20
dec
10

Resident Evil 5 (PC) – a társas játék

null
Mi mással is avathattam volna fel az új számítógépemet, ha nem a Resident Evil tavaly megjelent 5. részével? Hallottam róla hideget-meleget egyaránt, és sajnos jóval rövidebb a Resident Evil 4-nél, ám ettől még nagyszerű szórakozást jelent hosszú távra.

Miből lesz a cserebogár

A Resident Evil sorozat legendás első részének több szereplője is visszatér, a főszerepben kapásból régi kedves ismerősünket, Chris Redfieldet köszönthetjük, a Spencer villát megjárt S. T. A. R. S. alakulat egyik életben maradt tagját, Albert Wesker legjobb emberét. Chris 1998 óta társával, Jillel egyetemben az Umbrella leleplezésére tette fel az életét. Hogy családját ne sodorja veszélybe, szó nélkül Európába utazott és önálló nyomozóakcióba kezdett, amit húga, Claire, elég rosszul viselt, és a legrosszabbtól tartva a nyomába eredt. Erről szólt a Resident Evil: Code Veronica című kitérő, amelyben a Redfield testvérek végül sikeresen megtalálják egymást az Antarktiszon (Wesker pedig őket), de Christ nem ekkor láthattuk utoljára. A Wii-exkluzív Umbrella Chroniclesban Jillel egyszer és mindenkorra elintézik a biológiai fegyverekkel kísérletező óriásvállalatot egy oroszországi küldetés során. Chris és Jill a gyógyszerészeti cég 2003-as bukását követően is folytatják keresztes hadjáratukat annak örökségétől tarva, hiszen tudják, a gazdátlanul maradt vírusok és kutatási eredmények igen hamar rossz kezekbe fognak kerülni a világ fekete piacain keresztül. Létrejön a BSAA (Bioterrorism Security Assessment Alliance), egy bioterrorizmus ellen harcoló nemzetközi szervezet, melynek alapító tagjai között vannak, és az elkövetkezendő évek során számos közös akcióban vesznek részt világszerte.
A 2009-es Resident Evil 5 története hatalmas pofonnal indít: Jill halott, Chris pedig éppen egy északnyugat-afrikai városba tart a fiktív Kijuju tartományon belül, hogy találkozzon új partnerével, Sheva Alomarral, a BSAA egy helyi ügynökével és a játék másik játszható karakterével.
Jill rejtélyes elhalálozásán kívül Chris új külsejét is szokni kell, ekkorát ugyanis eddig nem változott:

null
Chrisolúció: Chris a Resident Evilben (1998), a Code Veronicában (2000), a Resident Evil Remakeben (2002, és kb. így fest a 2009-es Umbrella Chroniclesben is), és végül a Resident Evil 5-ben (2009).

Tudtam, hogy Leonhoz hasonlóan Chris is megemberesedett, na de hogy a Weskerrel szembeni kisebbségi komplexusa idáig fajuljon… Én értem, hogy a múltban párszor csúnyán szét lett rúgva a popója, és ezt valahogy kompenzálni kellett, de gyúrás ide, szteroidok oda, most sem az izomtömegen múlt a végső összecsapás. Mindenesetre legalább tudjuk, hol töltötte Chris az utóbbi években minden szabadidejét: A KONDITEREMBEN. Akkora alfahím lett, hogy kis túlzással a képernyő felét kitölti, a lábait meg elég ritkán látni, ami Zaizen szerint azért van, mert egy ekkora állatot valójában mindig két másik fickónak kell cipelnie a vállán, amikor “fut”. A karja combvastagságú, a válla olyan deltás, a háta olyan széles, hogy a gömbölyded izomkötegeivel és a kissé görnyedt tartásával hátulról néha komolyan egy (nagyon férfias) teknősbékára emlékeztet. Szerencsére nem csak nagyobb, de jóképűbb is lett, úgyhogy az arca kicsit finomít a brutális külsején, de akkor is furcsa volt egy Resident Evil játékban egy ekkora darab embert irányítani.

Photobucket Photobucket Photobucket

Szavannák, fekete nők, ÓÓÓÓ Afrika!

Afrika a terrorizmus melegágya, meg egyébként is meleg hely, az pedig csak tovább forrósítja a helyzetet, ha valami istent játszó elmebeteg itt kísérletezi ki a lakosságon legújabb vírusát, mellyel újra akarja alkotni a tökéletlen emberi fajt. Ez az új vírus az összes eddigit egyesítő Uroboros, amelyet csak a felsőrendű DNS-el rendelkezők szervezete képes befogadni, de szerencsére az ellenfelek többsége ugyanolyan agyatlan fertőzött, mint a RE4 spanyol parasztjai, csak ezúttal 99%-uk fekete. (no comment, jelen állás szerint a játéknak sikerült lemosnia magáról a rasszista jelzőt)
A grafika lélegzetelállítóan szép, ismét nagyon hangulatos és változatos helyszínek sorozata várja, hogy megtisztítsuk, ami pedig külön öröm, hogy végre az igényes portolásra és az aláfestő zenére is odafigyeltek! A játékmechanizmusok a sokkal több bunyós mozdulatot leszámítva szinte teljesen meggyeznek a RE4-ből ismertekkel, bár szegény árust lecserélték egy pályák előtti vásárlóképernyőre (MIÉRT?!). Végre a mellettünk ügető társ is jó valamire, igaz, nem lehet túl hatékonyan kooperálni vele, ráadásul pisztoly-fétise van, így hacsak erőszakkal el nem vesszük tőle, mást nem hajlandó használni. Két dolog ment neki igazán: a gyógyítás és a cipekedés.
A partner gomb jó ötlet volt, megnyomásával lehet mindenféle helyzetfüggő okosságot óbégatni a társunknak, segíteni neki, segítséget kérni tőle, illetve közös mutatványokat végrehajtani.

Photobucket Photobucket Photobucket

A játék még a RE4-hez képest is durván elmozdult pörgős-akciós irányba, ezt igazolja a bőséges lőszer és a hatalmas fegyverarzenál, a csak valós időben megnyitható tárgylista, a még több QTE, vagy az egyetlen gombnyomással váltogatás a fegyverek között. Hol vannak már azok az idők, amikor minden pisztolylövést ötször átgondoltunk, mert tudtuk, hogy csak feleannyi lőszerünk van, mint ahány zombi… De én továbbra is azt mondom, nem tragédia az új irányba elmozdulás, meg azt is kellemes mellékhatásnak tartom, hogy a filmszerű átvezetők mellett végre jóval nagyobb a hangsúly a szereplőkön. A hullámokban ránk törő feketék rohamai közé beiktatott rendkívül monumentális és élvezetes bossfightok tovább színesítik a palettát, de természetesen az abszolút katarzist a Weskerrel való összecsapások jelentik, melyeket leginkább így tudnék jellemezni:
null
Weskernek egyébként a játék során úgy kb. 5689 alkalommal nyílik lehetősége kivégezni Christ, de mindig inkább a fair küzdelmet választja. Emellett olyan előnyöket ad néhai beosztottjának, mint hogy a napszemüvegét a világ minden kincséért nem venné le még sötétben sem, inkább NEM LÁT.
Ja és kedves Capcom, azon még jóízűt nevettem, hogy Wesker elkapja és dobálja a rakétákat, de legközelebb kíméld már meg gyermeki lelkem az őt négykézlábra kényszerítő és hátulról rá mászó izomkolosszus Chris látványától. Köszönöm.

Spoilerfest, csak saját felelősségre!!

– Szerintem nem volt olyan Resi rajongó, aki ne tudta volna a játék indító képsoraitól fogva, hogy a madármaszkos hölgyike Jill.
– Van ember, akinek Irving akár egy picit is szimpatikus volt?
– Yay, lickerek! : D Hozzájuk kötődik a játék egyetlen (ál)lopakodós része.
– Uroboros bossfight: FUUUUUUUUUUU- Oké, meguntam, elő a rakétavetőt!
– Excella kamu spanyol akcentusa elég veszélyes. “Csill”? Az meg ki? Netán fázol?
– Wesker-Jill: most badass duo ever. MÉÉÉÉG.
– Csak nekem tűnt fel, hogy Wesker feltűnően nagymellű nőkkel vette körbe magát?
– Csak nekem tűnt fel, hogy az agymosott Jill egy felparikázott nőstény macska?
– eddigi legeredetibb RE bossfight: markolászd, majd tépd le Jill harmadik mellét!
– Chris és Jill találkozása elég lapos (Chris megtudja, hogy a régi társa és élete értelme mégsem halt meg, és simán otthagyja?! Ó Chris, ezért nem jöttetek soha össze…)
– Excella bossfight: made of tentacles and QTE, de sajnos nagyobb a füstje, mint a lángja.
– utolsó előtti bossfight: canon gay, de a zenéje egészen brilliáns.
– utolsó bossfight: Chris sziklát boxol, Wesker pedig lávafürdőzik. SZERINTEM NEM HALT MEG.
“HE PUNCHES STEEL, BATHES IN MAGMA, AND EATS ROCKETS.” (by Zaizen Jotaro)

Photobucket Photobucket Photobucket

Társak a végsőkig

A Resident Evilnek mindig is voltak “sztárpárosai”, például Chris és Jill, Leon és Claire, Rebecca és Billy, és még sorolhatnám, de ez sosem volt a szánkba rágva. Az ötödik rész – amellett, hogy Wesker életútját lezárja (?) – nem győzi hangsúlyozni a partneri viszony fontosságát, és erre az egy témára építi fel az egész történetet. Chrisről már az első percekben megtudjuk, hogy a lehető legnagyobb tragédia érte, ami az ő szakmájában lehetséges: elvesztette a partnerét. Korábban se volt sokkal jobb sora, akkor a felettese árulta el (és ezúttal még könyörtelenebb szivatást eszelt ki számára). Amikor Sheva megjegyzi Chrisnek, hogy ő és Jill bizonyára nagyon közel álltak egymáshoz, hősünk csak ennyit felel, mintha ez mindennél többet mondana: “Társak voltunk”. A kulcsszó a “társ”; elhatároztam, hogy következő végigjátszásomkor strigulázni fogom, hányszor hangzik el ez a szó a játék során. Az egyébként nem igazán tetszett, hogy épp Chris társa, aki a partnerségről tartott papolását is állandóan kénytelen elszenvedni, nem egy régi bajtárs, hanem egy tök új szereplő. Nincs bajom Shevával, csak hát… Mindegy.
Gyerekek, ne feledjétek, a becsület, a bizalom és a kötelességtudat elnyeri méltó jutalmát, ezek hiánya pedig méltó büntetését! Értem? Egyébként mindegyik szereplőnek megvolt a maga vesszőparipája:
Chris – “PARTNER”
Sheva – “OUR FALLEN BROTHERS”
Excella – “AALBEEERT”
Wesker – “CHRIIIIS”

Photobucket Photobucket Photobucket

Sajnos a játék kb. feleolyan hosszú, mint az előző rész, ami nekem eléggé fájt, mert hiába van helyette sokkal brutálisabb mercenaries minden eddiginél több és elvetemültebb pályával, én mindig is inkább single player voltam. Szerencsére az achievementek, a játékba pakolt extrák és easter eggek még a magamfajtának is megnyújtják a szavatossági időt, no meg a mercenariessel is jól elszórakozok, de leginkább az fogja élvezni hosszútávon a játékot, akinek van kivel játszania. Ki tudja, előbb-utóbb talán én is felmerészkedem a netre beégetni magam. : )
A Resident Evil 5 – bár biztos nem sok fekete vett részt az elkészítésében – nem (annyira) rasszista és csak részben szól Afrika fertőzött fekete lakosságának lemészárlásáról. Sokkal inkább próbál tanmeséül szolgálni az összetartásról és a partneri viszonyról, meg persze arról, hogy ha elárulod a társaidat, akkor aztán sikítozhatsz magányos kisfiúként nyakig a szószban, amíg le nem lövik a fejed egy rakétával. Hüpp-hüpp.
Tudom, hogy keményvonalas Resident Evil fanok között divat utálni és megtagadni ezt a részt (meg az előzőt), de nekem nagyon bejött.

null

A legtöbb hivatalos trailer tele van spoilerekkel, ebben viszont másból van sok… Zárásként élvezzétek a PARTNER TRAILERT:

Ja és még valami, kedves Capcom! Elmehetsz a sunyiba a PC-exkluzív durvított mercenarieseddel, inkább told már ki nekünk is a Lost in Nightmares fanservice pakkot! D:

Advertisements

10 Responses to “Resident Evil 5 (PC) – a társas játék”


  1. 1 Skydragon
    december 20, 2010 - 9:57 du.

    No igen, Chris-t iszonyúan eltúlozták ez tény, de itt jön a képbe az, hogy a concept artokon is ki van gyúrva ugyan, viszont koránt sem annyira mint a végleges alkata, szerintem valamit a modellezők néztek el csunyááán. 😀

    Jill is gyalázatosan néz ki, (nekem ő a kedvencem kezdetek óta), szerintem rajta nem kellett volna változtatni, eléggé meglepett, mikor ledobta magáról azt a csini maszkot/hacukát és villantotta magát, mint egy plaza bitch.
    Az ő karakterénél sosem azon volt a hangsúly, hogy jól nézzen ki, pont hogy a tomboy-ossága és a tökössége tette olyan egyedivé.

    Ami azt illeti én is hardcore rajongónak érzem/tekintem magam, de attól függetlenül nem nézem le sem a 4. sem az 5. részt.
    Nyilván a Capcom is mérlegelte a helyzetet, hogy a tesztoszterontól fűtött fps-ek/egyebek miatt, nekik is újítani kell, a lassú, vontatott, csoszogó, fejtörős játék, a fiatalabb generációnak nem biztos, hogy bejön, ezért kellett valami vérfrissítést belevinni, ami speciel nekem nem okozott problémát.
    A maga módján ugyanolyan szórakoztató, mint az összes többi rész.

    Az 5 is teljesen fasza, nagyon szerettem, egy dolog kezdett zavarni egy idő után és az az volt, hogy minden ajtó kinyitáshoz/továbbjutáshoz kellett a partnerünk.
    Persze nagyon fasza lett a coop mód, nem erről van szó, csak kicsit hülyén éreztem magam mikor mindenhol keresni kellett a páros kapcsolókat a terem két sarkában.
    A végén már azon viccelődtünk párommal, hogy szerencsétlen umbrellás tudós csávó, hogy jutott be egyedül a laborba, ha lebetegedett a társa és nem ment be dolgozni. XDDD

    • 2 siklara
      december 21, 2010 - 11:56 de.

      Most már mindegy, de szerintem sajnos szándékosan csinálták ilyenre. Amúgy meg lehet szokni, én pl. unlockoltam neki az összes bónusz rucit, és azóta STARS-os egyenruhában mászkálok vele, mert abban csak mackósnak látszik, de a bicepszei takarásban vannak. 😀

      Jill rucija engem is meglepett, de ebben a részben ő és Wesker is elég érdekesen (mondhatni Mátrixosan) lettek felöltöztetve. Jillnek a battle suitja egyébként nem új dolog. Ha a 2002-es Resident Evil Remaket végigviszed láthatatlan ellenfelekkel kevesebb mint 5 óra alatt, akkor kapsz egy bónusz köszönőlevelet Shinji Mikamitól, majd pár képet a játékba be nem került extra ruhákról, és Jillnél ott figyel a lila hacuka, sőt, Sheva titkárnői cucca is! A RE5 készítői nem egyszer tisztelegnek ám az első rész előtt ilyen gesztusokkal. 🙂 –> http://www.youtube.com/watch?v=RC7glC6ISlA
      Azért szerintem Jill mellei mindig eléggé ki voltak hangsúlyozva, de őt én is mindig nagyon bírtam. Az zavaróbb volt, hogy kiszőkült, de az meg szerintem magyarázható Wesker übermensch törekvéseivel, meg egyébként is szebben mutattak egymás mellett egyenszőkén. XD

      Örülök, hogy így gondolod, ebben egyetértünk. : )

      Minden ajtó kinyitásához? Csak a helyszínek végén kellett megvárni a társad, de olyan páros kapcsolós ajtóból azért nem volt olyan sok. Mondjuk én is jókat vigyorogtam rajta, ahogy rágörcsöltek minden egyes ilyen ajtóra, az Umbrellás tudósok meg biztos csak párosával mehettek még a WC-re is. XDD

  2. december 22, 2010 - 3:29 du.

    Sheva helyett jobb lett volna ha Claire, vagy Sherry szerepel.

    “– Chris és Jill találkozása elég lapos”

    Egyetértek. Ezt jobban is kilehetett volna dolgozni.

    Chris megváltozása engem nem zavart, pedig nem szeretem ha valaki ennyire izmos. De így legalább már férfiasabb lett, előző részekben még eléggé kölyökképe volt. 🙂

    • 4 siklara
      december 23, 2010 - 1:16 du.

      Hm, Sherry… vele a mai napig nem tudni, mi lett. Azt hiszem, a 2. rész végén van valami utalás, hogy Weskernek köze van az eltűnéséhez, szóval vagy kinyírta, vagy agymosta. Ezek után meglepett volna, ha előkerül a semmiből mint BSAA ügynök, Claire viszont vagány lett volna. 😀

      Igen. :/ Lehet, hogy a túl sok nyál se tett volna jót a jelenetnek, de így mégiscsak túl visszafogott volt, főleg azok után, hogy Chris korábban mennyit angstolt.

      Chrisnek amúgy tényleg nem ártott megférfiasodnia, mert az előző részekben valóban kicsit bamba babapofija volt, de szvsz a karjai akkor is túl vastagok… XD

  3. december 22, 2010 - 10:20 du.

    Nálam egyedül a kooperatív mód mentette meg a játékot, ami ugyan nem volt rossz, csak egyedül nagyon sz*r, mert Sheva magától nagyon hülye.

    Maga a játékmenet valamivel fejlettebb volt a 4-nél, de az Inventory kicsit karcsúra sikeredett, bár legalább realisztikusabb. Triviális hogy az emberek nem tartanak maguknál, egy kis aktatáskában egy pisztolyt, egy shotgunt, egy uzit, egy rakétavetőt és stb. 😀

    Engem nagyon megviselt Jill “megszőkítése”, amikor megláttam, azt hittem hogy valami mást raktam be a Resi 5 helyett, but this was not the case. 🙂

    • 6 siklara
      december 23, 2010 - 1:24 du.

      Úgy látszik, nekem egész mázlim volt Shevával, mert csak nehéz fokozaton kezdtem igazán érzékelni, mennyire hülye és használhatatlan néha.

      A csak valós időben megnyitható inventory nekem bejött, elég para, mikor mercenariesben 5 lickerrel a s*ggemben kotorászom elő az aknákat, bár való igaz, Leon feneketlen (és láthatatlan!) aktatáskája sokkal kényelmesebb volt, hisz nagyszerűen elfért benne a bazinagy ponty, a rakétavető, a tojások, meg a többi túlélőmotyó. 😀

      Sose gondoltam bele, hogy Jill megszőkítése ennyire megviselheti a hímnemű rajongótábort, bár asszem én is lesápadnék, ha Wesker haja hirtelen bebarnulna. 🙂 Leon az más, ő hol szőke, hol barna. 😀

  4. december 23, 2010 - 6:14 de.

    Tetszett a postod, nagyon találóan jellemzed a játékot, jól megragadtad a lényeget, és még kétszer idéztél is tőlem, lol. Persze amennyit az utóbbi időben beszéltünk a sorozatról, már halálosan unnom kéne a Resident Evil-témát, de valami morbid kíváncsiság nem engedi, hogy lelőjelek ha előjön. Az is segít, hogy kevés sorozatról lehet ennyi durva viccet gyártani öt perc alatt. (Csak nézd meg Christ pl.)

    Amúgy szerintem jó játék az ötödik rész, ezidáig a kedvenc etnikai tisztogatás-szimulátorom.

    • 9 siklara
      december 23, 2010 - 1:35 du.

      Köszönöm, pedig én ezt most kicsit semmitmondó írásnak éreztem, de örülök, ha nem így látod. 🙂
      Szerintem arról van szó, hogy a perverz rajongásom ilyenkor ideiglenesen átragad rád, ezért annak ellenére élvezed, hogy már az agyadra megy, bár az is lehet, hogy egyszerűen csak a rossz szóviccek folyamatos gyártása segít elviselni. Ismerlek ám, az a fene nagy szíved tart vissza attól, hogy előkapd a magnumot.
      (amúgy se tudnál csak úgy lelőni, tudod, hogy túlságosan elvetemült vagyok)

  5. december 27, 2010 - 2:20 du.

    Remélem a következő részben kiderül mi lett Sherryvel. 🙂


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


Oldalak


%d blogger ezt kedveli: