06
jan
12

Negyed órányi Silent Hill: Downpour

Szép napot! A tavalyi évet búcsúztató bejegyzésem közzététele előtt szeretném felhívni minden kedves SH-rajongó figyelmét arra, hogy ma kidobtak egy 15 perces gameplay videót a március 6-án megjelenő Silent Hill Downpourról, amit én még mindig nagyon várok, és amit még mindig nem jelentettek be PC-re.

Sajnos az egészet végigdumálják, és az idegesítő hangú csaj néha elég butákat kérdez, de még így is kiderült sok dolog a videóból, ami kifejezetten reménykedésre ad okot:

– nagy bejárható terület, sok felfedezésre váró épület és belső helyszín (hell yeah!)
– szanaszét hagyott memók, a történetet kiegészítő opcionális mellékküldetések (hell yeah!)
– a hangsúly ismét a történetre és a sorozat horror-kaland jellegére kerül (hell yeah!)
– 30% harc, 70% minden más (hell yeah!)
– ismét külön be lehet állítani a harcok és a fejtörők nehézségét (hell yeah!)
– minél jobban esik az eső, annál nagyobb veszélyben van Murphy (hell yeah!)
– nincs életcsík; ha haldoklunk, azt Murphy tántorgása és csuromvér külseje jelzi (hell yeah!)
– érdekesnek tűnő főhős (hell yeah!)
– igényes szinkron (hell yeah!)

– középszerű grafika (kit érdekel, nekem bőven jó)
– használható harcrendszer (hiszem, ha látom!)

– kb. 50 különböző fegyver, amelyek egy idő után elhasználódnak (hell no!)
– nincs indikátor, ami jelezné a fegyverek állapotát (hell no!)
– idétlen, marhára nem ijesztő szirénázás ocsmány vizuális effekttel (hell no!)
– a használható tárgyak már messziről rikítanak (hell no!)
– az első rész Akira Yamaoka nélkül, a videó alatt nem is szólt semmi zene (hell no!)
– az első számozott rész, amit szemmel láthatólag nem akarnak kiadni PC-re (hell no!)

A többség húzza a száját, az Alan Wakehez hasonlítgatja, vagy azon nyafog, hogy PS2 szintű a grafika (ami röhejes túlzás), engem viszont megerősített a videó abban a hitemben, hogy ez valami nekem való lesz, bár nyilván az is közrejátszik, hogy enyhén szólva ki vagyok már éhezve egy régi szép időket idéző túlélőhorrorra. Annak örülök a legjobban, hogy a csehek rájöttek, hogy a folyamatos bunyó nagyon nem tesz jót a hangulatnak egy Silent Hill esetében, bár lehet, hogy nem ártott volna egy kicsit eseménydúsabb 15 percet kiválasztani a játékból a bemutatózáshoz. A Downpour leginkább talán a Silent Hill 2-re és az Originsre emlékeztet, meg továbbra is elég szembetűnő a hasonlóság Murphy és a 4. rész Henryje között, de az új főhős csak nem lesz olyan dögunalmas, mint a szobájában rekedt whaddahell prettyboy. Még két hónap…

Reklámok

8 Responses to “Negyed órányi Silent Hill: Downpour”


  1. január 8, 2012 - 6:01 du.

    enyhén szólva ki vagyok már éhezve egy régi szép időket idéző túlélőhorrorra.

    +nincsilyennagyszám

    Ez engem is érdekel, mindképp beszerzem (kérdés persze, hogy mikor :P). Grafika mondjuk jah, nagyon nem PS2-es színvonalú, de hát a HC-gémerek ezt biztosan jobban tudják… >.>

    • 2 siklara
      január 9, 2012 - 12:22 du.

      Nem gondoltam volna, hogy téged érdekelhet egy túlélős horror, de akkor már ketten várjuk nagyon. 😀 Nekem addig is lenne mit pótolni a témában (pl. Silent Hill Origins, Shattered Memories), de azóta se visz rá a lélek…

      • január 10, 2012 - 12:29 du.

        Ó, pedig szeretek én horror-túlélni (főleg PS1-en játszottam nagyon sok ilyen cuccal), de mondjuk nekem is lenne még mit pótolnom. 😀

  2. január 10, 2012 - 2:35 du.

    Jaj annyi kimaradt > Nem biztos, hogy olyan rossz az, hogy nincs a használódó fegyvereknek indikátora, gondolj bele mikor belefeledkezve nagy svunggal ütöd a szörnyi fejét és így elpattan a kezedből a cucc, egy pillanat hatásszünet (mint a coyote rajzfilmekben), majd iszkiri fejvesztve irl üvöltözve. :ĐĐ

    • 6 siklara
      január 11, 2012 - 9:34 de.

      Igen, ebben igazad van, ez csak egyéni szocproblémám, mert az Originsben megőrültem tőle, amikor a legjobb fegyvereim másfél nővérke péppé verése után fogytak el, aztán ott állt a csórikám a pihe-puha ökleivel… 😀

  3. január 11, 2012 - 9:13 de.

    Még csak a …öööö…videó 3. …öööö….percénél tartok, de …ööö…már baltával tudnám szétütni az …ööööö…interjúvoló csaj fejét. Hogy a fenébe nem tud végigmondani egy háromszavas kérdést nyökögés nélkül? A felvétel indításakor tudta meg, mi lesz a dolga? 😛
    Egyébként a játék ígéretesnek tűnik, a lista alapján azokra a dolgokra erősítettek rá, amiket szerettem a Silent Hillekben. Én is érdeklődve várom, Xboxra olyan kevés érdekes játék van mostanában.

    • 8 siklara
      január 11, 2012 - 9:30 de.

      Engem az borít ki, ahogy minden mondat végére elfogy a hangja, a nyökögést meg szerintem csak azért csinálja, mert azt hiszi, hogy így kawaii és uguu~

      Én már rég voltam ennyire besózva Silent Hill miatt, de valszeg tényleg csak azért, mert az utóbbi részek már annyira középszerűek vagy épp gázak voltak, hogy évek óta most először látok fényt pislákolni az alagút végén. 😀


Vélemény, hozzászólás?

Oldalak


