viszont jo volt, megnyugtato a tudat hogy nem csak rolam sikerult legombolniuk egy csomo penzt, hiszen 2 euroert ker lenne otthagyni, csakhat sok kicsi sokra megy. En is vettem vagy 6-10 jatekot, amibol egyel jatszottam is azota 😀

    • 2 siklara
      augusztus 23, 2013 - 1:17 du.

      A tavalyi E3 után én is pont így éreztem, de mostanában megint nagyon játékos hangulatban vagyok, csak sajnos irgalmatlanul hosszú a backlog, az idő meg pénz. : )

      Csak eggyel? 😀 Na jó, én se sokkal többel… A Scratchest és a Hydrophobiát végigjátszottam, de egyik se volt különösebben hosszú, egy csomóba csak belenéztem, az I Am Aliveot és a Soul Reavereket meg már régebben végigvittem, csak a Defiancet kivéve mind virágbolti verzió volt. A DMC 3-at egyszer MAJDNEM végigvittem, aztán elszállt a vinyóm a mentéseimmel együtt, úgyhogy azóta sem volt idegzetem pótolni. Az Amnesiát lelkesen elkezdtem, aztán 1 óra játék után megjelent az a fura izé és nyüszítve kiléptem. 😀

  2. szeptember 9, 2013 - 6:41 du.

    A Witcher 3-at én is várom, viszont a Saints Row 4 számomra elég nagy csalódás volt. Sok mindenre számítottam, de arra nem, hogy egy Prototype 1 copycat lesz belőle. =/

    • 4 siklara
      szeptember 14, 2013 - 12:17 du.

      Inkább Crackdown, mint Prototype, de szerintem a copycat jelző azért túlzás. Inkább arról van szó, hogy ezzel elég ügyesen el lehetett terelni a figyelmet a SR3 legtöbb elemének újrahasznosításáról. Nekem minden hülyeségével együtt nagyon tetszett, de a Saints Row The Third azért jobb. Kiváncsi leszek a DLC-kre. 🙂

      • szeptember 29, 2013 - 9:37 du.

        A glide, dash, wallrun, egy az egyben olyan, mint a Prototype-ban, de még a data clusterök is erősen hajaznak az ottani land markokra. =) Egyébként igaz, annyira azért nem volt Proto copycat, mert merítettek máshonnét is, de szerintem nagy pofátlanság volt ez az újrahasznosítás, főleg úgy, hogy mint számozott folytatás adták ki. Jobb lett volna úgy, ha maradnak az eredeti terveknél, és mint kiegészítőt adják ki.

        Amire én kíváncsi leszek, hogy milyen lesz az esetleges 5. rész? =) A GTA 5 feladta a leckét, szóval remélem a SR 5-se marad majd le tőle.

  3. 6 siklara
    november 10, 2013 - 11:42 de.

    Slow reaction is srsly slooooooow… (Bocsánat, totál hagytam meghalni ezt a blogot és sokszor azt is elfelejtem, hogy még megvan)

    Nem játszottam a Prototype-pal, úgyhogy hiszek neked. 🙂
    Nekem tetszett így is, kellően tartalmas és hosszú lett ahhoz, hogy megállja a helyét önálló részként. Az Assassin’s Creed talán nem ugyanaz már száz éve, csak most épp karibi skinnel? 😀

    Na arra én is… Mármint fogalmam sincs, miféle durvulást lehet még ebből az agyament témából kihozni, de remélem, nem lesz túl GTA-s, hanem szépen mennek a szentek továbbra is a maguk (totál őrült) útján. 🙂


Vélemény, hozzászólás?

Oldalak


