14
dec
07

Szorgalmi időszak 2007-2008/1: GOOD END

Szinte hihetetlen, de vége. A héten megvívattak az utolsó véres zh-harcok, a rettenetes fekete death note (közismertebb nevén index) pedig kézről kézre járt. Kerültek bele jó és kevésbé jó eredmények, egyvalamit azonban már senki nem vehet el tőlem:

undefined

Kellett hozzá egy kis tanári “aláfújás”, de akkor is az enyém. Örömöm határtalan és ha nem lennék félig lesántulva, még ugrálnék is hozzá. Idén gyakorlatilag ez a szeminárium volt az egyetlen tárgyam angol szakon, ami életben tartott, amiről egyszer sem lógtam és ami végig le tudott kötni. Persze az sem ártott, hogy kedvenc angolos tanárom tartotta, akinek az eddigi óráit is borzasztóan élveztem és aki valószínűleg nem fog megúszni az elkövetkező félévekben sem (MUHAHAHAHAAA~). Eddig úgy gondoltam, abszolúte távol áll tőlem a nyelvészet (és bizonyos jegyeim is ezt tükrözik XD), de a kezdeti nehézségek ellenére olyan szinten megszerettette velem ezt az egészet, hogy még a végén az is bekövetkezhet, amit óra elején mondott: egy életre leragadok a témánál. Persze ez egyelőre viccnek is rossz, hiszen alapvető hiányosságaim vannak, de ez a bátorító ötös nagyon megdobta a morálomat és ki tudja még, mit hoz a jövő…
/Note: ebből az egészből leszűrhető, milyen rémisztő befolyásoló erővel bírnak egyes pedagógusok./
Tehát ha a Neptunisten is úgy akarja, akkor középkori angol tanulás folyt. köv. jövőre, addig pedig itt egy karácsonyi versiketöredék, lehet vele próbálkozni:

From heovene into eorthe, God gretynge he sende
Bi on archaungle that to Marye wende.
Milde wes that mayde, swete and swithe hende,
And of fayre ibere. Gabriel hire grette, thus quethinde:
“Edy beo thu, mayde, thus wunyinde;
Ther schal a child in thee kenyen and springe,
Ilef me Marie.”
Marie him onswerede, myd stephne swithe mylde,
“Hw myhte hit iwurthe that ich were myd childe?
Monnes imone on me ne may nomon fynde.”
Ofdred wes that mayde.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
“Of thine swete wordes ich am swithe gled.
Ich am Godes wenche; ful wel ich habbe isped.
Al his wille beo ifuld, as thu havest iseyd.”
Bidde we thilke Louerd, wende hwer we wende,
That to thee, swete mayde, Gabriel gon sende
That for his swete moder luve, that feyr is and hende,
Bringe us to the blisse that lesteth buten ende. Amen.

(sajna a párbeszéd közepe nem maradt fenn, egyébként meg ITT található “kiszótárazott” verzió)

A többi tárgyamat inkább hagyjuk, jövő héten még vér fog folyni keményen és közben megkezdődnek a vizsgákok is. Brrr.

Reklámok

11 Responses to “Szorgalmi időszak 2007-2008/1: GOOD END”


  1. december 14, 2007 - 6:13 du.

    Hehmm ismerős szitu 😀 Mondjuk a nyelvészet tőlem messze áll, annak ellenére, hogy a szintaxis és a lexikológia egészen bejövős tantárgyak… Nálam is voltak nagy csodálkozások a héten: 4-est kaptam 1945. utáni német irodalomból úgy, hogy leadtam egy házidogát, aminek tulképpen semmi alapja nem volt szakirodalomban XD Nah mind1, 4est szeressük, mert szép jegy… tulképpen mindent szeressünk, ami nem 1-es 😀

  2. 2 szingalunga
    december 15, 2007 - 12:07 de.

    Karasu fangirl mode ON? Vagy nálad nincs is olyan funkciója, hogy off? XDDD

    Én azért nem lettem nyelvészet fan, de ami igaz az igaz, a tanárúrban érző szív dobog, főleg így karácsony előtt…remélem, átrúg egy kettessel, és akkor én is visszatérek az elhagyott fandomhoz. 😀

  3. 3 luggeriano
    december 15, 2007 - 2:12 de.

    Ez valami német-angol keveréknyelv lenne? LOL Nagyon halandszának tűnik. Még a japánt szövegből is könnyebben kihámozom a jelentést mint ebből:-))))))

  4. 4 Junchidono
    december 15, 2007 - 10:33 de.

    Gratu Siklara-san 😀

    És ja. Előbb fordítok le egy arab káromkodást, mint ezt a polimer angol-német szöveget xDD

    És, hogy Én is mutassak valami szépet és jót: http://img2.putfile.com/main/12/34805302833.jpg – Matematikai és tematikai módszerek a fizikában xDD

  5. 5 siklara
    december 15, 2007 - 4:41 du.

    Nyufi: Nekem a szintax nem túl bejövős, elég random jegyeim is vannak belőle :\
    Abban sem értek egyet, hogy karó fölött minden jó, nálam ez tantárgy kérdése; egy fono-morf. kettes simán jó, de pl. irodalomból rosszul viselném. Pedig idén simán valami okádék jegyet fogok kapni belőle, mert totál elhagyagoltam… De nem érdekel, mert nyelvtöriből ötöst kaptam XD
    Neked meg drakulálok a négyeshez! : )

    Nee-chan: Az OFF gomb csak olyankor válik láthatóvá, mikor késő éjszaka van, nem készültem el a beadandómmal és van még két másik reggelig… Egyébként tisztára lökött vagy, a midterm tested nem is karó lett, így ha megírod neki hármasra az analysist, szvsz simán adni fog egy hármast : D

    Luggeriano: Most mér’? Annyira nem gáz ez, szerintem az FS/N-es Archer modern engRishül előadott versikéje sokkal brutálabb: annak érthetőek a szavai, mégsincs értelme XD

    Junchidono: Drakulálok, ez mán döfi! Nem semmi ilyen ocsmány nevű tantárgyból így teljesíteni… (mondta a reál tárgyak terén korlátolt bölcsész)

  6. december 15, 2007 - 9:51 du.

    lol, tiszta olyan, mintha gaelic lenne
    Egyébként grat mindenkinek :).

  7. december 18, 2007 - 12:24 de.

    Ez a vers tényleg tiszta német-angol kombó cuccnak tűnik… pislogtam is rendesen miközben olvastam. 😀 Mondjuk úgy nehezebben ment, de itt most a szenvedés a lényeg…
    Aprópó szenvedés… sok sikert vizsgaidőszakra! 😀 És grat az ötöshöz! ^^

  8. december 18, 2007 - 8:56 du.

    A vers első sorának 2/3-át értettem, de azon kívül semmit. 😀
    Grat az 5-öshöz. Bárcsak én is 5-öst kapnék a mai EUINTÖRT vizsgámra. Túl nehéz lett … bár vígasztal az a tudat, hogy a 3 vizsgámból már csak 2 van hátra. ^^ Jan. 4-ig pihi (töri, de az pite) és már csak jan 24 van … ergó 20 napom van megtanulni mindent abból a kib****tt g***i közgázból. :@

  9. 9 siklara
    december 20, 2007 - 8:43 du.

    Köszi-köszi! Kár, hogy a nyelvtörténet előadásból elbuktam (fonológia-morfológia volt töményen, én meg nem tanultam túl sokat…), de az is igaz, hogy összeszedtem négy újabb ötöst is mellé XD
    Az egyébként meglep, hogy egy ilyen, animékkel semmilyen viszonyban nem álló postra jött a legtöbb reakció, szegény Kaiji koma most nyilván a haját tépve zokog miattatok valamelyik sarokban. 😀

    Norbee: Csak három vizsga? Provokálni akarsz? 😀 Nekem most kevés vizsgám van és így is lesz 7 XD

  10. november 5, 2008 - 8:11 du.

    Nahá, ki hitte volna, hogy színötöst kapsz? 😛 És még a nemhiányzási rekordot is te tartod! 😛 Amúgy nekem nagyon bejött ez az óangol/német nyelv, tök vicces 🙂 (csak nem amikor nekünk kell felolvasni) :B

  11. 11 siklara
    november 6, 2008 - 6:15 du.

    Nahát, még ennyi idő után is ír ide valaki, natsukashii! 🙂

    Nem volt az színötös (a midterm test eléggé FAIL lett), a nemhiányzás nem az én érdemem (jó volt az óra, damnit!) a felolvasósdi meg nekem se mindig jött be, pláne, ha közben még spontán röhögőgörcsöt is kaptam XDDD
    Amúgy most járok egy elég hasonló órára történelem szakon (újkori haladó forrásolvasás), de ezt meg bármennyire élvezem, sajna nem megy valami jól, nagyon megszenvedek a török kor macskakaparásaival, míg sokan látszólag különösebb nehézség nélkül elolvassák. :\ Na nem baj, talán ráérzek, mire véget ér a félév. 😀


Vélemény, hozzászólás?

Oldalak


