12
nov
10

BGS 2010

null

Csütörtökön életemben először kimerészkedtem a Jövő Házában megrendezett, két napos Budapest Game Showra. A gond csak az volt, hogy a barátok közül senki sem ért rá vagy volt a rendezvényre túl kiváncsi, aki meg ráért, közölte, hogy “a tavalyi után megfogadtam, hogy soha többé”. Pedig nem volt olyan rossz, mint amire páran felkészítettek, csak egyedül nem túl szórakoztató, így részemről nagyjából kimerült a dolog az egyszeri körbenézés és a vásárlás szintjén, úgyhogy ha valaki igazán kimerítő beszámolóra vágyik, ne is olvasson tovább. Alig egy órás kint tartózkodásom alatt úgy ítéltem meg, nincs semmi komoly gond a rendezvénnyel, nagyjából azt nyújtja, amit elképzeltem.
Olvastam, hogy első nap még volt némi sorbaállás nyitás után a bejutáskor, nekem a nyitás után 2 órával, du. 4 magasságában már semmi ilyesmit nem kellett elviselnem. A Jövő Háza a két szintjével igen tágas helyszínnek bizonyult; nem nagyon jártam még itt, de úgy gondolom, a majd szintén itt megrendezésre kerülő téli Animekarácsony 2010 és Hungarocomix rendezvényen el fogunk férni, ráadásul a Hungexpóval ellentétben ez abszolút központi helyen van (Millenáris Park). Bent a nem vészes tömegen kívül kisebb-nagyobb képernyők, kiállított konzolok garmadája, felállított standok és pultok fogadtak, hátul pedig egy színpadon folyamatosan mentek az előadások (érkezésemkor épp a hotmail volt a téma, amiből azt szűrtem le a programra pillantva, hogy épp csúszás se volt). Az aktuális őrület és az idei ősz nagy újdonsága egyértelműen a Kinect, ehhez képest nem sokat láttam kiállítva belőle, így hirtelen csak az emeletről rémlik egy, ahol valami boxos játékot lehetett kipróbálni némi sorbaállás után. Kinect vagy nem Kinect, az x360 és az EA folyt a csapból is, az emeleten pl. volt egy rakás gép egy sorban, amin a sorozat rajongói a most megjelent Call of Duty: Black Opsban hentelhettek, de volt egy külön Sims részleg is, amit az emeletre érkezők ha akartak se tudtak volna kikerülni.

nullSimsezzen lassú laptopon és minden létező platformon Ön is!

Általánosságban elmondható, hogy tényleg jó sok kiállított gép volt, persze túlnyomórészt x360, de képviseltette magát a Nintendo is néhány csápolós masinájával (a Metroid: Other M-et igazán kipróbáltam volna, ha nincs akkora sor), így már csak ezek nyomkodásával jó sok időt el lehetett ütni. PS3 egyébként nem lehetett túl sok, mert nem is emlékszem, hogy egyet is láttam volna.
Az az igazság, hogy engem egyik agyonpromotált főbb újdonság sem szólított meg, mivel se xboxom nincs, se nem CoD-ozok, de még csak az EA által kiadott Fifa 11 sem nekem készült, a Need For Speed sorozat aktuális helyzetére meg inkább ki sem térnék, pedig régen élveztem a száguldozást. Voltak különböző versenyek is, amikről az ügyesebb gamerek igen szép ajándékcsomagokkal távozhattak, illetve a szerepjátékok kedvelői sem unatkoztak, ők is kaptak egy külön sarkot. Ami a magamfajta átlag PC (és prevgen konzol) usernek igazán értékelhető volt, azok a helyszínen érvényes akciók voltak, így minden költekezésellenes szándékom ellenére bevásároltam az 576 pultjánál, és még egy ajándék Splinter Cell pólót is kaptam. Bár elég nagy rám és tele van x360 logóval, hálóingnek vagy csak simán itthoni punnyadós pólónak tökéletes lesz, úgyhogy örültem neki. A Gamestar pultjánál is ki lehetett fogni egész jó cuccokat (majdnem megvettem 1500-ért a Gears of War-os melléklettel ellátott korábbi számukat), illetve az őszi conhoz hasonlóan ment a facebookos lájkolás fejében ingyen korábbi GS szám akció. A Holdfény Team Kft. is kivonult, a Resident Evil figuráik fölött elidőztem pár percig, és ha nem csak Chris, hanem esetleg Leon vagy Wesker babóca is lett volna, még az sem kizárt, hogy botor módon porfogóra szórom el a pénzem. (KI NE SZERETNÉ ALBERT WESKERT A POLCÁRA) Az eladó nagyon kedves volt és biztosított róla, hogy az üzletükben sokkal nagyobb a választék, illetve meglátva bennem a potenciális vásárlót rögtön a kezembe nyomott egy szórólapot, én pedig tudtam, hogy a saját érdekemben csak üres pénztárcával szabad arra járnom. A nyáron indult Konzol Magazin is kint volt, és mivel a szokásos 700 forint helyett a rendezvényen 500 forintért vesztegették, kiváncsiságból meg is vettem a legújabb számukat.

null
A GS standnál a fotómon kitakart Gyut bombázhatták kérdéseikkel az érdeklődők.

Összességében úgy érzem, tisztességesen megszervezett rendezvényre látogattam el, és nem éreztem azt sem, hogy valami atomkocka közegbe kerültem, csak a túlnyomó x360/Electronc Arts hangsúlyt sajnáltam, ami bizonyára sokak számára rettentő izgalmas volt, de számomra nem különösebben. Ennek fényében nem biztos, hogy az 1k-s beugró nekem megérte, de legalább egyszer kipróbáltam ezt is. Talán jövőre is kinézek, ha ki tudok rángatni magammal valakit, bár nem hiszem, hogy egy év alatt nagyon megváltozna a helyzet a játékpiacon.
További fotók helyett inkább idepakolom a szerény zsákmányt, a képeim java ugyanis vaku hiányában élvezhetetlenül homályos lett.

null

A Forgotten Sandsot már ki is próbáltam, meglepően király az irányítás a billentyűzet + egér kombóval. : )

16 Responses to “BGS 2010”


  1. 1 dani576
    november 12, 2010 - 1:38 du.

    Én sajnos nem lehettem ott, mert nem volt pénz, de jövőre mindenképpen elmegyek. A Konzol magazin meg király! 😀

  2. november 12, 2010 - 6:25 du.

    Látom legalább azért megérte kimásznod, hogy Prince of Persia-gyűjteményed teljes legyen, lol. Kicsit sajnálom, hogy nem tudtam kimenni, de majd talán a következőre.

    • 4 siklara
      november 13, 2010 - 11:20 de.

      Ami azt illeti, a Splinter Cell gyűjteményem is ezzel a kiruccanással vált teljessé, muhahaaa. Egyébként még most sem értem, miért hétköznapra tették mindkét napot, de talán majd jövőre jobban jön ki a lépés.

  3. november 12, 2010 - 10:18 du.

    “senki sem ért rá vagy volt a rendezvényre túl kiváncsi”
    Szóltál volna elmásztam volna veled 😀 Én is ki akartam menni, csak mivel senki nem akart ezért inkább Alien filmeket néztem.

    • 6 siklara
      november 13, 2010 - 11:23 de.

      Pfffft rólad nem is gondoltam, hogy érdekel annyira a gamelés, hogy felmerüljön benned a BGS meglátogatása, bocsánat! Jövőre feltétlenül megkereslek ezügyben. 😀

  4. november 14, 2010 - 7:03 du.

    Mivel Sonys vagyok, és főleg Microsoftos cuccok vannak kint, én így még egyszer sem voltam kinn. Meg nem volt pénzem se.
    Amúgy legjobb haverom nagyon, már-már betegesen Albert Wesker mániás. 😀

    • november 15, 2010 - 7:57 de.

      Haverod tudja értékelni a badass karaktereket. :3

      Btw engedélyt kérek elsüllyedni, de én még életemben nem hallottam erről a BGS nevű rendezvényről, pedig már *számol* 16 éve konzolozok… ^^””””

      Bár ez talán annak is betudható, hogy jó, ha évente háromszor megfordulok országunk fővárosában…

      • 9 siklara
        november 15, 2010 - 3:47 du.

        Ne szégyelld, én fővárosiként is csak kb. 2-3 éve tudok a létezéséről, de eddig sosem volt lelkierőm kimenni. Mivel nem volt se új gépem, se aktuális konzolom, nem sok értelmét láttam olyan újdonságokal fájdítani a szívem, amiket mind nem próbálhatok ki. 😀

    • 10 siklara
      november 15, 2010 - 3:45 du.

      Meg tudom érteni, én se igazán tudtam mit kezdeni ezzel a Microsoft/x360/Kinect overloaddal, és mivel a rendezvény lényegében ezek hypeolásáról szólt, max társaságban érdemes kimenni ökörködni, vagy az akciós cumókból bevásárolni. Már bánom, hogy a Gears of Wart nem szereztem be, mert PC-re már sehol nem kapni…

      Legjobb haveroddal csak egyetérteni tudok, a Resident Evil 5-öt Wesker miatt érdemes gyűrni, mert minden egyes megszólalása egy auditiv kéjutazás. 😀

  5. 11 szingalunga
    november 16, 2010 - 9:19 du.

    Érdekes, mi csütörtökön csak Kinecteket láttunk mindenütt. El is gondolkodtam, hogy kipróbáljam-e, de nem volt kedvem nyilvánosan égetni magam, mert minden standnál hostesslányok és/vagy profinak tűnő emberek tolták. 🙂
    Amúgy mi is kb. egy óra alatt végeztünk a tiszteletkörrel, főleg, hogy 7 körülre értünk oda, és program már nem volt, az akciós standokat meg már lerabolták. Hiába vagyok X-Box társtulajdonos, sok újat nem láttam, a Black Ops már a múlt héten megvolt okosba’, úgyhogy a fiúk már tolták előtte otthon, a többi játék közül meg engem kb. az Assasin’s Creed hozott volna lázba, vagy a Fable 3, de azokat nem lehetett kipróbálni.

    Hát, szerintem jövőre is csak ajándék jeggyel megyek ki, ennél még az animecon is izgibb lenne. Bár lehet, hogy csak későn mentünk, nem tudom.

    • 12 siklara
      november 16, 2010 - 9:43 du.

      Ó, lehet ám, hogy kicsit alvajáró üzemmódomban párat messzebbről Wiinek gondoltam, vagy mittomén. 😀 Igazából a legtöbbhöz nem nagyon merészkedtem oda, hasonló okokból. 🙂
      Elhiszem, hogy este 7-kor már nem lehetett túl nagy életg, bár előadás program este 9-ig volt kiírva, és talán pont a Fable 3 zárta volna a napot. Nagyon szép játék, de nekem nem igazán tetszik, amit eddig olvastam róla, főleg a karakterfejlődés hangzik idiótán (de azért én is szívesen kipróbáltam volna). A Black Ops biztos állati klassz, a sajtó imádja és a fiúk is jól ellehettek vele, de sejtem, hogy egy Assassin’s Creed téged szintén jobban megmozgat. 🙂
      Nekem a héten a Silent Hill 5 lett meg okosba’, de eddig max annyit tudok mondani róla, hogy eddig tetszik, bár sok szempontból nagyon más, mint a régiek.

      Ha jövőre is lesz ajándék jegyed, szólj és megyek veled. : )

  6. 13 szingalunga
    november 17, 2010 - 10:12 du.

    Ja, az ajándék jegy az úgy volt, hogy Gábor nyert a Gamestartól 2-t, meg valahonnan a birtokába került egy félárú jegyre váltható kupon is, csak vállalkozó szellem nem volt, aki kiment volna vele, és ő erőszakosabb, mint te. 😛

    Silent Hill 5? Mindjárt rá is guglizok, nem követtem az eseményeket…

    • 14 siklara
      november 18, 2010 - 11:43 de.

      Gábor szemfüles lehet, hogy ilyesmiket nyer magának. Azt hiszem, hiába lettem volna rámenősebb, mert ingyen jeggyel én nem szolgálhattam volna. 😀

      A Silent Hill 5 egyelőre függőben van, mert előbb a Resident Evil 5-nek szeretnék a végére járni, de amúgy rémlik, hogy pár éve együtt szörnyülködtünk nálam a SH5 előzetes videókon, amikben a főhős ex-katona félelmetes brutalitással verekedett a város szörnyállományával. 😀

  7. 15 szingalunga
    november 18, 2010 - 12:31 du.

    Tényleg. Látszik, hogy beteg vagyok, nem kapcsolok. 😦


Vélemény, hozzászólás?

Oldalak


