15
okt
11

Heroes 6 – de hol vannak a tündék??

nullTegnapelőtt megjelent a négyszeresen magyar Might and magic Heroes 6 (vajon miért kavarták meg a címszavak sorrendjét?), én pedig mint a sorozat régi rajongója lelkesen vetődtem rá, de egyelőre kicsit vegyesek az érzelmeim.
Azt le kell szögezni, hogy ilyen piszkosul jól összerakott és hangulatos intrója egyik résznek sem volt a Heroes 3 óta, szóval le a kalappal a három hazai CGI stúdió előtt, bár eddig is tudtuk, hogy ilyen téren az Ubisoftnak nem először dolgozó hazánk fiai nagyon ott vannak.


“…But our struggle is but a single drop in a chalice of tears and blood.” – AAHHHHH

A játék, bár olvastam itt-ott, hogy nem mindenkinek indult el zökkenőmentesen, laptopokon csak mindenféle trükközéssel indítható el (a gyűjtői kiadások egy része pedig hiányosan érkezett meg a megrendelőkhöz), nálam stabilan fut, a grafika és a zene nagyon kellemes, egy dolgot azonban nem értek: hol vannak a tündék??
Ez a kérdés most kivételesen nem a közepesen súlyos tündefétisem miatt vetődött fel bennem, hanem mert a többséghez hasonlóan a mai napig a Heroes 3 a kedvencem a sorozatból és (innentől kezdve személyes probléma) a Rampart volt a fő-fő kedvenc váram. Az összes egység abszolút használható volt, de az aranysárkány és az ultramasszív dentroidok mellett a felerősített, duplán lövő tünde íjászokkal lehetett igazán tarolni. Meg is volt a bevált rutinom, a legtöbb ellenfélre elég volt rádobni egy lassító varázslatot és addig lőni őket, míg el nem fogytak. Öcséim, akikkel a legtöbbet játszottunk egymás ellen, a mai napig szemrángást kapnak, ha csak visszagondolnak arra, milyen aggódó anyai gondoskodással vigyáztam tünde íjászaim épségére és gyakran képes voltam akár fél órás csatákat is visszatölteni, ha úgy gondoltam, hogy a kelleténél több (3+) veszett oda belőlük.
Egyébként is, ha nincsenek tündék, az legalább akkora szentségtörés, mintha nem lennének orkok, vagy élőhalottak. Hát micsoda dolog ez?! A rajongóknak egyelőre ez az egyik fő sérelme, illetve hogy míg a Heroes 5-ben már 3D-ben pompázva csodálhattuk meg várunk belsejét, addig ezúttal egy ablakban lejátszódó animációval kell beérnünk.
nullEzt miért kellett kivenni?

Ha már sírtam azon, hogy a játékban nincsenek tündék és nincs igazi “erdős vár”, talán nem ártana megemlíteni, hogy a végleges játékban összesen ötféle város kapott helyet:

– Haven
– Inferno
– Necropolis
– Stronghold
– Sanctuary

Az előző részben is csak hat volt eredetileg (Haven, Inferno, Necropolis, Dungeon, Sylvan, Academy), de a hat mégiscsak eggyel több, mint az öt, és később a két kiegészítő révén a Stronghold és a Fortress várakkal tovább bővült a választék. A jelenlegi öt szerintem kicsit kevés, biztos sokan el tudták volna viselni még a Dungeont vagy a “varázslós várat” a listán, az erdei népségről nem is beszélve. Az első négyet az előző részekből már ismerjük, az új Sanctuary pedig mintha a Rampart és a Conflux várak egy keleties ötvözete lenne csupa japán mitológiából vett, japán néven futó lénnyel (kappa, yukionna, stb.).

Nem akarok teljesen hálátlannak és elégedetlennek tűnni, egyelőre nincs is jogom igazán méltatlankodni, mert még nem sokat játszottam a játékkal, amit pedig eddig láttam belőle, az a kevés várat és pályát leszámítva tetszett. Aki játszott a sorozat korábbi részeivel, az pillanatok alatt fel fogja találni magát és a nagyon alapos tutorialra sem lesz rászorulva, a további várak pedig szerintem idővel jönni fognak kiegészítőlemez formájában.
nullNem vagyok egy figuragyűjtő, de őt kiraknám a polcra.

A nagymúltú Heroes sorozatnak az a legnagyobb baja, hogy a végtelen szavatosságú, mára agyonmoddolt 3. résszel a csúcsra jutott, a rajongótábor pedig azóta is abszolút viszonyítási alapnak tekinti, így a készítők az újító szándék és a régi igényeknek megfelelés között őrlődnek. Ami engem illet, a kicsit túl színesre sikerült Heroes 4-ben nekem sok volt az újítás (miért kellett minden távolsági fegyvert használó egységet ellehetetleníteni??), a Heroes 5 pedig a WoW-os karakterdizájnjával bírt rá igen gyorsan a nagy elődhöz való visszatéréshez. Pár héten belül meglátjuk, hogy muzsikál a 6. rész a játékosok körében, én szurkolok, hogy minél sikeresebb legyen.
Most pedig NOSZTALGIA!


Már akkor tudtam kívülről, amikor még angolul sem beszéltem.

22 Responses to “Heroes 6 – de hol vannak a tündék??”


  1. október 15, 2011 - 3:37 du.

    Miiiiiiit?? Nincsen Acamedy sem?? De szar. De nem kell aggódni majd úgy is megoldják néhány kiegészítővel. : ) Nem lehet valami site-on megnézni az összes egységet, hogy melyik várban mik lelhetőek fel?

  2. 3 M@D
    október 15, 2011 - 8:10 du.

    Nekem az introban sosem beszélt a csaj, az hogy lehet???

    Amúgy nem tudom miért utálja mindenki a 4-et, nekem az volt a kedvencem. Jó volt, hogy több hősöd is lehetett és szarrá lehetett tápolni őket, meg jobban bejöttek a kampányok történetei… (bár ehhez az is hozzátehetett, hogy nagyon kevéset kampányoltam a 3-mal, mert azzal folyton hot-seat-et toltunk, meg saját pályákat építettem). Az 5 eléggé csalodás volt, és unalmas is, a hattal egyelőre csak 5 pecet játszottam, de mit olvasok? Nincsenek elfek? Legalább a titánok és a fekete sárkányok maradtak?

    • 4 siklara
      október 17, 2011 - 2:05 du.

      Nem tudom, nekem a Heroes 3-nak mindenféle verziója volt már mindenféle gépemen, de Catherine eddig mindig beszélt. 😀

      Igazság szerint én a 4-et már a kinézete miatt utáltam, giccsesen ronda volt, a karakteranimációk is elég gyérre sikerültek, ráadásul a kedvenc váramból meleg fellegvárat csináltak. 😀 A játékmenetbéli újítások sem tetszettek annyira (bár a széttápolható hősök tényleg jók voltak), a kampányokig pedig őszintén szólva el se jutottam, csak egymást gyepáltuk. Lehet, hogy később sokat javítottak rajta, de én kiforratlan és a sorból kilógó résznek éreztem.
      Az 5. részt csak simán semmilyennek találtam, nem húzott fel semmivel, de nagyon gyorsan ráuntam és alig emlékszem rá, a 6. rész pedig még lehet nagyon jó, csak tényleg marha kevés a lény… :/

  3. október 15, 2011 - 9:24 du.

    Se titán, de fekete sárkány nincsen. : ( Se törpe, se unikornis, se cavalier, se paladin, se thunder bird, se devil, se imp, se zombi, se mage.. és még sorolhatnám. Nagyon nem jönnek be eddig a várak. Kevés az egység és még tök újak is.

    Nekem a 2. a kedvencem a mai napig. A 4-el kapcsolatban: ebben a részben én is szerettem, hogy több hősöd is lehet meg tápolhatod őket ezerrel. Viszont a sok érdekes újításhoz sok negatív dolog is hozzájött.

    • 6 siklara
      október 17, 2011 - 2:18 du.

      A Heroes 2 baromi jó, és milyen nehéz! Akkor próbálkoztam meg vele, amikor a sorozattal való ismerkedésem kezdetén belezúgtam a 3. részbe és elkezdtek érdekelni az előzményei. Imádom benne, hogy épp úgy néz ki, mint a Heroes 3 egy fapados változata, nagyon hangulatos a grafikája. 🙂

  4. 7 Manitu
    október 17, 2011 - 2:03 du.

    Még nem sokat próbáltam belőle, de eddig egész jónak tűnik.
    A magyar fordítás kicsit fura, de egész hangulatos. Párom miatt kénytelen voltam nem angolul fölrakni, néha néztem is, hogy mivan 🙂

    Az első két rész izzasztó kampányait nem hiszem hogy sikerül visszahozniuk, heroes2-ben volt olyan map, amin 2 hetet szöszmötöltem, mire sikerült megnyerni 🙂

    Egyébként élőholtak nélküli heroest látott már a világ, az első részben még Sandro is hús-vér boszorkánymester volt. Az más kérdés, hogy tündék már abban is voltak.

    • 8 siklara
      október 17, 2011 - 2:11 du.

      A magyar fordításon én is néztem párszor, de szerintem is hangulatos lett, és vigyorogtam egyet, amikor a feliratból tudtam meg, hogy a “Sendor” nevű pofa tulképp Sándor. 😀

      Élőholtak most is vannak és nekem ezúttal az egyik kedvenc “fajom”, pedig a régi részekben nem igazán csíptem őket (bár a lichek nagyon ott voltak, ó igen~).
      Sandronak volt olyan életszakasza, amikor nem csontváz volt?? MUST SEE. A Heroes legelső részével csak egyszer játszottam még jó régen.

  5. október 17, 2011 - 5:07 du.

    Óje, az 1-et is rengeteg nyomtuk.. bár annyit nem mint a kettőt. Emlékszem a nagyseggű orkra, az ősember ogréra, az Eddy Murphy fejű pikeman-re meg a rózsaszín ultimate sárkányra. De, hogy Sandro is benne volt.. ? ez nagyon nem rémlik. : )

    “nagyon hangulatos a grafikája.”

    Így van. Szerintem ennek a résznek a “legjobb” a grafikája. A 3-nak a kinézete annyira sose jött be, kicsit rondák benne az egységek. Az 5-re mi is hamar ráuntunk, nem tudom miért.. talán mert túl lassú volt. Viszont a DS-es részt ajánlom ha még nem tettem volna.

  6. október 18, 2011 - 9:28 du.

    Hát… nekem már az 5 se nagyon tetszett, de úgy látom a 6 se különösebben tud lenyűgözni. Inkább maradok az első 4 résznél és a Kings Bountynál, az is egy jó alternatíva azoknak, akik kedvelik a műfajt. ;D

    • 11 siklara
      október 20, 2011 - 10:32 de.

      Nekem azóta se nagyon volt időm belemélyedni a Heroes 6-ba (illetve lett volna, de inkább a Portal 1-2-t vittem végig :D), de állítólag a kampányok durván szivatósak egy idő után.
      A Kings Bountyt majd valamikor kipróbálom, olvastam róla a bejegyzésedet és igencsak felkeltette az érdeklődésemet.

      • október 20, 2011 - 6:51 du.

        Nekem is akadt most a talonban pár érdekesebb cím, de hátha jobb lesz a H6 később. =)

        Kings Bountyt érdemes kipróbálni ha a Heroes tetszik, elég hosszú és additív darab.

  7. 13 WattRmeLon
    november 19, 2011 - 6:38 du.

    Üdv minden heroes fan-nak!
    Én is azon a véleményen vagyok, mint már az sokatoktól elhangzott, hogy a heroes 3 jelenti az egész sorozat alapkövét. Bevallom az 1-2-vel nem játszottam csak kipróbálási szinten, valahogy sehogy nem akartam lecserélni a 3-at… aztán amikor kiadták a 4-et azt mondtam csak nem lehet rosszabb, de csalódtam! Sok jó újítást találtam ami nagyon tetszett, de valahogy hiányzott belőle a 3-ból olyan jól ismerhető varázslatok arzenálja, valamint én is mindig a lövészekre építettem és ezt eléggé ellehetetlenítették a 4-ben! De hát azért eljátszogattam vele… de az 5.ről ezt már nem mondhatom el. Az tetszett benne hogy a várakat körbe csodálhattad, de a lények ahogy kinéztek… lehet azt látva hogy milyen nagy sikerre tett szert a wow, azt gondolták a szerkesztők hogy majd ezt jó ötlet lesz keverni a heroes-al… hát nagy hiba volt!
    Viszont a 6.! Ez már sokkal több reménnyel kecsegtet! Úgy grafikailag mint játékélményileg ott van a szeren, a kampányok tele vannak kihívásokkal, és nekem még az új lények is bejönnek (bár nem értem miért kellett mindegyiknek már nevet adni…)! Bár meg kell hagyni nagyon hiányoznak a 3-ból ismert teremtmények, de remélem ezt mielőbb orvosolják! Szóval a 6-ról a véleményem összegezve az hogy bár a lényeket/várakat nézve kicsit vérszegényre sikerült, a grafika és a játék story-ja nagyon tetszik! 🙂

    Ui.: Szerintem a 6-ba érdemes lenne össze hozni egy kis csapatot és játszódni egy jót 🙂 mit szóltok ? (vegyetek majd fel barátnak ha gondoljátok, a nevem ott is ez: WattRmeLon)

    • 14 siklara
      november 20, 2011 - 10:47 de.

      Szia!

      Úgy látom, szinte mindenben egyetértünk. : ) A 6. rész kampányai szerintem is kifejezetten nehezek lettek, bár az is igaz, hogy utoljára Heroes kampánnyal a 3. részben játszottam. Tényleg kár, hogy olyan kevés vár és lény van a játékban, nekem elég gyorsan letörte a lelkesedésemet, hogy viszonylag rövid idő után alig maradt felfedeznivaló új ellenfél. Sovány a tartalom, nem akartam kiegészítőlemezeket vásárolgatni ahhoz, hogy pl. a kedvenc várammal lehessek (ami nem is biztos, hogy egyáltalán lesz).

      A csapatos játék jól hangzik, de az a helyzet, hogy itt momentán csak én vagyok, aki Heroes 6-tal játszik, és idő hiányában sajnos én is nagyon keveset. Ha megint lesz több időm, felveszlek, addig is nagyobb játékoldalakon javaslom a játékostársak toborzását, pl. Gamestar fórumon a Heroes 6 topicban. : )

      • 15 WattRmeLon
        november 20, 2011 - 3:44 du.

        🙂 Hát én se tudok éjjel-nappal a gép előtt lenn meló, barátok meg más egyéb okok miatt, de ha mondasz egy időpont hogy neked mikor jó, és lenne kedved játszani akkor szólj, és ha nem ütközik semmi egyéb programmal akkor ott leszek 😉

        Az eddigi várak közül neked melyik tetszik a legjobban ?

  8. 16 siklara
    november 22, 2011 - 3:51 du.

    Oké, legkésőbb a téli szünetben csak találunk majd mindkettőnknek mgfelelő időpontot, addig viszont még meg kell (kéne…) írnom egy szakdogát. :/

    Nekem most épp a necropolis kedvenc váram, de ez még úgyis változni fog, és a haven is nagyon jó. Neked?

    • 17 WattRmeLon
      november 23, 2011 - 7:43 de.

      Hát én is úgy indítottam hogy necropolis, de letaglózott az hogy eltűnt a szellem sárkány (sőt eltűnt minden nemű sárkány), meg mi az a lamaszusz??? o.O (lehet lámaszusz akart lenni 😀 azt legalább tudom definiálni)… aztán elkezdtem a kampányokat, elsőnek a nagás nép csodás világával, pikk-pakk végig vittem velük a mapokat, eddig az tetszik a legjobban de ez nálam is változni fog sztem. Most épp az orkokkal csinálom a champing-et, és azt kell mondjam ennek is megvan a maga szépsége… de hát még mindig nem az igazi! Mellesleg mindenhol azt olvasom hogy ez a kampány amit most csinálok ultra szívatós és hogy lehetetlenség megcsinálni…. hát nem tudom, eddig majdnem minden csatát veszteség nélkül nyertem meg… ha vesztettem is lényt az 1-5-ig mérhető, és azok se íjjászok csak azért vannak hogy lefoglalják az ellenséget 🙂 … hát kíváncsi vagyok mennyire fog ez még nehezebb lenni 🙂

      Amúgy mikor lesz téli szüneted ? Én már nem járok suliba, szal nem vagyok vele tisztába!

      • 18 siklara
        november 24, 2011 - 12:27 du.

        A sárkányok hiőánya engem is kiakasztott, de speciel a szellemsárkányt sose szerettem. A lamasu az első sokk után már nekem tetszett, szerintem a Sanctuarys lények közül pl. a bunkós cápaember sokkal idétlenebb. 😀
        Nagyon profi Heroes játékos lehetsz, hallod-e! Én még eléggé az elején vagyok a kampányoknak, de néha eléggé benézek dolgokat (“Hé, ez tud lőni?” :D), meg volt pálya, amit újrakezdtem, szóval hozzád képest elég amatőr vagyok.

        Suliba mostanában én is csak tanárként járok, nekem a szünet idén dec. 22-én kezdődik, de én a karácsony és újév közötti időszakra gondoltam, olyankor úgyis mindenki henyél. : )

  9. 19 WattRmeLon
    november 24, 2011 - 1:41 du.

    Jaja, az nekem is tökéletes, akkor úgy is lesz kb 2 hét szabim (gyár leállás + szabik)… Mit olvasok ? :O Egy tanárbácsival beszélek ?? (vagy netán tanárnénivel ? már ezt is eltudom képzelni 🙂 ) persze nem mintha probléma lenne, csak meglepett a dolog 🙂 nehogy zokon vedd…
    Hát igen, abban igazad van hogy találni meglepetéseket a lények között, lehet egyenlőre azért tetszik annyira a Sanctuary, mert van benne egy sárkány forma kigyó szerű lény 🙂 (az összes lény közül ez tetszik a legjobban ahogy elpusztul XD )
    Amin most egy kicsit megrökönyödtem az az, hogy a strongholdos várba a fejlesztett küklopsz tüzet lő a szemével 🙂 ez milyen már… azt várná az ember (ahogy az katapult helyett jól meg is csinálták) hogy a küklopsz sziklákat dobál… de itt inkább egy X-Men menekültet játszik… nah mind1, előbb utóbb majd csak megszokom 🙂
    Az előző kommentembe elszóltam magam! Tegnap neki álltam folytatni a kampányt, már csak az utolsó küldetés volt hátra… na de az rendesen megizzasztott! Még az egyesített seregemmel se tudtam, csak elég nagy veszteségek árán megcsinálni… de a lényeg a lényeg, hogy sikerült… 🙂 Majd ha vége lesz ennek a kampány sorozatnak is akkor elkezdem az inferno-val, arra még kíváncsi leszek!

  10. 20 WattRmeLon
    december 25, 2011 - 11:51 du.

    Szia!
    Na, van kedved egy Heroes 6 partyra ? Nem felejtettem ám el !! 😀 Ha lesz kedved és időd játszani egy kicsit, válaszolj, adok majd TS3 IP-t aztán GO! 🙂

    • 21 siklara
      január 6, 2012 - 4:53 du.

      Szia!

      Ne haragudj, én meg közben úgy el voltam havazva teendőkkel a két ünnep között is, hogy inkább letöröltem egy csomó túl időigényes játékot a gépről, hogy ne is kísértsenek, többek között a Heroes 6-ot… :/ ha ez vigasztal, nem játszom túl jól, szerintem nagyon gyorsan szétaláztál volna. 😀

  11. 22 xPattix
    február 2, 2012 - 5:20 du.

    Legalább a Nekromanták maradtak 🙂


Vélemény, hozzászólás?

Oldalak


