04
feb
08

Umisho

undefined

Először így találkoztam a sorozattal valamikor most a télen. Megragadott a bájosan lényegre törő dalszöveg és az orratlan Kyon kettőse, egyből tudtam, néznem kell, bármi is legyen ez. Nem szeretem az ecchi stuffokat, de az Umisho kedvéért megérte félretenni a szokásos előítéleteket.
A mindössze 13 részes anime „története”: van egy Umineko Shougyou nevű suli, annak az úszócsapata pedig a fantáziadús elnevezésű Umineko Shougyou úszócsapat, röviden Umishou. A csapat menedzsere Okiura Kaname (ld. fönt), az úszni nem tudó srác, ki élete traumáját egy nyaralás alkalmával élte át, amikor találkozott egy igazi sellőlánnyal.
A csapaton belül a nemi eloszlás kellően aránytalan: az úszóként nem tevékeny Kanamével együtt van 5 viszonylag tehetségtelen srác, míg lányokból 10+ és őket mellékesen az úszás is érdekli. Vérfrissítésként egy vízen úszó kunyhón befut a hínárzöld hajú, delfines mozgású Amuro is, aki természetes bájával, elképesztő úszásbéli képességeivel és a cápával, amit ajándékba hozott leendő iskola– és csapattársainak, azonnal a figyelem középpontjába kerül.

undefined

Innentől kezdve az Umisho sikert sikerre halmoz, de a hangsúly továbbra is a fárasztó poénokon és a különböző női testrészeken marad. A nagymellű és nem túl szemérmes Amuro valamiért borzasztóan kedveli Kanamét, a visszafogott srác pedig hamarosan azon kapja magát, hogy kölcsönös a dolog.
A többiek szerelmi élete már nem ennyire reményteli, így ők megmaradnak a poénkodás tárgyainak. Kedvenc mellékszereplőm a csendes, félénk, gigászi mellű és zsenge korához képest titkon kétségbeejtően kihívó fehérnemű kollekciókat viselő Shizuoka-chan, aki borzasztó rosszul viseli, ha őt bámulják, kukkolják, megérintik stb, a fordítottját viszont bármikor megcsinálná az ellenkező nem tagjaival. Mindemellett még pén…sz fétise is van. Visszatérő egysorosa:

undefined

Férfioldalon az összes karakter hihetetlenül durva, de a manly-looking és kúpfejű csapatkapitány Ikamasa senpai mégiscsak kiemelkedik közülük. A tag elég rémesen úszik, viszont mindent megtesz a siker érdekében, így pl. azzal a dumával palástolja nemtől független borotválási fétisét, hogy úszás közben a fölöseges testszőr miatt létrejött ellenállás versenyhelyzetben döntő lehet. Másik hobbija a magamutogatás és a micsodájára ízléstelen, sokszor arccal ellátott fürdőgatyák húzása, illetve a történet során kiderül, hogy a női öltözék sincs ellenére. De legalább a csapatszellem építésére állandóan törekszik, még ha ezzel többnyire hátráltatja is az úszócsapat edzéseit. Tekintélye termézetesen zéró.

undefined

Ezen kívül van minden, ami az erre kiéhezetteknek kedvére lehet: leszakadó, vagy csak fenékbe tövig bevágó fürdőruha, egymás mellének taperolása (a rendes növéshez masszírozás kell, mint az kiderül), kukkolás, onsen epizód, yukatás omatsuri epizód, meztelenül úszás, kinek nagyobb a melle verseny, maid outfit, rengeteg félreértés és az elmaradhatatlan kínos szituációk. Kiemelhetnék még egy csomó karaktert, mert mindegyik nagyon üt a maga klisés módján, de épp ezért fölösleges, egyszerűbb, ha megnézitek magatoknak őket.
Az Amuro-Kaname páros már önmagában büntet, főleg annak tekintetében, hogy Amuro nagy álma együtt úszni szerencsétlen fiúval, aki halálosan retteg a mélyvíztől és állandóan előjönnek a sellő-szörny víziói, ha víz éri. Amilyen fejeket ő vagy a többi szereplő néha vág, attól sikítva röhögtem és akkor még hozzá sem vettük a hihetetlenül gáz ecchi bölcsességeket és idióta helyzeteket.
undefined
Amurot a naívsága, lükesége és természetessége teszi annyira aranyos karakterré, Kaname meg csak simán a főszereplő srác, aki még a legépelméjűbb az egész bagázsból és akit néha ugyanúgy sokkol a domborúbb női bájak előbukkanása, ahogy az animét néző, nőt fél méternél közelebbről csak monitoron látott átlag otaku is reagálna a való életben. No offense, én sem vagyok ám jobb férfiak terén, lol.
A grafika a maga egyszerűségével és élénk, vidám színeivel nekem nagyon tetszett és az sem zavart, hogy a szereplőknek csak profilból van orra (Kaiji úgyis bőven kárpótol). Szórakoztató télen ilyen nyárias témájú, fürdőruhás-úszkálós animével elütni az időt, igazság szerint marhára meghozta a kedvemet a lubickoláshoz és tényleg nagyon jól szórakoztam rajta, ennyi vihogás nagyon kellett a vizsgák között (tudniillik még jan. elején néztem). Könnyed kreténségre vágyóknak ideális választás lehet és egy délután alatt lezavarható.
További képek:

(Az utolsó képen olvasható a sorozat legnagyobb bölcsessége, ez vígasztaljon mindenkit)

6 Responses to “Umisho”


  1. 1 nikosz
    február 4, 2008 - 4:05 du.

    lol ez komoly lehet, pont valami hasonló idiótaságra vadásztam

  2. február 4, 2008 - 6:42 du.

    Az Umisho nagyon király sorozat, csak rohadt lusta vagyok megírni a postomat. XD
    Nekem kifejezetten az orratlan karakterábrázolás tetszett a grafikában. 😀

  3. 3 weingartia
    február 4, 2008 - 7:10 du.

    Az utolsó kép poénja nagyon ott van. 🙂 Valószínűleg majd én is belekezdek, csak mostanában inkább depisebb animéket nézek(NGE).
    Éljenek soká a vizsgamentes időszakok, ilyenkor gyorsabban gyarapodik a blog. 🙂

  4. 4 siklara
    február 4, 2008 - 9:03 du.

    Nikosz: Jaja, szerintem ez tetszeni fog 😀

    Norbee: Nekem is tetszett, csak tudom, hogy sokan meg emiatt húzták a szájukat : )

    weingartia: A blog gyarapodása többnyire csak azon múlik, hogy le tudom-e győzni a lustaságomat. A Kaijival még mindig le vagyok maradva 😀
    Nekem az NGE nem jött be annyira, mint vártam volna a nagy hype után, de persze egyáltalán nem rossz anime.

    Köszi a kommenteket! : )

  5. 5 Nikosz
    február 9, 2008 - 7:48 du.

    nem gondoltam volna, de nagyon bejött, úgyhogy thx:) általában ecchi, slice of life meg sport animéket messzire kerülöm, de ezen nagyokat szakadtam, Ikamasa-senpai a legsúlyabb arc

  6. 6 siklara
    február 9, 2008 - 8:20 du.

    Örülök, ha bejött : )

    Az ecchiket én is kerülni szoktam, slice and life-ból meg szimplán nem sokat láttam, de a Honey and Clover szent és sérthetetlen. Az anime örök kedvencem, meg épp most nézegettem amazonon, hogy márciusban végre kiadják a manga első kötetét is angolul.


Vélemény, hozzászólás?

Oldalak


