18
nov
07

Tomb Raider Legend

undefined

Még az őszi szünetben végére értem ennek a TPS-gyöngyszemnek, de csak most szántam el magam az írkálásra. Mielőtt valaki azt hinné, hogy állandóan csak Tomb Raiderezni szoktam, le kell szögeznem, hogy ez nem így van (most épp a F.E.A.R.-t tolnám, ha nem f*snám össze magam átlag 10-15 percenként XD), csak gondoltam, ha már úgy ráhangolódtam a témára az Anniversary révén, miért ne vinném végig a szünetben az előző, időhiány miatt hanyagolt részt is? Igen jól tettem, de inkább csak az olvassa el a zagyválásomat, akit nem zavarnak a spoilerek.

Az az igazság, hogy nem indult egészen zökkenőmentesen a dolog, mert tavaly már kb. 3x nekirugaszkodtam, aztán rendszerint a Tokiós pálya környékén leálltam, mert valahogy mindig akkortájt lett elegem. Hogy miből? Azokból a TR-es történeti és egyéb marhaságokból, amiken ifjabb éveimben oly’ simán fölül tudtam emelkedni némi vigyorgással, de most valahogy megfeküdték a gyomromat. Mondom a konkrét példát: perui pályán egy rom mélyére hatolva, egy szentélyben Lara nénivel megtaláljuk egy kard másolatát, ő pedig egy szempillantás alatt rájön, hogy „ÁHÁ! Hát ezt már láttam Japánban xyz jakuzás tag magángyűjteményében!” Elhatározás születik: megyünk Tokióba összeszedni a csetreszt és akkor már leszámolni a jakuzafőnökkel is of course. A következő pálya tényleg Tokió, egy visszafogott buliba csöppenünk, az est házigazdája pedig Lara egy “barátja”, Nishimura-san. Estélyi ruhás hősnőnk első dolga heves csípőriszálások közepette elhömpölyögni a tag ajtajáig, aki megpróbálja meggyőzni, hogy nem kéne cseszegetni az alvilági pofákat. Lara persze hajthatatlan, vissza is megy a buliba, amit közben tönkrevert pár fegyveres arc és meggyőzően hadonászik gépfegyverével, miközben vezetőjük, a májfoltos fejű Takamoto is biztosítja Larát, hogy ha tovább pattog, akkor rossz lesz neki. Nem baj. És itt jön a rész, amitől állandóan kiakadtam: Lara estélyi rucistól-mindenestől bevetődik a bárpult mögé, csak hogy kb. 10 másodperc múlva TELJESEN átalakulva bukkanjon elő, ruháját combközépig szétszaggatva, mezítláb, összefogott hajjal (nyilván még erre is volt ideje) és teljes harci felszerelésben. Vajon hol volt a harci hacuka előtte? A fenekében, vagy a mellei közt csempészte be, esetleg a hajában? Azt hittem, ez a pár másodperces átöltözés csak a simeknek megy (ők legalább pördülnek egyet a saját tengelyük körül), de Lara még rajtuk is túltesz, mint igazi badass heroine.

Naszóval, ami következik ebből az egészből: ezt a játékot sem szabad komolyan venni. De tényleg, még véletlenül se. Én kezdetben nagyon igyekeztem, de belebuktam. Amint ezt félretettem, baromi élvezetessé vált és jókat vihogtam is közben. Maga a történet meglehetősen meredek: lényegében arról van szó, hogy Artúr király és az ő legendás excaliburja ténylegesen létezik, ráadásul a legenda nem Anglia sajátja, hanem egy egész világra kiterjedő protomítosz része. Artúr excaliburjának darabjait mindenféle országokat beutazva tudjuk csak összerakni, „újrakovácsolása” pedig egyedül egy nepáli kolostor mélyén lehetséges. De legalább Artúr és a kerekasztal lovagjainak sírját meghagyták a cornwall-i pályára, hehe. Ez az egész kamu történelem marhaság egybefonódik Lara saját múltja után való kutatással, így pl. a már emlegetett és egyébként meseszép és csupahó nepáli pályán abban a repülőroncsban is kell téblábolni egy sort, amivel anno a Croft család zuhant le. Egyébként nekem ez most utólag visszagondolva kicsit zavaros, mert az introban is egy repülőgép szerencsétlenség van, de akkor meg Bolíviában zuhantak le, ahol is az akkor még gyerkőc Lara anyuskáját benyeli valami portálszerűség, amit a kislány piszkált meg. Lehet, hogy a Croft család alapjáraton ennyire peches volt légi utazás terén, hogy a világ minden táján magukénak tudhatnak valami rozsdarohasztotta roncsot… Lara a kardgyűjtögetés mellett anyu előkerítésén munkálkodik, illetve igyekszik fenntartani a status quot egy halottnak hitt és visszatérése óta szigorúan csak feketében grasszáló egyetemi barátosnéjével, akinél gázabb főgonoszt én TR-ben még nem láttam. A csaj olyan szinten nevetséges a közhelyes „gonosz” szövegeivel és a hozzá társuló csilingelő hangjával, amin egy visszaemlékezős flashback pályán még annyi csacskaságot csacsogott Larának népi hímzéses kis ingjében, hogy meglehetősen nehéz komolyan venni. Amolyan sötét oldalra tért barbie, de a rosszabbik fajtából. Persze mire idáig eljut a történet, már mindenki túlteszi magát egy vállrándítással ezen a „váratlan” fordulaton, ami nagyjából a „barátnőim a múltból” szál felvezetése óta erősen sejthető volt.

Összegzés: A történet egy jól felépített és több szálon futó, TR-hez méltóan nagy marhaság.
Most elmondom, miért veszettül jó a játék. A pályatervezők olyan szinten kitettek magukért, hogy a pályák némelyikét egymás után többször is muszáj volt végiglövöldöznöm (mert itt a lövöldözés is piszok élvezetes a TR Anniversary némileg túlbonyolított bullet time-os próbálkozásával szemben). Kedvencem talán a legváltozatosabbra sikerült kazahsztáni pálya volt, ahol ejtőernyővel egy katonai tábor közepén landolunk, innen robogunk tovább motorral szorosan egy vonat nyomában (a beépített motor racing pályaszakaszok a legjobbak az egész játékban), majd elszállt ugratások közepette végül a vonat tetején kikötve egy 50-es években lezárt szovjet bunkerszerűségbe nyerünk bebocsátást. Ez gyakorlatilag egy csupa félig meghibásodott masinával, kósza áramkörökkel és szovjet professzorok fagyott hulláival tarkított laborkomplexum, ahová a kard egyik darabját szállították egykoron. Az egész pálya elejétől a végéig irtó élvezetes és akad még hasonló, bár igaz, hogy nincs valami sok, mert gyakorlatilag csak heten vannak (viszont jó hosszúak), a kakukktojás nyolcadik meg egyfajta visszatérés főgonoszirtás céljából egy már megjárt helyszínre. Hogy még véletlenül se unatkozzunk rohangászás közben, a sittről kihozott Zip művésznevű hacker és a történészkedő Alister headset-en keresztül asszisztál és a tippek mellett mókás párbeszédeket folytat hősnőnkkel hazulról; eleinte borzasztóan idegesítettek a gáz poénok és Lara szadomazochista megjegyzései az egyes csapdákra, hogy mennyire szeretne ilyet az otthoni tornatermébe is, de aztán valahogy megszoktam és a végére egyre többet vihogtam is rajtuk. A nepáli pálya egyik jégbarlangos-leszakadó platformos szakaszánál pl. Zip megjegyzi, hogy: “This must be where Santa’s evil brother lives.” Ez is milyen kis láma már, elsőre mégis a halálomat okozta, mert nyihogás közben elmulasztottam szegény Larát elugrasztani egy épp alatta leszakadó jégpárkányról XD
Akadt egyébként pár elég gyagya kisebb bug, kedvencem talán az agresszívan berúgott ajtó esete, amelyik aztán szép lassan kinyílik kifelé, de ezek nem tesznek be jelentősen a játékmenetnek.

A grafika és a hangok teljesen rendben vannak, nem kell hozzájuk atomerőművet fenntartani és az Anniversary-val ellenben itt még az ún. „nextgen” funkció bekapcsolásának lehetősége is megvan, ami engem speciel továbbra is hidegen hagy, mivel kártyám továbbra sincs hozzá. A textúrák elég alacsony felbontásúak ugyan, de a TR mindig user friendly volt gépigény szempontjából (a sokszor sz@rul optimalizált engine-re gyúrás maradjon csak meg az FPS-ek sajátossága), legalább nincs pályák közbeni folytonos töltögetés és szvsz az összhatás így is nagyon tetszetős. A menü alatt szóló zene kifejezetten fülbemászó, de a többire már nem igazán emlékszem, elsősorban bossharc alatti és pillanatnyi paráztatásra voltak jók.
Nem valószínű, hogy túl sokat előveszem a jövőben, mert az újrajátszhatóságot a szuper és változatos szintek mellett max. a gyűjtögethető, mindenféle extrákat adó ereklyék biztosítanak (amiket végigjátszás olvasgatása nélkül esélytelen mind megtalálni), de egy remekül összerakott, könnyed kikapcsolódást biztosító játék.


A végére egy kis ráadás baromság, amit még az Anniversary tolása közben találtam a neten:

undefined

Aki kiváncsi pár hasonlóra, itt megkaphatja a magáét.

Advertisements

4 Responses to “Tomb Raider Legend”


  1. november 21, 2007 - 9:19 de.

    Valószínűleg Karácsonyra megörvendeztetem magam GC-ra egy Tomb Raider Legenddel. Utána majd konzultálunk ezügyben is. 8)
    Mivel nem szeretnék spoilert, ezért nem olvasom végig amit írtál, de lenne pár kérdésem:
    ad1: Vannak a játékban TRA szerű idegesítő csapdák?
    ad2: A harcrendszer ha jól emlékszem teljesen más, mint a TRA-ben. Jól emlékszem? XD
    ad3: Tényleg ki lehet nyomni pár óra alatt az egészet?
    ad4: Hány memóriablokkot foglal a játék GC-n? XD

    A Larát megoralizáló facehuggeres kép meg nagyon LOL! XD

  2. 2 siklara
    november 21, 2007 - 11:48 du.

    ad1: Nincsenek, csak jóval könnyebbek. A TR 1 szivatásban felülmúlhatatlan XD
    ad2: Jól. : ) Nincs meg benne a Max payne-es “lassítvaelvetődökoldalra” dolog. A sok új és változatosabb kitérőmozdulat mellett leginkább a régiekre hasonlít: Lara automatikusan céloz, oszt’ durr-durr és közben nem árt szaladgálni, ugrabugrálni sem. Bónusz: az utolsó pályán lehet használni egy TR-hez képest igen extraordinary weapont is, az naggyon durva XDD
    ad3: Tényleg. :\ Pár délutáni lecsücsülés és annyi. Összesen 7 pálya + 1 nagyon rövid.
    ad4: Tudja a halál, nekem PC-m van XD

    Ugye jó kis kép? A pakkban van Mátyás templom előtt pózoló magyar Lara is egy pohár vörösborral a kezében, de pl. a hózentrógeres osztrák Larát (és még sok másikat) jócskán alulmúlja röhejességben.

  3. december 6, 2007 - 2:47 du.

    “Lehet, hogy a Croft család alapjáraton ennyire peches volt légi utazás terén, hogy a világ minden táján magukénak tudhatnak valami rozsdarohasztotta roncsot…”
    Ez NAGYON ütött xDD;;. Jáj *még mindig röhög*.
    Egyékbént tök jó göncei vannak a csajnak o.O. Na jó, mikor én kentem a témát, még volt játékonként max. kétöltözetnyi ruha, szal… egen XD.

  4. 4 siklara
    január 3, 2008 - 11:52 de.

    Örülök, ha néha sikerül vihogásra ingerlő dolgokat írnom : p
    Bizony nagyon jó göncei vannak Larának, a kék pulcsiját komolyan elirigyeltem tőle, de a barna kabátkáját is odaadhatná. A régi részekben tényleg nem öltözködött ennyit, lehetett is kemény lábszag azokban a bakancsokban néhány pálya után XDDD

    (egyébként bocs a félelmetes sebességű reakcóidőm miatt, konstans képességem a szétszórtság és anno elfelejtettem választ pötyögni)


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


Oldalak


%d blogger ezt kedveli: