27
nov
10

Dolphin – a GC emulátor

null

Hiába van Gamecubeom, nem tudtam ellenállni a kísértésnek, hogy ne próbáljak meg a Dolphinnal emulálni pár nekem kedves játékot, csak hogy PC-n is megnézhessem és játszhassam őket.
A Resident Evil Zerós bejegyzésemben említettem, hogy sokáig foglalkoztatott a gondolat, hogy ha majd lesz egy erős gépem, emulátorral viszem végig a játékot. Régebben meg se fordult a fejemben, hogy egy-két játék kedvéért esetleg megvegyem a szükséges konzolt, ha úgy gondoltam, hogy PC-vel is megoldható a futtatása. Ma már van GC-m is, viszonylag erős gépem is, így tényleg csak kiváncsiságból álltam neki próbálgatni a beállításokat, illetve megnézni, mennyire játszható és élvezhető két nekem nagyon kedves játék PC-n.
Bár letöltöttem több verziót is, végül mindkét játékot a legújabb, épp tegnap megjelent Dolphin verzióval futtattam (SVN R 6749), Win XP alatt, ami jelentősen gyorsabbnak bizonyult a Win7 alatti próbálkozásoknál.

Resident Evil Zero

Egyike azon GC-s címeknek, ami a Resident Evil Remakehez hasonlóan 100%-osan játszható emulátorral. Sajnos nekem a legújabb Dolphin először mindenféle hibaüzenetet szórt ki indításkor (de elindult a játék), később pedig véletlenszerű fagyásokat produkált. Mindezt sikerült orvosolni a kétmagos proci támogatás kikapcsolásával, ami után már semmi stabilitási gond nem jelentkezett, viszont a sebesség jelentősen visszaesett az addigi átlag 25 FPS-ről úgy 18-ra, ami sajnos gáááz. Érdekes, hogy a Dolphin egyes korábbi verzióival stabilan fut a játék kétmagos proci támogatással is, viszont akkor meg más gyermekbetegség jelentkezett (az átvezető videóknál szaggatott a hang).
Ki kell ezt még kísérletezni.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Windows 7 alatt szó nélkül elindult a kétmagos proci támogatással együtt is, és gyönyörűszép, de sajnos ennek megfelelően elég keményen belassult már Ordon faluban és a nagyobb helyszíneken, így nem igazán volt élvezhető. Win XP-ről próbálkozva mintha kicserélték volna, tökéletesen futott. De tényleg, nem túlzok, tökéletesen. Nincsenek grafikai hibák, a hang is kifogástalan, és egyáltalán nem szaggat, átlag 30-40 FPS-t produkál a helyszín nagyságától függően. Tuti, hogy végig fogom vinni PC-n.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

A tesztgép (tudjátok, II. Lajos):

Proci: AMD Phenom II 555 3.20 Ghz
Videókártya: ASUS EAH5770 CUcore (ATI Radeon 5700 HD series, 1 GB memória)
Memória: 4 giga DDR3 RAM

Hasznos linkek:

A Dolphin hivatalos honlapja
Az előző hivatalos Dolphin oldal (a fórumot érdemes böngészni)
The Official Dolphin Thread
PCSX2 és Dolphin GC emulátor (Prohardver fórumtopic)

Emulálós kísérletezés előtt nem árt guglizni egy keveset, hogy egyáltalán érdemes-e próbálkozni a kiszemelt játékkal, mert sok még nem működőképes. A jól emulálható játékokról, mint amilyen a fönti kettő is, nem nehéz mintavideókat vagy emulátor beállítási tippeket találni a neten, de mivel ahány PC, annyiféle konfiguráció, ezért végső soron mindenki kénytelen magának kikísérletezni a legjobb beállításokat. Sok sikert!

Alig várom, hogy a Darkside Chronicles és az Umbrella Chronicles kapcsán kipróbálhassam a Dolphin Wii-emulálási képességeit is, és nagyon remélem, játszhatóan fog futni mindkét játék, Wiim ugyanis nincs. 😀

Reklámok

7 Responses to “Dolphin – a GC emulátor”


  1. november 27, 2010 - 11:08 du.

    Az a poén ebbe a Wii emulálásba, hogy ha van elég vasad, képes vagy full HD-be játszani WII játékokkal, pedig tudjuk, hogy ezt maga a konzol sem tudja. 😀
    Én a Dragon Ball Z Budokai Tenkhaichi 3-at próbáltam emulálni, de az én vasam gyenge az ilyen kísérletezésekhez…

    • 2 siklara
      november 28, 2010 - 1:11 de.

      A full HD-hez aligha van vasam, meg amúgy is kicsi a monitorom, szóval bőven beérném azzal is, ha minden menne szépen 1280×1024-ben. 😀

  2. 3 szingalunga
    november 28, 2010 - 11:17 du.

    A monitorhoz: kérdeztem nagybátyámat, az általad említett büdzséből kihozható-e lapmonitor. Azonnal vette a telefont, és már hívott is egy ismerőst, akinek még volt eladó, de sajnos elment a cucc a hét elején. De ne csüggedj, ráállítottam az ügyre, úgyhogy lehet, még karácsony előtt szerez másikat. Majd szólok. 😉

    • 4 siklara
      november 29, 2010 - 12:00 de.

      Nagyon szépen köszönöm neked és a nagybátyádnak is! Ha majd akad még eladó lapos monitor (akár karácsony után is), én megveszem. : )

  3. 5 FreeKatana
    július 21, 2012 - 10:28 de.

    hello siklara re zeronál végül is fel tudtad tornázni az fps-t? mert én is épp mostanában próbálgatom elindítani a remakel egyetemben utóbbi fut is szépen de a zeronál nekem is 18-20 fps-el megy az meg úgy olyan mint a lassított film

    • 6 siklara
      július 25, 2012 - 11:28 de.

      Szia!

      Elnézést a döglassú válaszért, nyaraltam + eltűnőset játszottam mostanában. Igen, a Zero nekem most már stabilan megy 30 FPS-sel. A Zeróhoz mindenképp a Dolphin 3.0-t használd, mert az újabb verziók lassabbak és bugosak. Írom, mi van nekem bekapcsolva/kipipálva:

      General settings:
      – enable dual core
      – enable idle skipping
      – frame limit: auto
      – JIT recompiler

      Audio settings:
      – DSP HLE emulation
      – enable DTK music (bár a zene mindenképp vacak lesz, GC emulálás egyik bája…)
      Audio backend: XAudio2 (ez nagyon fontos, különben recsegni fog!)

      Graphics general:
      – Direct3D9 (elvileg még mindig ez a leggyorsabb)
      többi egyéni ízlés szerint (nálam a felbontás 1920×1080, az aspect ratio auto, ezen kívül ki van pipálva a fullscreen, hide mouse cursor és a show FPS)

      Enhancements:
      – felbontás, antialiasing és anisotropic filtering nyugodtan mehet jó nagy értékre, ezek vicces módon nem igazán lassítanak (én pl. 3x native felbontással, 4x-es élsimítással és 16x-os af-el játszom)
      – scaled EFB copy
      – force texture filtering

      Hacks:
      – ignore format changes
      – EFB copies: RAM (ez fontos, a texture nálam sokkal lassabb)
      – external frame buffer: disable
      – fast mipmaps
      – disable per-pixel depth

      Ennyi, nekem ezek a beállítások váltak be, remélem, neked is jobban fut majd így a játék. : )

      • 7 FreeKatana
        augusztus 1, 2012 - 9:08 de.

        na amíg nem szóltál addig valamivel újabb verziót használtam így aztán leszedtem a 3-at és beállítottam a leírtak szerint de valószínűleg az én gépemnek más beállítások kellenek mert csak 25fps-re sikerült felpumpálni de már így is játszható és köszönöm a segítséget


Vélemény, hozzászólás?

Oldalak


