23
Sze
07

Tomb Raider Anniversary – Greece

Rövidke suli okozta kényszerpihenő után folytatódjék Lara banya kleptomán kalandozása a csapdákkal teleszórt mediterrán romok közt. Ezzel kezdetét vette őszi vakációm Görögországban, melynek célja a Scion egy újabb darabjának begyűjtése.

GREECE

Level 5: St. Francis’ Folly

Egy hegy tetején található ez a fantáziaszülte építmény és miután Lara megmászta a vöröses sziklákat, a száraz fű közt megtalálja Pierre koma táborának maradványait annak minden szemetével együtt. Bejutva egy pár nőstényoroszlán lepuffogtatásával kezdünk. Egyébként anno idegesített, hogy folyton csak nőstényoroszlánok jönnek, de a sörény biztos bonyolult lett volna, meg így Egyiptomban feketére átszínezve el lehetett őket sütni még egyszer feketepárducként, hehe. Mindenesetre alig teszünk pár lépést/lövést, jön Pierre és beszólogat, hogy a Lara képviselte hobbirégészkedésnek nincs jövője, ám profi módjára pénzért bevállalni az efféle rizikós mókát az mindjárt más. Lara ezzel szemben azzal érvel, hogy Natla nem bánik valami sportszerűen az üzletfeleivel, illetve hogy az élet nem csak a pénzről szól. Utóbbival nyilván mindenki egyetért, aki egy luxusvillában tengeti életét és a milliomos szülőktől örökölt hatalmas vagyon okán nemhogy a rezsi miatt nem kell havonta rettegnie, de úgy igazból más miatt sem. Na mindegy. Pierre-nek egy pillanatban nagyszerű sansza van Larát lelőni, de inkább versenyt ajánl: ki lesz eredményesebb és szerzi meg a Scion következő darabját? (igen, legalább annyira nehéz megtippelni, mint a Mahjong Legend Akagiban azt, ki nyeri az aktuális meccset, ha Akagi is játszik).
Na de kezdődjék már a pálya boncolgatása! A régről visszaköszönő oszlopos teremben állunk, innen hosszas, de legalább változatos tornászás után a pálya központi termébe jutunk: hihetetlen mélységekbe lehet leereszkedni egy középen álló, vaskos oszlopként is definiálható, számos platformmal és egyébbel rendelkező valamin a terem legaljáig. Itt egy tekintélyes kapu várja, hogy négy kulcsot az oldalsó lyukakba dugdosva kinyissák. A négy kulcs a központi oszlopszerűséget környező falakról nyíló egy-egy rohadt nehezen megközelíthető ajtó mögött van (melyek nyitása egy-egy hasonlóan nehezen megközelíthető kar lehúzásával lehetséges), ezek mindegyike fölött egy-egy görög isten neve olvasható, mely előrevetíti a bent várható borzalmakat. Menjünk is végig rajtuk.
Héfaisztosz: a kovácsistenség kalapácsához vezető út pöttyet rögös, előbb túl kell élnünk egy diszkógömbre emlékeztető, villámokat szóró golyóbist. Annyira egyébként nem vészes, Larába párszor belecsaphat a villám, mielőtt kimúlna, legfeljebb kicsit felvillanyozódik. Beljebb szobrokat kell tologatni, illetve Héfaisztosz mester kalapácsát is lehet próbálgatni (illetve kell is) a kulcs megszerzése érdekében.
Atlasz: a szobra hátán tartja a glóbuszt, amitől szabadulni szeretne, így a túl sokat nyüzsgő romrablókra habozás nélkül ráereszti. Ez egy igen egyszerű szoba, csak a kilapulást kell elkerülni és máris van egy kulcsunk.
Damoklész: ez már húzósabb menet lesz. Áthaladva egy szobán, aminek gyanús a padlózata és a plafonjáról hatalmas kardok meredeznek, a hátsó teremben egy ízléstelen csillárra emlékeztető kupac kard alatt ott figyel Damoklész kulcsa. Amint Lara hozzáér, a feje fölötti fegyvergyűjtemény máris a nyakába borul, ha nem gurul arrébb sürgősen. Ezek után már csak élve ki kell jutni, ez azonban roppant nehéz, főleg ha még a titkos helyeket és egyebeket sem akarjuk kihagyni. A gyanús padlóból most kardok meredeznek (lelkiekben fel kell készülni a le-föl járó kardok közti rohangálásra), a plafonon lógók meg potyognak, ha alájuk tévedünk. Ideális esetben lehet menni a következő helyszínre.
Poszeidón: a tenger istene az előzőekhez képest kis aranyos, itt igazából csak a fejünket kell használni a kulcs megszerzéséhez, maga a világos csempéjű, vízzel elárasztható terem pedig a szemnek is kellemes.
A sokszínűsége miatt borzasztóan szeretem ezt a pályát, de meg kell hagyni, nem kevés anyázás hangzott el a teljesítéséig. Szenvedélyesebb játékosok mindenképp iktassanak be szüneteket a saját és gépük testi épsége érdekében, mert sajnos akadnak ugrások, amik tényleg csak a puszta szerencsén múlnak (elkapja Lara a párkányt, vagy most inkább nem?) és ROPPANT frusztráló hatszázhuszonnyolcadszor is fölmászni ugyanazon az útvonalon, csak hogy hatszázhuszonkilencedjére is végignézhessük a nyakkitörés animációját. De azért nem rossz pálya ez, nem rossz.

Level 6: Coliseum

Talán a korábbi feszültségek enyhítése érdekében lett ez a pálya korábbi önmagához képest jóval rövidebb és könnyebb, nekem azonban ez nem jött be annyira. Mindenesetre ahogy a neve is sugallja, rövid folyosón futkosás és alagutakban úszkálás után először egy ketreces teremben találjuk magunkat, majd egy tágas kőszínházban. A ketreces teremben egyébként jönnek az übertáp, izzó szemű görög patkányok, amik Lara érkezéséig tök mozdulatlanok, így megesett már velem, hogy egyet-egyet valami párkányon szobrozva fölvehető cumónak néztem. Egyébként itt tűnt fel, hogy ebben a játékban MINDEN állatnak valami nem evilági tűz lobog a koponyájában, magyarán szólva mindnek sárgán izzik a szeme a denevéreket kivéve, amik esetében nem fáradtak holmi szemekkel. A színház mai műsora: Lara vs. gorillák. Oké, bevallom, elsőre eléggé betojtam tőlük és kicsit elagyabugyáltak, de közben rájöttem, hogy talán ideje előszedni a shotgunt is, ha már annyi töltény hever szanaszét, én meg sosem tudom fölszedni. Így már könnyebb (meg egyébként is csak rutin kérdése), utána pedig szabad a pálya, rá lehet szabadulni a nézőtérre, a tetőre, mindenre. Egyszer még van egy nagy darálás, amikor szegény Lara nyanya egyszerre két gorillával, illetve két oroszlánnal kénytelen szembenézni, de eddigre már én is rutinos radiátor módjára kezeltem a helyzetet. Ez a pálya tényleg rendkívül rövid (legfeljebb a titkos helyek meglátogatása tesz rá kicsit), pár későbbi arénás küzdelem és rövid ugrálás után el is indulhatunk egy hosszú lépcsőn lefelé, egyenesen Midas király palotájába.

Level 7: Palace Midas

Végre! A másik nagy kedvenc görög pálya, a gorillahad kiiktatása után első dolgom volt ellenőrizni, hogy Midasz kacsójába ugorva még mindig lehetséges-e az aranyemberré válás. Hála az égnek meghagyták ezt a tök fölösleges, ám annál szórakoztatóbb fícsört, a kőtenyérbe ugrás arany Lara szobrot és villámgyors game overt eredményez, de egyszer ki kell próbálni. Később egyébként a választható külsők közé be is kerül ez az aranyozott Lara, hátha valakinek ilyen hajlamai vannak. A nagy Midasz szobor előtt egy medence található alján egy ráccsal, ezen keresztül vezet majd tovább utunk, jelenlegi feladat pedig a rács eltűntetése. Ehhez 3 db téglára lesz szükségünk, amiket Midasz segedelmével arannyá változtatva be kell pakolni a szobor talapzatán található mélyedésekbe. Lehet dönteni, hogy a bal, vagy a jobb folyosón indulunk el előbb szerencsét próbálni. A jobb oldali a könnyebb, egyszerűen szét kell kapnunk egy oszlopot, minek hatására kicsit átalakul a terep is (az egyik termet elönti a homok), de kapunk egy téglát is. A jobb oldal izgalmasabb, sok ügyeskedést igényel. Adott egy oszlopokkal és földből kiálló lándzsaszerűségekkel teli szoba, illetve egy kar, amit meghúzva az oszlopok jelentősen megemelkednek. Ilyenkor ha rájuk ugrunk, egy idő után süllyedésbe kezdenek, tehát ha nem pattogunk elég gyorsan a megfelelő sorrendben érintve őket (a tüskés tetejűeknek értelemszerűen csak a szélébe lehet csimpaszkodni), akkor nem nagyon fog összejönni a túloldalon, egy felsőbb bemélyedésben figyelő téglához való eljutás. Itt egyébként mindjárt két titkos hely is van (a kábellel ki lehet tépni a falat két helyen), így hosszan el lehet időzni az oszlopugrálással. Visszatérve a központi terembe egy kar megnyitja a Midasz szobor mögötti utat is, ami elvezet a pálya legfincsibb termébe. Biztos mindenki emlékszik a TR-veteránok közül arra a részre, mikor vízből kiemelkedő tüzes oszlopokon átugrálva kellett eljutni a „túlpartra”. Persze itt is jelentős változtatások történtek, jóval komplexebb és egyben élvezetesebb lett az utolsó tégla beszerzése, lényeg a jó időzítés. Ha nem is túl egészséges, de már nem végzetes, ha Larát kicsit megnyaldossák a lángok, ugyanis nem az a helyzet, mint a régi részekben, hogy szerencsétlen kerozinnal leöntött kaszkadőr módjára olthatatlan lángra kap, hanem csak simán sebződik tőle. Persze a tartós átsütögetést ettől még meglehetősen rosszul viseli, úgyhogy csak kíméletesen. Ebben a teremben is kapásból két titkos hely kapott helyet, a vízben meg lakik egy kedves krokodílus, őt érdemes leszedni még az első vízbe zúgás előtt. Ha megvan a tégla, irány vissza a pálya elejére aranytömböt csinálni belőle, aztán csobb!

Level 8: Tomb of Tihocan

A címén kicsit elcsodálkoztam, de hamar leesett, mi a helyzet: az oly’ jellegzetes ciszternás pálya és Tihocan papa sírja egybe lett dolgozva, így először a sok pacsáláson, aztán a főgonoszirtáson lesz a hangsúly. Kicsit bántott itt is, hogy a ciszternásdit lerövidítették, emlékszem, milyen jó kis szivatós csapdagyűjtemény volt az eredeti. Persze nem volt rossz ez sem (Pierre még be is szól megnyugtatásunkra, hogy nem kell izgulni, „Ze vater iz quite enjoyable”), de sok szót nem érdemel. Rengeteget kell mászkálni és úszkálni, a lényeg, hogy a vizet le-föl engedve, meg különböző karokat cibálva a legalsó medencében fekvő, majd vízen lebegő deszkatákolmányt valahogy a pálya bejáratától jobbra található párkány alá ügyeskedjük, hogy arra továbbmehessünk (hasonló a szituáció a St. Francis Folly Poszeidónos termének fejtörőjéhez). Egy sor sodródás és úszás után hatalmas, vízzel teli barlangba csöppenünk. A szárazra kimászva egy szentéllyel nézünk farkasszemet, aminek kapuja mellett két ágaskodó kentaur szobra áll őrt, a sokat sejtető Tihocan felirat pedig jelzi, jó helyen járunk, ha újabb Scion darabot akarunk a tatyóban tudni. Egy víz alatti kar nyitja a kaput, bent pedig Lara nem sokat törődve a Scion második darabjával a terem hátuljába siet, hogy elolvasgassa, mit is tudott ez a Tihocan. A szöveg tökéletesen megegyezik a már Qualopec sírjában olvasottakkal, csak a nevet cserélték le, ami viszont nagyobb gáz, hogy maga a sír tök üres és befut Pierre is. Pisztolyát Lara tarkójának szegezi és természetesen a Sciont akarja, a helyi darabot meg már kis ügyesen be is gyűjtötte: interaktív átvezető formájában bunyó következik, de végül meglóg a rohadék. Azonban nem jut messzire, amint kilép a kapun, a kentauraságok csöppet morcos mocorgásba kezdenek a szélen, mire profi Pierre meggondolja magát és inkább mégis átengedi Larának a Sciont, hadd szívjon ő az őrzőivel. Ezt azonban jól benézi, mert úgy tűnik, lemondó magatartása a pacikat nem különösebben hatja meg, jól meg is tapossák iziben (MHAHAHAHA). Ezután következzék az eddigi legélvezetesebb boss harc, ami valaha Tomb Raider játékban helyet kapott!
Mindenhol azt olvasom, hogy ez a rész a legnagyobb szívás az egész játékban, de mivel nekem másodjára összejött, talán nem is. Igaz, a pacik kapásból ketten vannak és roppant táposak: az egy dolog, hogy vágtájuk rossz esetben Larát is érinti és roppant lehengerlő, de még tűzgolyókat is dobálnak. Menekülni előlük nem is érdemes, akármeddig utánunk dobják a mini-meteorjaikat.
A teendő: állandóan mozgásban lenni és vadállat módjára lőni őket! Cikcakkozva futkosással elég jó kikerülhetők a tűzlabdák, ráadásul a becsapódás helye előre látható. Első próbálkozásra valószínűleg temérdek mennyiségű medikit fog fogyni, meg aztán szerencsétlen Larát elmondtam én is az ősi mesterség jeles űzőjétől kezdve mindennek, nem csoda hát, ha nem jött össze. Ennek ellenére no para, mert egyszerűbb a dolog, mint amilyennek látszik. Ahogy a T-Rexnél, itt is van a dögök életereje alatt egy idegbetegséget kijelző mutató, ezt maxra tornászva első haragjukban megpróbálnak a tekintetükkel kővé dermeszteni, ilyenkor tessék szépen elfordulni, vagy leguggolni (vicces módon így is ki lehet védeni). Ha mégis megtörtént a baj, a space-t vadul nyomkodva előbb-utóbb megint szabadon ugrándozhatunk. Ha tovább lőjük a piszkok valamelyikét, a másodszori dühkitörés egy vágta irányunkba: itt pontosan ugyanúgy, ahogy a T-rexnél is, az adrenaline jump-ot használva (shiftet lenyomva tartani!!) tudunk az utolsó pillanatban félreugrani és közeli fejlövést leadni, mire az adott paci rövid időre beszédül, pajzsát pedig belső felével kifelé fordítva lógatja ernyedten. Ekkor nagyjából szemben állva vele vessük ki rá a horgot (magyarán a kábelt kell bevetni) és tépjük ki a kezéből. Ezt mindkettővel el kell játszani, majd újra és újra felhergelve őket vegyük rá őket a kővé dermesztésre, ilyenkor pedig a földről valamelyik pajzsot fölkapva verjük vissza rájuk a támadásukat (ld. utolsó kép). A kővé dermedt patást addig kell lőni, míg szét nem robban. Ugye, hogy nem is olyan nehéz? : )
Izgi átvezető következik, melyben Lara vad vizionálásba kezd és maga előtt látja Atlantisz három ősi uralkodóját: egyikük természetesen nőből van és ki más lenne az áruló, ha nem ő? Saját Scion darabjával Qualopec életére tört és megnyomorította, Tihocan pedig meg akarja büntetni. Itt vége szakad a mesének, Lara pedig visszazuhan Tihocan sírja elé, majd öszekaparja magát az ereklyékkel együtt és továbbáll.

Viszlát legközelebb Egyiptomban!

Reklámok

2 Responses to “Tomb Raider Anniversary – Greece”


  1. szeptember 24, 2007 - 9:21 du.

    A kentauroknál az elméletet én is vágom, de a gyakorlatban nagyon nem akarnak össze jönni a dolgok. Sajnos a bullet-time-os támadás még mindig nem az erősségem, pedig gyakorlásként levertem még kétszer a T-Rexet.

    A Kolosszeumban megtaláltad speckó pisztolyokat? 😉

  2. 2 siklara
    szeptember 25, 2007 - 8:15 de.

    Ha megnyugtat, nekem is csak akkor megy rendesen a félreugrás, ha igazán akarom, egyébként minden harc teljesen random: néha a legelegánsabb mozdulatokkal és egy karcolás nélkül nyírok ki mindenkit, tegnap este viszont sikerült felzabáltatnom magam a párducokkal. 😀
    Nyugodtan, precízen és meglesz!

    Hogyne, hogyne! Maximalistán, minden titkoshelyet meglátogatva játszok. A Tomb of Khamoon pályát csak emiatt 3x is újrakezdtem, mert mindig kihagytam valamit az elején XD


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s


Oldalak


%d blogger ezt kedveli: