20
feb
12

Hétfői agymenés

nullIsmeritek a határidők varázslatos erejét? Április közepéig le kéne adnom az angol szakos szakdolgozatomat, úgyhogy az idejét se tudom, mikor játszottam ennyit utoljára, éjszakánként egyszerűen muszáj kicsit kikapcsolni. És mivel a legjobb téli éjszakákon játszani? Horror játékokkal.
Még hó elején pótoltam mindkét Dead Spacet és jobb időtöltést keresve sem találhattam volna frusztrációm levezetésére. Mindkettő nagyon élvezetes darab, de olyan túl mély, személyiségformáló nyomot egyik se hagyott bennem hála az égnek. Mivel egy lusta dög vagyok, most egyszerűen csak ide fogom másolni egy fórumról a véleményemet, úgyhogy elnézést azoktól, akik ott már olvasták.

null
A vigyorgó napocska, avagy hol rémültem halálra a Dead Space 2-ben

Dead Space

+ profi pályatervezés, borzasztóan tetszettek az Ishimura részletesen kidolgozott, hol klausztrofób, hol meglepően tágas belső helyszínei, jó kis Alienes hangulatot árasztottak
+ szép grafika és klassz hangeffektek, főleg az ijesztegetős fura zörejek, női suttogások tetszettek
+ gyomorforgató szörnyek viszonylag nagy választékban (dat tentacle babby)
+ a szörnyek legyőzéséhez föl kell darabolni őket, és némelyik még a feje vagy más végtagja levágása után is kitartóan támad
+ élvezetes és megfelelő nehézségű harcok, némelyik szörny likvidálása elég beteg stratégiát követelt meg
+ változatos játékmenet néhány klassz lehetőséggel feldobva (kinesis, fel-alá ugrabugrálás a gravitáció nélküli helyszíneken, ágyúk stb.)
+ fejtörők (elég primitívek, de legalább vannak)
+ érdekes (bár nem túl eredeti) történet néhány klassz csavarral a vége felé
+ pofás és kényelmesen használható UI, főleg az inventory tetszett
+ a power nodeokkal történő fegyver- és felszerelés tuningolás, ill. ajtónyitogatás sokat hozzátett az élvezeti faktorhoz
+ akadt néhány kellemesen ijesztő jelenet elszórva a játékban
+ PLASMA CUTTER
+ ORDÍTVA TAPOSÁS

– Isaacnak annyi személyisége sincs, mint a Resis Chris Redfieldnek; kicsit olyan a fickó, mint egy üres, púpos páncél, ami néha ordít
– rengeteg lőszer, de ha el is fogyna, lehet venni bőven a rengeteg pénzből
– horror játékra számítottam, de a Dead Space nem ijesztő, csak ijesztegető (a fröcsögő vérre, csonkolt hullákra, szakadó végtagokra és váratlanul előugró mutánsokra egy idő után teljesen immunissá váltam)
– néha kicsit ismétlődő és lineáris játékmenet (még eltévedni se lehet )
– KENDRA

Dead Space 2 (kevésbé összeszedett vélemény)

Nem hittem, hogy lehet ennyivel betegebb játékot gyártani az első résznél, pedig de. A játék elejének idétlenségig eltúlzott gusztustalanságán még nevettem (tudjátok, van az a pasas, aki szabályosan Isaacra folyatja az agyát), az olyan elborult helyszíneknél, mint az iskola vagy a templom, csak a vállamat vonogattam, hisz ilyet már láttam, de ami az utolsó fejezetekben megy, az egészen kegyetlen. Amikor rájöttem, hogy nem átvezetőt nézek, hanem ÉN IRÁNYÍTOM AZT A ROHADT TŰT és még csak el sem fordulhatok, majdnem otthagytam az egészet… Ha egy képpel jellemeznem kéne a játékot, ez lenne az:

null

A DS2 szinte minden téren jobb az elődjénél: szebb a grafika, változatosabbak a helyszínek, jobb az irányítás és a pályák közti átvezető részek, Isaacnak végre van arca és személyisége, ami hihetetlenül sokat dob a játékélményen, több az akció és nem erőltetik feleslegesen a nem túl ijesztő horror részeket, zseniálisak a hangok és a hangeffektek stb. Kicsit több újítást elbírt volna és a fegyverek egy része továbbra is tök felesleges, meg néha undorítóbb a kelleténél (gondolok itt minden “szemes” jelenetre), de más panaszom nincs. A történet is jobban tetszett, mert igaz, hogy nem sok újat tesz hozzá az előző részben kiderült dolgokhoz, viszont több az olvasnivaló és az audio log, ami az eddigieket elmélyíti, nagyon profin vannak kivitelezve a gyakran interaktív átvezetők, és mióta Isaac beszélget a többi szereplővel, ők is érdekesebbek. A legjobb szöveg az egész játékban:

null
(meg amikor Izsák üvöltve átkozódik taposás közben)

A két Dead Space után kicsit tanácstalanul nézegettem a polcomat, hogy mivel is kéne folytatni, így először a Condemnedet pakoltam fel, de hamar rájöttem, hogy a vascsővel ordítva felém rohanó agresszív narkós csövesek még mindig kikészítenek, úgyhogy hamar jegeltem és valami lightosabb után néztem. A Penumbrához most nincs hangulatom, a Haunting Ground csak felhúz, így egy barátnőmre hallgatva belenéztem a Rule of Rose nevű PS2 ritkaságba, amelyben kacarászó lelkisérült gyermekek terrorjának vagyok kitéve. Eddig egyébként nagyon érdekes, az meg még érdekesebbé teszi, hogy néhány országban betiltották. Na majd meglátjuk…
Megjelent az Alan Wake PC-re, úgyhogy tegnap éjjel éjszakai túráztam Bright Falls sűrű sötét erdejében és gyanús alakokra vadásztam. Elolvastam az RPS meglehetősen lesújtó kritikáját az összevissza történetről, és még jól emlékszem xbox tulaj barátaim véleményére is, akik mind csalódottak voltak a kissé repetitív játékmenet miatt, de nekem eddig nagyon tetszik. Tény, hogy nem a lövöldözésért, vagy a gyűjtögethető kávés termoszokért játszom, sokkal inkább az erdő hangulata és a jópofa Remedys poénok miatt. A részletekre szépen odafigyeltek, élvezem a kikacsintásokat, a Max Paynes párhuzamokat és még a Night Springs epizódok sem tudnak kizökkenteni, mivel eleve nem érzem azt, hogy én most egy véresen komoly pszichothriller regény szereplőjévé váltam volna. Ami kizökkent, az a “Previously on Alan Wake”… most akkor könyv, vagy sorozat szereplője vagyok??

Komolyan azt hittétek, hogy már meguntam a The Witcher 2-t? Please.
Nemrég befejeztem a negyedik végigjátszásomat is, dark modeban, németül, úgyhogy most nagyon meg vagyok elégedve magammal.

null

Az a nagy helyzet, hogy tanulmányaim lezárásához szereznem kell még egy nyelvvizsgát, és amikor nemrég fölfedeztem, hogy a TW2-höz bizony készült német szinkron is, úgy gondoltam, miért ne kössük össze a kellemeset a hasznossal? Elvégre angolul is a játékokból tanultam meg, vagy mi a szösz. Az első fél órában meghatározó volt a “was haben sie zűrzavar??” hangulat, de aztán szép lassan elkezdtem egyre többet megérteni az elhangzottakból, és nem rossz érzés, amikor az embernek 7-8 évvel korábbról kezd lassan visszaszivárogni a mélyben nyugvó, csekélyke némettudása. Tudom, hogy sokan utáljátok ezt a nyelvet, de azt kell hogy mondjam, nem csak szép, de félelmetesen profi is lett a szinkron, némelyik szereplő (Philippa, Saskia) német hangja simán veri az angol megfelelőjét, Geralt is nagyon eltalált, sajnos épp csak a két bro elég sótlan. Külön érdekes volt figyelni az eltéréseket az angol verzióhoz képest, mivel a német szöveget közvetlenül a lengyelből fordították (bár ezek után fogalmam sincs, az angol verzió hogyan keletkezett és miért van benne pár rész teljesen átírva).

A szórakoztató nyelvtanulás jegyében hadd zárjam ezt a bejegyzést egy örökzöld slágerrel, ami nálunk általánosban menőbb volt még a Hupikék Törpikék Törpparty mixénél is:

Reklámok

20 Responses to “Hétfői agymenés”


  1. február 20, 2012 - 5:31 du.

    Uh, Condemned.el én is ugyanígy állok. Egyszer feltettem, lekezdtem játszani az éjszaka közepén, majd jöttek a narkósok meg a csörömpölés folyton a hátam mögött NOPE.jpg

    Ha hangulatos és ijesztő cuccra vágysz, akkor Vampire the Masquarade Bloodlines a nyerő, a hotelos része kifejezetten jó horror.

    A német egy jó és szép nyelv :3 Bár Witcher-t még nem próbáltam úgy…majd talán ha egyszer megint csinálok neki helyet a meghajtón… Amúgy a TW2 angol verzióját nem direkte angolul is írták, nem pedig fordították? Bár könnyen megeshet, hogy rosszul emlékszem.

    Die Ärzte FTW! http://youtu.be/2QcsKGH2VBQ

    • 2 siklara
      február 21, 2012 - 1:23 du.

      Igen, a Condemned totál NOPE, pedig állítólag nagyon jó és engem érdekelne is a nyomozósdi.

      A Bloodlines már többé-kevésbé megvolt anno (a legvégén hagytam abba egy hülye bug miatt), Wagnerrel ki is tárgyaltuk rendesen a blogján. Egyszer majd újra nekiülök az unofficial patchek és egyebek miatt. 🙂

      Az első Witchert is többnyire németül toltam, bár néha áttettem angolra; egyik se volt kiemelkedően jó, de magasan verték a magyar szinkront. Ilyen téren rengeteget fejlődött a folytatás. Azért nem értem a dolgot, mert elvileg az angol szöveg is alapvetően a lengyel alapján készült, mégis van egy-két rész, ami tartalmilag németül/lengyelül és angolul egész más. Mondjuk egyik se sorsdöntő, inkább csak fura, Saskia Iorvethttel kapcsolatos játék végi mondatain pl. a mai napig veszekszik a community. 😀

      Ez jó, köszi. 😀

      • február 21, 2012 - 3:06 du.

        Ah, VtMB vége annyira vacak hack’n’slash kaliber, én mndig átváltok god mode-ba. Én most telepítettem újra a gépen, mert valahogy az új /vg/ board-on folyamatosan van egy VtMB thread érdekes hozzászólásokkal és screenshot-okkal, szóval muszáj újra játszani 😀 Ez alkalommal végre megcsinálom a teljesen random Malk végigjátszásomat, ahol dobókockával döntömel el, hogy mit mond 😀

        A community mindenen veszekszik. Pont ma láttam egy thread-et, ahol vki azt állítota Foltest személyisége teljesen más TW2-ben mint TW1-ben, és Geralt meg “omg im so dark & edgy, eeeeemo”.
        Én TW1-et próbáltam magyarul játszani, de valahogy a magyar szinkron nagyon nem jött be. Persze miután újratelepítettem angolul, rá kellett jönnöm, hogy az angol szinkron se sokkal jobb, de akkor is, valahogy szívesebben játszom angolul, főleg fantasy játékokat, ahol a szörnyeknek mindenféle hülye nevet adnak, mivel magyarra lefordítva csak még hülyébben hangzik (Grey Warden = Szürke Kamarás), vagy olyan érdekes dolgok vannak, mint ME1-ben, hogy menjek el a megállóba és szálljak fel a “vonatra” (tram), de a térképen a vonat villamosnak van írva, és ha eljutsz oda, akkor rájössz, hogy a cucc leginkább sikló XD

        moar Ärzte :3 http://youtu.be/15nL-5pN2CI

  2. február 20, 2012 - 8:06 du.

    Nekem egyik nagy kedvencem lett a Condemned első része, mert azon ritka játékok közé tartozik, amiktől tényleg megugrik az adrenalin szintem játék közben (másik ilyen az AVP 2 Marine kampány), és nem csak ijesztő/nyomasztó akarna lenni, mint például a F.E.A.R.

    • 5 siklara
      február 21, 2012 - 1:28 du.

      Az AVP 2 Marine kampány nekem is az egyik örök kedvencem, a mozgásérzékelő pittyegése és a monoton zene már épp az őrületbe kergetne, amikor egyszer csak ALIENS, ALIENS EVERYWHERE

      A Condemnedben már az kiborít, hogy teljesen kiszolgáltatottnak érzem magam. Jönnek az arcok, rám ugranak, ütnek… Lehet, hogy én vagyok béna, de nekem nem tűnik egy könnyű játéknak.

      • február 21, 2012 - 3:28 du.

        Nem könnyű, viszont nem is annyira nehéz. Olyan a harcrendszere, mint a Dead Island-é, hogy nagy hangsúlyt fektet arra, hogy igenis érezd a fegyvert amit használsz, a súlyát, a hosszát, a lendületet, és persze magának az ütésnek az erejét. Csak időzítés kérdése az egész, néhány óra után rá lehet érezni.

        Egyébként pont a kiszolgáltatottság érzése adja a hangulat egy jelentős részét, hogy nem páncélos future soldier vagy, aki a terminátort megszégyenítő mértékben osztja az ólmot, miközben még Neo módra időt is lassít, hanem egyszerű ember, akinek azzal kell magát védenie, ami épp a keze ügyébe akad.

  3. 7 siklara
    február 23, 2012 - 11:12 de.

    Bocsánat, hogy ilyen lassú/lusta kommenter vagyok….

    Nyufi: god mode? Úgy érted csalsz? NOOOOOOOO. Bár lehet anno nekem is ezt kellett volna tennem és akkor látom a végét. Volt pár elég durva bug a Bloodlinesban, de hát így jár az, aki megjelenés után játszik egy Troika játékkal, az Arcanum is elég bogaras és kiegyensúlyozatlan volt patchek nélkül. Dobókockás Malkáv végigjátszás? Sounds epic.

    Várj, melyik communityn látsz ilyen threadeket? Ugye nem a BSN-en? Foltest személyisége szerintem is nagyot változott, de előnyére, igazi bro lett, így aztán a prológus vége még nagyobbat ütött… ;_; Geralt nem is lett edgy, meg emo, lol. A TW2 fórumon az Iorveth fanok a legaktívabbak és épp tegnap szólt be valaki, hogy Rocheról miért nincsenek több oldalas, hosszas fejtegetésekkel teli threadek, aztán valaki felvilágosította, hogy hát mert Rochenak annyi a lényege, hogy HE KICKS ASS. Azért ők is szeressük. 😀
    TW1 magyar szinkronnal, uhhh… meg a magyarosítása is nagyon hullámzó minőségű volt, ráadásul a Gyémánt Kiadás csak azt tartalmazta, úgyhogy szedhettem le az angolosító csomagot(de azóta megvan az első kiadásos TWEE és abban mindegyik nyelvi csomag benne van). Egyébként legszívesebben én is angolul játszok mindent és jól fel is húztam magam, amikor rájöttem, hogy pl. a ME2 itthoni kiadását csak magyarosítással lehet játszani, végül kénytelen voltam megbuherálni. A ME1-t egy percet sem játszottam magyarul, de ez jó durva lehetett. XD

    A dokikat köszi! 🙂

    Péter: A Dead Islanddel se játszottam, csak láttam egy barátomnál, de akkor majd teszek egy újabb próbát, végülis a Cryostasis közelharcai is ilyenek voltak, csak jóval könnyebbek, mert nem kaptam frászt attól, hogy valami eszelős rohan felém.
    Igen, ezzel abszolút egyetértek, a kiszolgáltatottság érzése borzasztóan meg tudja dobni a parafaktort, a Silent Hillekben is ez volt a jó, meg most az Alan Wakeben is értékelem, hogy Alan sem egy szuperember és ha néha meghalok, az rendszerint azért van, mert kifogy a szuszból. 😀

  4. február 23, 2012 - 7:24 du.

    VtMB-ben csak is a legvégén játszottam godmode-ban, de azt abszolút nem érzem csalásnak, mert míg a játék bármelyik részén végigtudtál menni az adott képességeiddel, a legvégén, ha a harcra nem tettél semmit, akkor megszívtad. Ez persze sajnos annak köszönhető, hogy Troika-nak gyorsan be kellett fejeznie a játékot…

    A TW thread-et 4chan-on láttam. BSN-en én már nem is olvasgatok, az egy annyira circlejerk társaság, hogy hihetetlen. Arról nem is beszélve, hogy bármi Bioware-rel kapcsolatos negítv kritikát egyből törölnek, és esélyesen még ban-t is adnak mellé, főleg most, hogy BW-nek sikerült megint felhúzni mindenki agyát 😀
    De TW-re visszatérve, én nem nagyon éreztem, hogy annyira más lenne Foltest karaktere…mondjuk TW1-ben nem is volt valami sok szerepe, szal… Roche-t meg szeressem, annak ellenére, hogy egyszer sem választottam őt 😀

    Magyar kiadás terén a legnagyobb szívás ME2-nél, hogy ahhoz nem lehet LotSB DLC-t telepíteni, mert “nem kompatibilis”. Ez azért gáz, mert LotSB a legjobb része az ME2-nek.

    Hamár Mass Effect, ME3 demót kipróbáltad? Nem rossz a cucc, de néhány tekintetben annyira szánalmas 😀

    • 9 siklara
      február 24, 2012 - 12:13 du.

      Nekem a ventrue fickóm elég tökös volt, a végén emlékszem, halomra öltem az ellenfeleket egy katanával és a malkáv csajszimat se kellett félteni, viszont a torreador szépfiúm jó eséllyel elvérzett volna, vele a játék felénél abba is hagytam az erőlködést. Szegény Troika, úgy látszik, sose készülnek el határidőre.

      4chant elég keveset látogatom mostanában, de volt pár büntetős TW thread, amin nagyon jókat rötyögtem, el is mentettem pár durvább bölcsességet. 😀 TW Foltest nekem eléggé ellenszenves volt, a TW2-ben viszont nagyon badass bro, de csak mert másik oldalára erősítettek rá. Ha már változások, imádom a két új bro karakterfejlődését is, also, Y U NO PLAY ROUCHE ROUTE
      Srsly, csak akkor áll össze egésszé a sztori, ha Roche útvonalát is végigviszed, mert pl. megtudod, ki az a Serrit és Auckles, durvulhatsz Roche oldalán, feloldhatod Sabrina átkát, találkozhatsz OOOODRIIIINNnal, és aki miatt abszolúte must play, az Dethmold (ill. a 3. fejezetben Radovid). Bár Henselt és a kompániája tényleg elég rossz választásnak tűnik, hidd el, egyáltalán nem úgy fog végződni a második fejezet, mint ahogy arra számítanál.

      Az a vicces, hogy nem csak a magyar, hanem az összes közép- és kelet-európai verziót érintette a dolog, tehát a csehek, lengyelek stb. mind szívtak, a Biowhore meg tojt rá, de én is rájuk és a ME2-t még mindig nem vittem végig, mert már a sok szaros DLC telepítésében elfáradtam…
      ME3 demóról videókat láttam, iszonyat szánalmas, it’s DA2 all over again, ahogy egy barátom mondta a napokban, legalábbis fail tekintetében.

      • február 24, 2012 - 3:06 du.

        Őszintén, csak azért nem játszottam még Rouche route-ot, mert az én Geralt interpretációm soha nem választaná őket, és valahogy játék közben nehéz ettől elszakadni. Ez a legnagyobb “problémám” a legtöbb RPG-vel, hogy amikor rájövök, hogy a karakterem pontosan mit és miért csinálna, akkor nagyon nehezemre esik más döntéseket meghozni csak azért, hogy lássam, mi fog történni. Ezért nem játszom pl soha Renegade FemShep-et. De majd egyszer talán ráveszem magam…mondjuk jútyúbon láttam Roche végigjátszást azért, szal valamennyire vágom a dolgot 😀

        Naja, BW egészen sok tekintetben tojik egyes rajnongók véleményére mostanság.
        Az a durva, hogy nem csak a demo miatt hasonlít ez az egész a DA2-es megjelenésre. Ugyanis ME3-ban is lesz egy Day-1-DLC karakter, akiről a BW azt állítja, hogy nem kulcsfontosságú a történet szempontjából, de ezt nehéz elhinni, ha figyelembe veszi az ember a karakter faját…
        ME2-t meg netről érdemes leszedni, de tényleg. Akkor simá angolul települ és a legtöbb DLC is egy telepítéssel felkerül… És még csodálkoznak a kiadók, hogy miért kalózkodnak annyian.

  5. 11 siklara
    február 25, 2012 - 3:48 du.

    Hah, I know that feel, én már igazából bánom, hogy Iorvethttel mentem elsőre, mert utána Roche a megtudottak fényében még rosszabb választásnak tűnt, pedig nem rossz ám az az útvonal sem. Az volt kicsit csalódás, hogy maga a helyszín unalmasabb, a kedvenc mellékszereplőim Dethmoldot kivéve mind Vergenben vannak, kevesebb a mellékküldetés, és Rochecsal nem igazán lehet beszélgetni… Vergernben Iorvethttel és Philippával, de még Zoltannal vagy Dandelionnal is rengeteg párbeszédopciót végig lehet zongorázni és csomó érdekességet mesélnek, a másik oldalon meg valahogy senkinek nincs semmi mondanivalója, mert el vannak foglalva az emózással. Komolyan mondom, Dethmold mellett még az a kacatokat áruló fazon volt a legszórakoztatóbb, aki a kantinában üldögélt (meg persze a látnok, lol).
    ME-ben én is képtelen voltam renegadet játszani, bár a male Shepinek biztos jól állna a seggfejkedés. 😀

    Ó igen, a DLC karakterről hallottam én is (a hangja nagyon idétlen lett :D), elmehetnek a francba, hogy nem képesek kiadni egy teljes játékot, hanem mindenfélét szándékosan kivágnak belőle, hogy a teljes élményért még azokért is külön fizethessen a játékos, ez annyira nyilvánvaló lehúzás, hogy aki hajlandó fizetni érte, az meg is érdemli, hogy fejős tehénnek nézzék.
    Nekem a ME2 megvan eredetiben, mert tavaly már nagyon olcsón meg lehetett venni, de tényleg szánalmas, hogy a végén én is inkább leszedtem a netről, mert az stabilabb és sokkal felhasználóbarátabb verzió volt (és sajnos ez nem egy játékkal van így). :/

    • február 25, 2012 - 5:26 du.

      Na igen, Vergen-ben még én is azt imádtam, hogy Geralt összes haverja ott van. Plusz ha nem őket választod, akkor lemaradsz a törpök kedvenc varázslatáról…mmmm lesbomancy XD

      Igazából én minél többet újrajátszom ME2-t, annál több renegade opciót használok ki, mert jó másoknak beszólni… Bár 2-ben már a paragon is baromi beszólós 🙂

      BW perpill azt próbálja magyarázni a népnek, hogy a DLC kari teljesen opcionális, és nem befolyásolja a történetet, de szerintem ha ez tényleg igaz, akkor meg baromira nem éri meg az árát.
      Jah, és akkor azt még nem is mondtam, hogy a digitális deluxe verzió majdnám annyiba kerül, mint a dobozos, és nem tartalmaz több extrát. Plusz ME3-hoz fel kell tenni EA Origin platformját, amivel nekem csak annyi a bajom, hogy a steam mellé kell a fenének egy másik progi.

      • 13 siklara
        február 26, 2012 - 1:41 du.

        Úúúú, nekem azok a leszbis részek nem különösebben tetszettek. Nem is zavartak, inkább csak olyan WTF élmény volt. 😀 Ez elmondható a játék néhány teljesen random viccéről is, pl. amikor a scoia’tael filozófusok nevét használta jelszóként, azon már nyomtam egy facepalmot, a “piece of lembas”-tól viszont majdnem lefordultam a székről, az annyira váratlanul jött és Geralt is ott értetlenkedett… a kedvenc sz@r viccem az egész játékban. 😀

        Nekem még az első végigjátszás se volt meg, de majd április közepe után talán, most kicsit próbálok leállni a játékkal és koncentrálni a fontosabb dolgokra (nem sok sikerrel). ME2 paragonja beszólogatós? Good, good.

        A DLCware studió számomra tavaly meghalt, és azt reméltem, talán a ME3-mal majd kiköszörülik a hírnevükön esett hatalmas csorbát, de ehelyett inkább a koporsójukra dobtak egy újabb adag hatalmas adag földet. Felőlem magyarázhatnak amit akarnak, és az is kizárt, hogy majd pont az ő kedvükért felrakom az Origint a gépemre.

      • február 26, 2012 - 7:23 du.

        Számomra inkább a törpe reakciója tetszett, mint maga az action XD A vergen-i törpék alapvetően nagyon jó fejek és nagyon viccesek 😀

        Nem mindig beszólogatós azért, nagyon sokszor van, amikor a Paragon még mindig nyalizós, de van egy-két alkalom, amikor beszól, megfenyeget mások, sőt az egyik DLC-ben van egy Paragon interrupt is, ami pisztollyal pofánvágást eredményez 🙂

        Hát jah, RIP DLCware… Az a baj, hogy rajtuk kívül nyugaton annyira nincsen más cég, ami jó RPG-ket gyártana. Kivéve talán az Obsidian-t, viszont nekik meg minden játékuk iszonyat bug-os. Ráadásul ők perpill egy South Park RPG-n dolgoznak… Bethesda meg ugyan jó kis sandbox játékokat csinál, de a történetük nem valami jó.

  6. 15 siklara
    február 29, 2012 - 8:00 de.

    A törpe reakcióján én is felvihogtam, iszonyat perverz népség él ott Vergenben, szerintem a legtöbb korhatáros szöveget is ők nyomatják. 😀

    Pisztollyal pofonvágós paragon… This I like! Na majd egyszer csak eljutok már a ME2-ig, de most nem igazán vonz a téma.

    Az Obsidian játékoknak mindig adni kell 1-2 évet, utána beérnek (= készül hozzájuk egy csomó rajongói javítás és bővítés :D). A Bethesda játékaival alapvetően nem lenne bajom, de újra és újra rá kell jönnöm, hogy nem nekem valók, nagyon gyorsan ráunok a sandboxosdira. Egyébként nem aggódom amiatt, hogy nincs mostanában nagy választék, mert még egy csomó régi klasszikust se vittem végig, amúgy meg jön a Risen 2, kalózos RPG!!

    • február 29, 2012 - 12:21 du.

      Láttad az új Witcher trailer-t btw? 😀 http://youtu.be/BR7Eb5cXPK8

      Naja, nekem is van egy csomó régi játék, amit végig kéne vinni…de ettől függetlenül elkeserít, hogy a jövő nem tűnik annyira rózsásnak. Nah, én meg pont Risen-t nem játszottam. Érdemes kipróbálni?

      • 17 siklara
        március 3, 2012 - 10:18 du.

        Bocs, hogy eddig tartott válaszolnom…

        A Letho trailert láttam, naná, és nekem a régi karakter trailerek is nagyon tetszettek, főleg Roché. 😀

        A Risent én se játszottam, mert engem túlságosan emlékeztetett a Gothicra, ami nem vonzott (nehéz, bugos, nem tetszik a világa stb).

        FUUUU most teljesen felhúztam magam ezen a rohadt ME2-n. Még régebben angolra ügyeskedtem a játékomat (mert a hazai kiadás annyira szar volt, hogy csak magyar felirat került rá), ezek után miért nem tudom telepíteni a Lair of the Shadow Broker és az Arrival DLC-ket?? Komolyan mondom, rituálisan elégetem az eredeti játékomat, aztán a bal szememre csapok egy eyepatchet és a kampós fél kezemmel fogom lekalózkodni ezt a szemetet az összes fizetős tartozékával együtt.

      • március 4, 2012 - 5:30 du.

        Kérdés: Akkor te most angolra csináltad a magyar játékot valahogy, vagy feltettél egy angol verziót? Mert nem mindegy asszem… Játék mit ír ki? Ha csak a DLC-t nem akarja felismerni, akkor esélyesen csak egy új giveme2entitlements.exe kell hozzá. Kalóz másolatokkal sosincs ennyi probléma :3

  7. 19 siklara
    március 4, 2012 - 6:37 du.

    Angolra csináltam a magyar játékot, de közben sikerült megoldanom, köszi. 🙂 Csak simán béna voltam és nem használtam a felettébb gyanús giveme2entitlements.exe fájlt, ami kicsit megbuherált valami ini fájlt, a játék meg nem akarta felismerni a DLC-ket.


Vélemény, hozzászólás?

Oldalak


