04
feb
08

Fekete humor és kétségbeesés

undefined

Csak azért tettem a kategóriáknál a “Random” mellé is pipát, mert a Sayonara Zetsubou Senseinél nem sok randomabb sorozathoz volt eddig szerencsém. Úgyis ismeri mindenki és nem tegnap ért véget ez a csoda, írni nincs is kedvem róla, mert nem tudnék, ezt egyszerűen LÁTNI KELL.
Viszont! Kötelességemnek érzem felhívni rá a világ figyelmét, hogy legalább három Mahjong Legend Akagi utalás is volt benne és egyikről én is csak a minap értesültem utólag:
#1
undefined
A yaoista Akagi fangirlök egyik kedvenc párosítása, ekkora magaslabdát nem lehetett kihagyni egy olyan sorozatból, ami többek között más animéket és azok fandomjának legkülönbözőbb perverzióit parodizálja halálra.
#2
undefined
Ó Nangou-san, mindig is olyan gyanús voltál, ahogy a szemed sarkából figyelted Akagi minden egyes mozdulatát…
#3
undefined
No commento. Titkon mind ilyen férfias arcélre vágyunk, de ez az álmunk csakis akkor válhat valóra, ha következő életünkben badass Fukumoto karakterként születünk újjá.
#4
undefined
Ennek ugyan semmi köze az előzőekhez, de milyen durva már, hogy a Kamina-Simon párosról sem feledkeztek meg? XD
Újra kéne néznem, biztos ezer poént észre se vettem…

Csak hogy a SZS-ről is írjak egy kicsit: hát lehet nem értékelni egy olyan történetet, ami egy haláltól félő, ám állandóan öngyilkosságot megkísérlő tanárról és az ő lelki sérülteket felvonultató osztályáról szól? Még szerencse, hogy úgy szeretik egymást és a “super negative” Itoshiki Nozomu tanár úrba is sorra belezúgnak. A tanár úrnak egyébként az egyéb családtagjai is egytől egyig kiváló emberek, sajnáltam is, hogy Doktor Halál csak olyan keveset szerepelt. Az osztályban van betegesen optimista, stalker, hikkikomori (szobanövény alkat), skizofrén külföldi, aranyos bevándorló, mobilfüggő, elvetemült yaoi fangirl, mazohista kopasz, állatfarok gyűjtő és még lehetne folytatni. Az elmeroggyant osztály számtalan valóságtól erősen elrugaszkodott kalandon megy keresztül osztályfőnökük kaotikus vezénylete mellett. A grafika hol egészen egyszerű, hol egy-egy elszállt gegnek hála eszméletlenül animált és részletgazdag. A nyitó és záró animációk minden szempontból tarolnak, Haruhit megközelítő népszerűségüket alátámasztja a számtalan belőlük készült paródia.
undefined
Ami negatívumként felhozható, az talán annyi, hogy egyik-másik poén túlságosan random vagy “japán” ahhoz, hogy európai nézőként felfogható legyen, de őszintén szólva attól függetlenül, hogy néha nem vettem a lapot, ugyanúgy nyihogtam a kivitelezés miatt. Sűrű tehát a “WTF??” élmény és a táblára felfirkantott utalások sem mindig jönnek át, de ennyit ki lehet bírni. Amit tényleg utáltam, az a mangaka Kumeta Kouji kerek fejével megoldott, erőltetetten poén cenzúrázás. De ezen kívül tényleg semmi.
Páratlan alkotás ez a 12 részre elosztott tömény hülyeség, remélem, a jövőre is maradt még elég kétségbeejtően retardált témájuk a készítőknek. A most futó második évad egyelőre elég bénának tűnik az alapsorozathoz viszonyítva, de még korai lemondani róla.
More randomness:

7 Responses to “Fekete humor és kétségbeesés”


  1. február 4, 2008 - 6:56 du.

    Egyszerűen leírhatatlan szuper ez az anime! Mondjuk tényleg zavaró Kumeta feje, de már el sem tudnám képzelni nélküle a SZS-t. De ami igazán zavart az a túl japán poénok. Nekem sok nem jött át, ennek ellenére imádom Itoshiki és az osztlya retardáltságát. 😀

  2. 2 siklara
    február 4, 2008 - 9:05 du.

    Én úgy tudom, hogy az nem is Kumeta feje, hanem az asszisztenséé, de igazából még mindig nem tudom biztosra, szóval valaki felvilágosíthatna és ha marhaságot írtam, majd javítom. 😀

  3. február 5, 2008 - 1:55 du.

    Én mindenhol azt olvastam, hogy az Kumeta feje … meg mit keresne az aszisztense buksija az ő animéjében? :p

  4. 4 siklara
    február 5, 2008 - 2:14 du.

    Mert én meg azt olvastam mindenütt, amúgy meg mittomén XD
    Mindegy, javítottam a bejegyzést. 😀

  5. 5 szingalunga
    február 8, 2008 - 9:23 du.

    Áhhh, a screenshotok közé kitetted a depresszió elleni leghatásosabb gyógyszeremet: a James Bond-alázós danolászós jelenetet, amibe még a seiyuu is beleröhög. Egyik legjobban sikerült és legrandomabb gyöngyszeme a sorozatnak. 😀

    Osztom a véleményed, the second season has left me is despair so far, de még próbálkozom, ma húztam le a 3. részt, mindjárt meg is nézem, annál is inkább, mert nincs új Kaiji… 😦

  6. 6 szingalunga
    február 8, 2008 - 9:27 du.

    Duplapost TIEM!XD

    Az előbb elfelejtettem megemlíteni, hogy ráleltem a manga scanlation-jére itt: http://entropy-manga.com/projects/szs/

    Még nem néztem bele, de biztos nem rossz.

  7. 7 siklara
    február 9, 2008 - 8:15 du.

    Köszi a linket! : )

    Én is csak egy-egy bepostolt oldalt láttam belőle 4chan-on, de az alapján éppen elég durva és random lehet.


Vélemény, hozzászólás?

Oldalak


