08
ápr
08

Thief 4?!

undefined
Kedvenc játékomról & játékkarakteremről van szó, ezért hiába tűnt úgy, hogy Garrett történetét a Deadly Shadows egyszer és mindenkorra lezárta, rendes fanhoz méltóan titkon mindig reménykedtem szeretett tolvajom visszalopózásában. Ezek után talán érthető, hogy nem tudtam nem besózni, mikor tegnap a Gamestar oldalán megláttam az alábbi hírt:

Thief – Garrett kalandjai folytatódnak?
Az Eidos montreáli stúdiója a Deus Ex 3 mellett egy második projekten is dolgozik. Lehet, hogy a mestertolvaj visszatér?

Amikor mindenki a Quake és az Unreal lázában égett, megjelent valami teljesen új, és teljesen egyedi. Ugyanaz a csapat (Looking Glass Studios), amelyik a Doom árnyékában méltatlanul (hiába volt minden téren jobb nála) elsikkadó System Shock-ot elhozta nekünk, elkészítette a világ első First Person Sneakerét. A kritikusok és az érettebb játékosok körében hatalmas sikert aratott a Thief: The Dark Project annak ellenére, vagy talán éppen azért, hogy nem a gyilkolásra fektették a hangsúlyt. Profi pályatervezés, zseniális hanghatások, elképesztő parafaktor és enyhén kopottas grafika jellemezte az alkotást. A Metal Age című második epizód után az Eidos elzárta a pénzcsapot, és teljes erővel a Daikatanával kínlódó Ion Storm megmentésére koncentrált. A Looking Glass tehát az enyészetté lett. Garrett kalandjai azonban nem értek véget, hiszen az Ion Storm egyetlen igazi sikerét (Deus Ex) elkönyvelő Warren Spector elérte, hogy a kleptomán játékosok harmadjára (Thief: Deadly Shadows) is felölthessék Garrett gúnyáját.
Mint ismeretes, azóta az Ion Storm is a Looking Glass sorsára jutott, s az Eidos csak évek múltán döntött amellett, hogy ideje feltámasztani a régi nagy neveket. A külön erre a célra létrehozott Eidos Montréal részesült abban a megtiszteltetésben, hogy elkészítheti a harmadik Deus Ex-et. Tudom, ezzel mindannyian tisztában vagytok. Történt azonban néhány nappal ezelőtt valami, ami komoly találgatásokra adott okot internet szerte, s Garrett rajongói újult reményekkel tekintenek a jövőbe. Az montreáli csapat pontosan április 3-án tette közzé, hogy egy új AAA-kategóriás projekt munkálatai kezdődtek meg, s máris megkezdték az alkalmazottak toborzását. Egyetlen utalást ejtettek el csupán, mely szerint a kérdéses projekt címe T-vel kezdődik. Miután az Eidos portfoliójában a Tomb Raideren kívül (a franchise pedig a lehető legjobb helyen van a Crystal Dynamics kezeiben) csakis a Thief kezdődik T-vel, egyre többen valószínűsítik, hogy csakis egy újabb Thief játékról lehet szó.”

AMEN!
Egyetlen igazán aggasztó tényező, hogy Garrettet és a játék karaktereinek jelentős részét megszólaltató isteni hangú Stephen Russelltől állítólag úgy kellett kisírni a legutóbbi rész elvállalását is, így nem sok esély van rá, hogy Garrett visszatértével ugyanolyan jóizűeket fogunk nyihogni a szarkasztikus megjegyzésein. Persze a remény hal meg utoljára, hisz még az égvilágon semmit nem tudni a talán nem is fejlesztett játékról. Azt sem mondta senki, hogy Garrett lesz a főszereplője, bár bevallom, én egyelőre képtelen vagyok egy szerencsés folytatást nélküle elképzelni, a “handsome hooded hoodlum” örökre belopta magát a szívembe. Vissza az első két rész hangulatát és hatalmas pályáit! Jóvá kellene tenni a Deadly Shadows átlagosságát.

Egy további kapcsolódó hír szerint az SCi/Eidos élére került új boss, Phil Rogers úgy véli, az utóbbi időben túl sok átlagos játékot adtak ki és letette a nagy esküt, hogy rendet rak a halódó kiadópáros háza táján. A takarításnak áldozatául esett ugyan számos aktuális project és néhány stúdió, de így rá lehet feküdni az eddig bevált sikercímekre és a jövőben olyan minőségi folytatásokat megjelentetni, mint a Tomb Raider: Underworld, a Hitman, a Deus Ex 3 és talán a Thief 4. Na erre kiváncsi leszek. Az kicsit nyugtalanító, hogy az alkalmi játékosokat akarják megcélozni, amiről nekem mindig a mínuszos iq-val is fél nap alatt lenyomható csilli-villi játékok ugranak be. Mi lesz így az összetettséggel, pláne, ha a kifejezetten PC-re szánt dicsőséges első két rész ellenére esetleg a multiplatformra fejlesztést is kitalálják..?
Na de elég a pesszimizmusból, a hír legutolsó mondata némi reménykedésre ad okot: “Állítólag a Warner Interactive és az Ubisoft szeretné megkaparintani a kiadópárost, s velük együtt a tehetséges fejlesztőket, s az értékes franchise-okat.” Talán mindenki jobban járna így, eddigi tapasztalatok alapján az Ubisoftnak igazán nem szokása szutykot kiadni : )


18 Hozzászólások to “Thief 4?!”


  1. 1 junglecommando
    április 9, 2008 - 3:05 de.

    Ha erről van szó, szinte 100%, hogy először X360-ra jönne ki, mint a legtöbb ilyesmi. Jó esetben egy évvel utána kapna egy PC portot.

  2. április 9, 2008 - 12:30 du.

    én most már jó másfél-két éve egyetlen aktuális játékot nem próbáltam, csak a régi kedvenceimet nyomom, és a thief az én szívemhez is roppant közel áll. imádtam 7-8 évvel ezelőtt ezzel tölteni a délutánjaimat, estéimet, alig vártam mindig, hogy vége legyen a sulinak, és hazajöhessek thiefezni. ez a játék egy legenda. a harmadik rész ugyanakkor nem tetszett. és nem biztos, hogy örülnék egy negyedik résznek.

    ugyanakkor jól hangzik, hogy az alkalmi játékosokat célozzák meg, mert magamból kiindulva ez pont azt jelenti, hogy azoknak az ősrajongóknak szánják a játékot, akik már rég nem követik figyelemmel a játékipar eseményeit, de régen borzasztó hardcore módon nyüstölték a szoftvereket.

  3. 3 izriot
    április 9, 2008 - 7:16 du.

    Thiefel nem sokat játszottam, én egy Diablo kiegészítőnek vagy 3-nak jobban örülnék : ) Habár, amilyen játékok manapság jönnek ki… lehet el sem indulna.

  4. 4 siklara
    április 9, 2008 - 10:46 du.

    junglecommando: Na ja, de ebben is van annyi jó, hogy a PC verzió általában superior.

    flynn: jó látni, hogy más is ennyire szereti a régi játéko(ka)t, én a mai napig tolom a fanmissionöket, ha épp ráérek : ) Persze komolyan bejátszik az izriot által említett gépigény-probléma is… Talán tényleg jobb lenne nem megbolygatni Garrett dicső emlékét, de nem mondom, hogy nem várom lelkesen a lehetséges folytatást, hisz vannak még csodák (pl. a Tomb Raider sorozat helyrehozása). Majd ráérünk akkor keseregni, ha megtörtént a baj…
    Az általad írtak illenek rám is, de az alkalmi játékos fogalma szerintem nem ránk vonatkozik. A casual gamer a (akár játékspecifikus, pl. Thiefb*zi :p) hardcore gamer ellentéte, akiknek se türelme, se ideje nincs arra, hogy különösebben összetett és időigényes játékokban elmerüljön, inkább csak valami könnyed szórakozásra vágyik. Jó példa erre az a tucat ember, akiket tökre hidegen hagynak a videó játékok, de napi szinten nevelgetnek Simeket a PC-jükön XD

    izriot: Nem is tudtam, hogy ennyire csíped a Diablot! Én ugyan egy bérkillával végigmentem rajta kieg. lemezestül, de az 56. szint környékén ráuntam.

  5. 5 izriot
    április 10, 2008 - 1:32 du.

    Ja, pár évig nyomtam, ZJ-vel nagy téma volt mindig is : ) Nekem egy 68. szintű barbárom volt [mentés még megvan : )], utána untam rá. Lakótársam pár hónapja felnyomta gépére és megígértette velem, hogy ha feltápolja magát 60-70. szintre akkor beállok mellé LANon. Elég csirke még, de majd ha lesz belőle valami, akkor ujra rácuppanok. Talán nyáron. Mostanság inkább az említett softcore játékos irányba indultam el és néha-néha betolom a doom3-at [mert ready vok : P] brutálkodni pár órát és kb ennyi. Manapság nagyon drága az ember ideje sajna : )

  6. április 10, 2008 - 3:38 du.

    siklara: nem tudom. nekem az a tapasztalatom, hogy 2008-ban egy casual gamer akár sokkal intelligensebb, ügyesebb, jobb lehet a pc játékokban, mint mondjuk egy igazi pc gamer, különben nem lennének ilyen egyszerűek és szarok a mai játékok…

    nekem (a környezetem alapján) az az általános tapasztalatom, hogy a casual gamerek azok az oldskool arcok, akik a mai játékokból ki vannak ábrándulva, de a régi kedvenceiket néha előveszik szórakozás gyanánt.

  7. 7 siklara
    április 24, 2008 - 6:03 du.

    Elnézést, tök hülye vagyok, erre itt teljesen elfelejtettem válaszolni…

    izriot: Pár évig? OH WOW, sejtelmem sem volt róla, nekem csak pár hetes szenvedélyem volt, egy influenzám alkalmával kaptam rá. 😀 Nemrég jöttem rá, hogy a druida karakter szinkronhangja Michael Bell, aki a Soul Reaveres kedvenc Razielé is, így könnyen lehet, hogy a nyáron én is újra előszedem a Diablo 2-t, csak hogy az orgánuma kedvéért druidaként is végighenteljem magam rajta még egyszer. 😀
    A Doom 3 jó, csak 45 perc után valahogy ráállsz, hogy ha kimegy a villany, a szörnyek mindig hátulról jönnek etc. Egyébként elég rendesen cidriztem közben, csak az FPS-ek nem az erősségeim és félbehagytam valahol a pokolban egy főgonosznál XD
    Ha már FPS és horror, nálam az AVP 2 az nagy kedvenc.

    flynn: Könnyen lehet, hogy neked van igazad, közben kicsit utánanéztem itt-ott és elég tág (értsd: mindenféle) értelemben használják a kifejezést, így nekem most már végképp gőzöm sincs, mi az a casual gamer. Adja az ég, hogy igazad legyen, mert akkor isteni Thief 4-ünk lesz. 🙂
    Melletted szól, hogy jobban belegondolva én is inkább casual gamer lehetek, mert hogy hardcore semmiképp nem vagyok, az hétszentség XD

  8. 8 izriot
    április 27, 2008 - 2:22 de.

    Ja, elég kiszámíthatő sajna, szörnyek mindig akkor jönnek mikor felvesz az ember valami szeretetcsomagot, de amugy a játékélményt sztem a fasza helyszínek adják, meg persze a sztori. Első végigvitelkor párszor megfordult körülöttem a világ, mert elég undorító cuccok vannak benne, de azért ahhoz is hozzá lehet szokni: )
    AVP2-vel még P3-on játszottam és eléggé szaggatott, lehet ujra fel kéne raknom, most már nagyobb lenne a játékélmény : ) De amugy abbol az első rész jobban bejött.
    Jelenleg meg a FEAR Perseus Mandate-re vok kiváncsi, mert az első részt jópárszor végigtoltam.

  9. 9 siklara
    április 27, 2008 - 8:14 de.

    Undorító helyszínek, na igen… Már valahol az eleje felé van egy vérrel összemázolt szoba, amelyikben egy pasas konkrétan szét van kenve a plafonon, egy másikban meg egy szintén plafonra felragasztott tagnak a felnyitott hasából mindenfelé tekergő belei adják a falak díszítését.
    Kép: http://img292.imageshack.us/img292/7776/hmmmilyenbelssgesmennyeyk9.jpg
    Később persze voltak jóval undorítóbb dolgok, de azokról már képet se loptam XD
    Az AVP2 igazából csak emberrel játszva igazán para, a többi (alien, predator) inkább a lappangó szadista hajlamokra épít. Az első rész sajnos nekem kimaradt.
    Hehe, én meg a Silent Hill 5-öt várom nagyon és amilyen randa ingame képeket mostanában küldözgetnek róla a készítők, talán még el is fog indulni a gépemen XD

  10. 10 izriot
    április 27, 2008 - 6:10 du.

    Lawl, Silent Hillek vévgtolását én nyárra terveztem be faszán kronologikusan, részben ezért vettem PSX-et, meg PS2-t, no meg a Resiért : ) Még csak kipróbálás szinten nyomtam be pár játékot PSX-be, de eddig elég lol, az irányítás az valami katasztrófa. Ja meg a cucc csak élére állítva indul be, mert ki van kopva a cd befogó mechanikája XD Mindenesetre nyáron sokat akarok majd retrozni, azok legalább még elindulnak : )

  11. 11 Nihilus
    április 30, 2008 - 12:44 du.

    Gamestar?Suxx.
    PC GURU?Rullz…
    Garret?MEGARULZZXD

  12. 12 siklara
    április 30, 2008 - 1:21 du.

    Izriot: majd kifaggatlak a retro élményeidről, mert hasonló terveim vannak nyárra XD
    Ha előbb nem, majd akkor kitolom a Baldur’s Gate 1-et…

    Nihilus: Hát jah, egy időben midkét lapot vettem/kölcsönkértem, de igazából különösebben egyikbe sem voltam beleszerelmesedve (576 KByte fan, R.I.P.), a Guru valamivel nekem is jobban tetszett, de őket már nagyon rég olvastam, mert a legtöbb ismerős GS-t vesz.
    És igen, Garrett for president! XDD

  13. 13 Nihilus
    április 30, 2008 - 5:53 du.

    Hehe,nekem 4 évre visszamenőleg megvan mindegyik PC GURU szám.Néhány még kétszer is. 😀

  14. május 1, 2008 - 3:49 du.

    Thief4? HAWT!
    GURU már csak azért is király, mert mindkét Thief játékot tőlük szereztem meg. Óh, emlékszem még mennyit szenvedtem a harmadik pályávak (Down in the Bonehoard). Aztán meg a Lost Cityben.. nosztalgikus.
    A másodikban hiányoltam a Rope Arrowot. Viszont volt helyette hatalmas külső helyszín ahol és Gas Arrow.
    A három valamiért tényleg csalódás volt egy kicsit, talán mert túl könnyűnek ígérkezett. A kés nagyon tetszett, gyors gyilkolás, igaz hangos. A rag-doll viszont poén volt. Falonmászás, Spidey, how do I shot web. Nem volt rossz.

    Kíváncsi vagyok, hogy ezek után a Thief 4 – ha lesz – akkor mit fog felmutatni. Lehetségesnek tartom, hogy ha nem Garret akkor a lány a piacról lesz az új főszereplő.

    about dio2: lvl 68. necromancer. Régen ez volt az első játék amit egy friss Winfosra feltelepítettem, most is fent van csak ritkán játszok vele. Pedig most már tolhatnám Battle.net-en is. Ejj, régi szép idők!

  15. 15 siklara
    május 17, 2008 - 6:35 du.

    A Thief 1 nekem is tőlük van meg. 🙂 Most hogy így felidézted a két pálya emlékét, erős késztetést érzek a Thief 1 újból végigjátszására…
    A második részben is volt rope arrow, sőt, még vine arrow is, emlékszem, a Life of a Party pályán (kedvenc) hülyére mászkáltam magam a tetőkön a kötélnyílnak hála. 😀
    A harmadik részben a ragdoll nem volt tökéletes, de nekem is nagyon tetszett, sokat lehetett vele marhulni, meg vicces volt, ahogy az őrök egy leütés után nem túl realisztikusan hátrafele görbülve lementek hídba XD
    Továbbra is remélem, hogy a jó öreg Garrettet kapjuk vissza, de ha esetleg mégsem… ki tudja, attól még lehet jó játék.

    Wow, én nem jutottam addig a necromancival, akkoriban még másik gépem volt és nem bírta a nagy létszámú szörnysereget… Most már bírná, de nincs kedvem újra nekiugrani, sosem szerettem annyira.

  16. 17 zsombor
    május 12, 2009 - 12:11 du.

    Azért kell 4. Thief játék mert 3 rész nem tudta magában tartani Garret menőségét és már majdnem szétszakadt a téridő.

  17. 18 siklara
    május 13, 2009 - 9:51 de.

    Köszi Petra! : ) Olvastam én is a bejelentést, meg igazából már múlt hét óta nagyon beindult az élet a GS-es Thief topicban is, de ja, fanként illene is írnom valami hírt róla, csak az elmúlt egy-két nap kicsit… sűrűn telt. 😀

    Garrett azért egész menő volt a 3. részben is, bár tény, hogy szegénynek nem használt kiborg külső és a nagyon hullámzó ávezető mozik sem…

    Épp tegnap foglalta össze egy GS fórumos ismerősöm a Thief 3 legidegesítőbb játékmenetbéli hibáit, ide is kopizom, aztán bólogassunk mind nagy egyetértésben:

    “- oltári nagy betűk (Objective Complete), nagy light gem, nagy inventory gear… roppant zavaró, érezteti, hogy “ez csak játék”
    – rettenetes fizika, különösen a first person blackjackelés hátborzongató. első két részben akkorákat lehetett vele sózni, meg kongatni a tárgyakat… érezni lehetett, hogy ott vagy. na itt nem.
    – kicsi pályák
    – furcsa köd-effektek, a gomolygó menü is hányinger, ez a kékes-lilás felhőkolosszus mi az ördögöt keres design-ügyileg Thief játékban?
    – 2 GB rammal is eszméletlen, milyen lassan tölt be.
    – kevesebb tárgy, szóval… rope arrow annyira összenőtt nekem Garrett legeredetibb tooljaival. a falmászás nem annyira menő. itt meg nincsenek kötelek.
    – hiányoznak a szürreális pogány helyszínek – ugyan vannak, de hiányzik belőlük az ilyen… pl. a Trail of Bloodban azok a szem-virágok, vagy a Maw / Constantine-manor-ra jellemző szürreális állatságok…
    – és összességében is… a múltkor elnézőbb voltam vele, de most… ugye párhuzamosan tolom a 2-t, meg a 3-at, és annyira érezni a visszalépést. sztori rendben van, de jócskán elmaradt a “thiefezés”, elsősorban a Dark Engine legjobb tulajdonságai tűntek el, és bejöttek helyére a konzolbetegségek.”

    by tenderlumping

    Ezek annyira igaz állítások… Engem a kicsi pályák és az állandó töltögetés őrjített meg leginkább (meg azok a hülye “ködkapuk”, amin átmentél a köv. töltési zónába…), borzasztóan hazavágta az első két rész szabadságérzetét.


Hozzászólás a(z) siklara bejegyzéshez Kilépés a válaszból


Oldalak