11
jan
12

Ilyen volt 2011

nullKicsit megkésve, de BÚÉK mindenkinek! Tudom, hogy szörnyen elhanyagoltam a blogot az utóbbi időben, bocsánat. Megint kaptam emailben egy összegzett statisztikát arról, hogyan teljesített a haláltusáját vívó blogom a tavalyi év során, íme néhány adat:

Látogatások száma: 26,000 (ebből egy csomó valszeg én voltam, amikor lusta voltam bejelentkezni)
Postok száma: 38 (jó része alibi bejegyzés)
Legforgalmasabb nap: január 13. (az se tegnap volt), 220 megtekintés, a legnépszerűbb bejegyzés aznap pedig a Resident Evil 4 volt (ki gondolta volna)

A leggyakrabban tőlük találtak el hozzám:

1. peter1989.wordpress.com
2. hardcoregamer102.wordpress.com
3. skydragon.hu
4. junchidono.wordpress.com
5. benyoboy.wordpress.com

(köszi, srácok-lányok :D)

Leggyakoribb keresőszavak ill. kifejezések: siklara, resident evil 4 végigjátszás, resident evil 4 végigjátszás pc, és resident evil 5 mods (hm, lehet, hogy indítanom kéne egy Resident Evil-only blogot)

Legaktívabb látogatók:
1. Péter (37 komment)
2. Wagner (25 komment)
3. Sunyi Nyufi (24 komment)
4. szingalunga (17 komment)
5. Junchi (10 komment)

Legnépszerűbb bejegyzések:

1. Resident Evil 4 (PC)
2. Resident Evil 5 modok (PC)
3. Legacy of Kain – Soul Reaver
4. Resident Evil 4 PC port rinya + tech help
5. Dolphin – a Wii emulátor

Leon megint kiütéssel győzött, a wordpress meg azzal próbál vígasztalni, hogy ha a régebbi bejegyzéseim a legnépszerűbbek, az nyilván azt jelenti, hogy az írásom időtálló (és még véletlenül sem azt, hogy évek óta nem tudok írni, vagy hogy a legtöbben csak egy végigjátszás link miatt látogatják a blogomat).

Most jöjjön egy szubjektív értékelés, azaz röviden elmondom, milyen volt 2011 számomra.

Animék:

null

Tavaly alig animéztem, amit láttam, arról sem írtam bejegyzést, és igazából most is lusta vagyok bővebben kitérni rájuk, de itt egy toplista:

1. Gyakkyou Burai Kaiji: Hakairoku Hen (Kaiji S2) (erről már áradoztam a Mondóban)
2. Fate/Zero
3. Hellsing OVA 8 (kedvenc kötetem végre animálva, pure win)
4. Usagi Drop (csak a mangát ne olvastam volna el utána…)
5. Yondemasuyo, Azazel-san!
6. Working’!!
7. Ano Hi Mita Hana no Namae wo Boku-tachi wa Mada Shiranai
8. Hoshi wo Ou Kodomo
9. Kimi ni Todoke S2

Játékok:

Tavaly is leginkább velük töltöttem a szabadidőmet, ám egyre inkább jellemző rám az erőteljes szelektálás, előítéletesen csak bizonyos címekre rámuzdulás, és hogy félbehagyok játékokat (meg a befejezettekről se írok semmit), ezért nem sok 2011-es címet fejeztem be. Mennyiség helyett minőségre megyek, de azért így is sikerült párszor sz@rba tenyerelnem, egyébként meg az az általános tendencia, hogy pár játékkal játszok sokszor, sokat, és sokáig. Senkit nem untatnék felesleges blablával, inkább csak kiosztok pár díjat:

Az év játéka: The Witcher 2
Az év csalódása: Dragon Age 2
Az év meglepetése: The Book of Unwritten Tales
Az év leggyorsabban megunt játéka: Skyrim
Az év legoltogatósabb játéka: Portal 2
Az év legszínesebb játéka: Trine 2
Az év legnarancssárgább szürke játéka: Deus Ex: Human Revolution
Az év legcukibb játéka: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Egyéb díjak:

Az év legjobb kedvcsinálója:

Az év legagyonnézettebb átvezetője:

Az év legdurvább modja:

(Köszönöm Vica!)

Az év sikolya:

Az év dala:

Az év (legférfiasabb) főhőse: Ríviai Geralt (The Witcher 2)

Az év férfi mellékszereplője: Iorveth (The Witcher 2)

Az év női mellékszereplője: Philippa Eilhart (The Witcher 2)

Az év izéje: Critter (The Book of Unwritten Tales)
null

Az év főgonosza: GlaDOS (Portal 2)

Az év brója: Iorveth/Roche (The Witcher 2)

Az év bro-pillanata:
null

Az év krumplija: GlaDOS (Portal 2)

Az év balfékje: Whitley (Portal 2)

Az év megszállottja: Space Core (Portal 2)

Az év kockája: Pritchard (Deus Ex: Human Revolution)

Az év pszichopatája: Dethmold (The Witcher 2)

Az év trollja: Anders (Dragon Age 2)

Az év szónoka (MERT SZERET MINKET): Heimskr

Az év Clint Eastwood hasonmása: Vernon Roche
null

Az év Adam Jensen hasonmása: dunmer Dovahkin
null

Az év monológja:

Az év párbeszéde:

Az év akcentusa: Saskia (The Witcher 2)

Az év szempillái:
null

“A férfi, aki túl sok emailt olvasott” kitüntetés: Adam Jensen

A 2011. évi failwin trófea nyertese: Vernon Roche átkel a hídon

“Könyörgöm, alázz még!” különdíj: GlaDOS

Az év legelcsépeltebb internet mémje:

A 2011-es “Do the safety dance” világbajnok: Adam Jensen
null

Na jó, azt hiszem, ennyi több is, mint elég.

Reklámok

13 Responses to “Ilyen volt 2011”


  1. január 11, 2012 - 1:22 du.

    BUÉK beléd is 🙂 Kicsit mintha nagyon TW2 felé húzna valaki ;P Mondjuk megértem, én ugyan imádom a Skyrim-et is, de azért TW2 klasszisokkal jobb.

    Az előző év csalódása számomra holtverseny a DA2 és a Saints Row The Third között. Bár ha figyelembe vesszük, hogy a DA2 történetét még első alkalommal viszonylag lehet élvezni is és van benne némi fordulat, akkor egyértelműen SR3 nyeri a címet.

    Meg kellene egy “Az év azon folytatása, amire a legkevésbbé volt szügség” cím is, csak hogy valamit az Assassin’s Creed Revelations is kapjon 😀

    PS: A Portal2-es videók rulzanak 🙂

  2. január 11, 2012 - 5:34 du.

    Portal 4ever!!!!
    Azért a 2. részben már GlaDOS-t nem nevezném főgonosznak, bár nézőpont kérdése. Cave Johnson meg Rulz 😛

  3. január 12, 2012 - 5:45 du.

    BUÉK-ot neked is! 🙂

    Idei animus lista egy részével (Hellsing, Azasel, talán Usagi) egyetértek, én is ezeket tenném be listába ha csinálnék egyet. Amire nem nagyon van esély, tekintve hogy jó ha négy-öt idei sorozatot végig tudtam ülni tisztességesen.

    “Az év szempillái” -> Holy shit. o_o Egy harcoshoz képest epic teljesítmény, szó se róla.

    Elcsépelt meme -> más jellemzés nem is illene rá, olyan szinten agyon van már használva mindenhol hogy a viszonylagos újszerűsége ellenére már most olyan mintha 10 éve lenne a köztudatban. Annyi, sovány vigasza van, hogy legalább egyesek kreatívak annyira hogy ne szó szerint idézzék, hanem más környezetbe tegyék azt.

  4. január 12, 2012 - 6:42 du.

    Bújjék. 🙂
    És ne hanyagold el a blogot.
    Arrow in The Knee – egyetértek
    Ja és válaszoltam a kommentedre.

  5. január 12, 2012 - 7:56 du.

    Utólag is BUÉK!

    DA 2 agree, baromi nagy csalódás volt. W2 egész jó volt, bár engem azért ennyire nem nyűgözött le, hosszútávon. =D

    Skyrim… ez akkor is WIN lett. =P Viszont az a memé nekem új volt… én mindig fejre céloztam az assassin karimmal.

    Glados (hmmm… erről mindig a GliDos program jut eszembe) hát elég egy vérszegény és sótlan boss volt, lenne mit tanulnia Shodantól.

  6. 6 siklara
    január 13, 2012 - 12:33 du.

    @Nyufi: Úgy gondolod? 😀 Egyébként nekem is nagyon tetszett a Skyrim, csak hamar ráuntam, elijesztett a méreteivel, meg a neverending questekkel.
    A DA2 elsőre tényleg egész élvezetes volt, bár a 2. fejezet után nagyon leült. Engem a karakterek szórakoztattak leginkább, Varric, Fenris és Isabela teljesen rendben voltak, de a végére még Avelinet is egész megkedveltem. 🙂 A Saints Row the Third nekem irtó poénnak tűnt, de nem játszottam vele, így véleményt se tudok igazán alkotni róla, az AC sorozatra pedig még nem bírtam rávenni magam. 🙂

    @atis: igaz, GlaDOS szerepe már elég képlékeny, egy ideig még szövetséges is, de azért mégiscsak ő a baddie. 🙂

    @Dodgers: nekem is kész csoda, hogy összecsorgott ennyi, az animéket mostanság nagyon mellőzöm, meg a fentiek közül se igazán tetszett mindegyik.
    Ami Iorveth szempilláit illeti, gondolom ki akarták hangsúlyozni a megmaradt szemét, vagy így akarták kompenzálni a bazi heget az arca másik felén, ha meg csak simán fangilrt-bait, akkor rajtam működött. :Đ

    @Wagner: én meg mindjárt válaszolok a tiédre, but I took an arrow in the knee…

    @Péter: örülhetsz, hogy neked kimaradt az arrow in the knee, nyilván annak köszönhető, hogy nem nézel 9gaget és hasonló “vicces” oldalakat (valszeg nekem se kéne). A fejre célzás poén, nekem hunter/fighter/thief kotyvalék karim volt és amikor levadásztam a sorozatgyilkost Windhelmben, még elég nyomi voltam, ezért a csávónak beleállítottam egy nyilat a szemébe, de az csak jött tovább verekedni, mintha mi sem történt volna. 😀
    Shodan annyira jó? Hmm, csak be kéne pótolni valamikor a Sytem Shockot, elvégre azt is a Looking Glass Studios csinálta…

  7. január 13, 2012 - 6:54 du.

    Nem szoktam, elég nekem a subba. =) Fejlövés magasabb szinten szinte mindig criticalal járt együtt, azért szoktam, vagy ha túl messze van, akkor törzs, de végtagokra sose célzok, semmilyen FPS-ben.

    Shodan egyértelműen jobb (kinézet, hang, fight vele).

    • 8 siklara
      január 14, 2012 - 1:25 du.

      Igen, később márt nekem is elég halálos volt a fejlövés, meg úgy általában nagyon bírtam, amikor a barlangban kushadva kilőttem egy gyengébb banditát és repült 5 métert. 😀
      Egyébként kétkardos harcost csináltam íjjal a hátán és felváltva használtam a lopakodós-kilövős, illetve az agresszív karddal nekiesős stílust, aztán összekombóztam a pengéket a hátbaszúrós perkkel és valami iszonyat durva sebzésszorzót kaptam a két tőrrel hátbaszúrásra. Kár, hogy a jegesmedve továbbra is széttépett. D:

  8. január 14, 2012 - 7:56 de.

    Vicces, pont most kezdtem el újra játszani a DA2-t, mert letöltöttem hozzá egy mod-ot, amivel kicsit lehet szabályozni, hogy a mágus varázslattal vagy szimplán melee-vel támadjon, úgyhogy most úgy játszom, hogy nappal a városban és a templomosok előtt Hawke egyáltalán nem használhat varázslatot. Elég érdekes eddig 😀

    Félreértés ne essék, a Saints Row The Third egy lila-dildóval-zombit-gyakó szinten vicces és jó, mivel az engine teljesen új és mostmár remekül játszható a PC-n is, csak sajnos a történet (máe ha lehet annak nevezni) és maga a helyszín sem olyan jó, mint az SR2-ben volt.

    AC sorozat jó amúgy, bár szerintem abból a legjobb még mindig az AC2. A Brotherhood meg Relevations hozzáad a játékmenethez egy csomó olyan dolgot, ami baromira nem kell. Pl. mi a fenének egy ilyen játékba tower defense szegmens, amikor én csak embereket akarok kinyírni szénakazalból vagy magasa házakról?!

    A Skyrim meg néha kicsit tényleg túl nagy tud lenni. Belépsz egy városba, beszélsz pár emberrel, és hirtelen máris van vagy 15 aktív quest-ed. Én ilyenkor azt szoktam csinálni, ha perpill egyik sem érdekel, akkor csak kimegyek a városból vadászni. Általában ekkor történnek a vicces dolgok pl: Már egészen magas szinten láttam egy mammutot, gondoltam levadászom, mert miért ne? Meglövöm íjjal, elkezd felém futni. Majd a távolból egy másik mammut is elkezd felém futni. Én pánikolok, és rohanok a másik irányba, miközben megtámad egy bérgyilkos, lehagyok egy skooma dealer-t, és belerohanok egy csapat banditába… és valahogy mégis túléltem 😀

    • 10 siklara
      január 14, 2012 - 1:34 du.

      Hm, lehet, hogy egy ilyen mod sokat javít a játékmeneten, de én akkor se lennék képes többször nekifutni, egy és háromnegyedszer elég volt. 😀

      Saints Row sorozat teljesen kimaradt nekem, így nincs összehasonlítási alapom. A 3. rész története iszonyat randomnak tűnt, de én jókat vihogtam rajta, ahogy a fickó egyik repülőről a másikra ugrált zuhanás közben. XD

      AC sorozatra egyszer rászánom magam, ha épp nem lesz jobb dolgom, mert végülis az ugribugri bérgyilkososdi nem áll távol tőlem, de leginkább a városok nyűgöznek le. Épp tegnap este olvastam az új Mondóban shearer cikkét a Revelationsről és csak néztem, hogy wtf, tower defense minijáték (neki se tetszett igazán).

      Cool story sis. 😛 A túl sok aktív küldetésnek a látványától már a fejem is megfájdul, hasonló randomságok pedig velem is történtek, a legjobb talán az volt, amikor kiállt elém egy útonálló keménykedni, de a mondókája közepén felkapta egy sárkány.
      Egyébként tényleg jó játék a Skyrim, de én pár nap után nagyon besokalltam tőle, most már tényleg kiszórom a postot arról, miért, mert nagyon prózai oka van.

      • január 14, 2012 - 5:40 du.

        A DA2 “újrajátszás” nálam is azért nagyjából úgy megy, hogy most játszottam vele egy két órát, és talán majd két hét múlva megint játszom vele. Így vagy akkorra végzek vele, amikor kijön a következő DLC, vagy már maga DA3 XD

        Szerintem próbáld ki a SR2-t. Ugyan az a világ legeslegroszabb PC port-ja, de a történet sokkal érdekesebb, és valahogy egyszerre vicces és véresen komoly. És a főszereplőnek sokkal menőbb beszólásai vannak, sőt még a rádióval is énekelget néha a kocsiban 😀

        Hál’ Istennek a tower defense részt csak egyszer kell játszani, de az is bőven sok. A városok tény hogy nagyon szépek, kár hogy AC: Bortherhood meg a Revelation nagyjából csak egy városban játszódnak, míg AC2 5-ben.

  9. 12 siklara
    január 16, 2012 - 10:19 de.

    Akkor ez rosszabb, mint ahogy én “végigviszem” az Assassins Creedet. Játszok vele fél, max egy órát, aztán pár hónap múlva megint, de minden alkalommal felhúzom magam azon, hogy közben elfelejtettem az irányítást. 😀

    Ami a Saint’s Row 2-t illeti, not sure if want, nekem nem szoktak igazán bejönni az ilyen open world action cuccok, a GTA-kért se bolondultam soha (bár a 3. részt elég sokat nyüstöltem). Na majd meglátom, mostanában próbálok rövidebb, nem túl időrabló játékokat találni, mert marhára nyelvvizsgázni, meg szakdogázni, meg mittománmicsinálni kéne. 😀

    Csak egyszer? Akkor jó, nekem a cikkből úgy jött le, hogy többször is előfordul, egyébként meg kicsit fárasztó, hogy az AC is ennyire futószalagon jön már, kicsit erőltetettnek érzem, hogy minden évben kidobnak egyet. Kész szerencse, hogy lassan vége a sorozatnak. 🙂

    • január 16, 2012 - 4:45 du.

      Szerintem az SR2 nem túl időrabló pont a sandbox jellege miatt, a történet szépen szegmensekre van szedve, és van benne eléggé sok brutalitás, ami témához illik, de valahogy az SR3-ból mégis kimaradt.

      Hát elvileg többször is kéne, mert z a tower defense szegmens akkor jön elő, ha a templomosok megtámadják az egyik épülted, de ha jól játszod a játékot, és leviszed a notoriety-t, ha magas, akkor a tutorial-os verzión kívül sosem kell játszanod.
      És nehogy azt hidd, hogy ennek a sorozatnak lassan vége, még közel se járnak hozzá 😀 Csak Ezio meg Altair nem lesz többet benne. De tény, hogy a Revelations míg ugyan jó lezárás, tulképpen csak azért készítették, hogy mégtöbb pénzt szedjenek ki a rajongók zsebéből. A Brotherhood-nak legalább félig-meddig érdekes volt a Desmond történetszála.


Vélemény, hozzászólás?

Oldalak


